Peugeot 406 priside
Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 02-10-05 15:13

Hej,

Jeg har kig på en Peugeot 406 ST 2,0 St.car, 77.000 km. fra 1/2002,
forhandleren vil have 189.900 kr. for den, hvilket jeg syntes er lidt i
overkanten, men jeg har svært ved at vurdere det, så jeg håber nogen her kan
give et bud -

Bilen har ikke fået lavet 4 års service (dvs. tandrem skal skiftes inden for
kort tid)
Bilen er ikke synet
Der et par stenslag på højre side

Ellers er bilen pæn.

Hvad bør jeg maks give for såddan en vogn ?

-Thomas

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 02-10-05 16:02

Thomas Kaufmann Jensen <spam@kauf.dk> skrev:
> [...]
>Der et par stenslag på højre side
>
>Ellers er bilen pæn.
>
>Hvad bør jeg maks give for såddan en vogn ?

Tjaa hvis man sammenligner med denne, er prisen jo nok lige i
overkanten
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?
id=277601291&page=2

Fra : Lars Frandsen

Dato : 02-10-05 16:09

"Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der et par stenslag på højre side
>
> Ellers er bilen pæn.
>
> Hvad bør jeg maks give for såddan en vogn ?

Hej Thomas.

Prøv www.bilpriser.dk, specifikt købsvurderingen
http://www.bilpriser.dk/makelist.do?TYPE=BUY

Jeg prøvede lige at taste de data, du har givet os ind, og alt efter stand
siger den kr. 169.000 til kr. 183.000, så umiddelbart lyder den pris, du har
fået, høj.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-05 17:41

> [...]
> Der et par stenslag på højre side
>
> Ellers er bilen pæn.
>
> Hvad bør jeg maks give for såddan en vogn ?

Tandremmen skal skiftes ved 120000 km. eller 4 år - hvad der kommer først,
bare så du ved det!

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 02-10-05 18:16

Hej,

> Tandremmen skal skiftes ved 120000 km. eller 4 år - hvad der kommer først,
> bare så du ved det!

Ja, det ved jeg (har en pug 206 og de har svjv samme service intervaller),
og hvis jeg køber 406'eren vil jeg have 4 år/120.000 km eftersynet (med
skift af tandrem) og syn for sælgers regning.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal kræve yderligere medslag pga. de småbuler
der er eller om de skal laves (hvis de bliver lavet kommer der bare et
nyt..)

-Thomas

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 03-10-05 13:01

> [...]
>
> Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal kræve yderligere medslag pga. de småbuler
> der er eller om de skal laves (hvis de bliver lavet kommer der bare et

Alt giver afslag i prisen, i sær når vis snakker biler i denne prisklasse.
Inden du brænder alt for varm på lige denne bil, så husk at 406'eren altså
var en af de mest solgte biler dengang for et par år siden. Derfor står der
også rigtig mange rundt omkring idag. Så undersøg markedet rigtig grundigt
evt på nettet (det er jo så dejligt let), så kunne det jo være du fandt et
tilbud du synes var bedre.

Men ingen pris er for lav. Giv evt sælger et bud, hvis han afslår, så smid
dit telefon nummer, de har det med at blive mører efter lidt tid...

Gjorde selv samme nummer for 4-5 år siden, der hentede jeg 15000 kr på 3
ugers tålmodighed (og det var altså sælgeren der ringede til mig)

Mvh
Jakob Skovgaard

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-10-05 13:12

Hej,

> [...]
>
> Gjorde selv samme nummer for 4-5 år siden, der hentede jeg 15000 kr på 3
> ugers tålmodighed (og det var altså sælgeren der ringede til mig)

Det har jeg lige gjort - jeg har budt 175.000 og krævet at 4 år service og
syn bliver lavet. Det syntes jeg er en fair pris, så nu får jeg se hvad han
siger til det :)

Der står nu ikke så mange 2,0 stationcars så vidt jeg kan se, men går jeg et
nummer ned i motor 1,8 er der ganske rigtigt en del - men det ville nu være
rart med den store motor, og jeg kører ikke så mange km. så merudgiften til
benzin er til at overse.

-Thomas