Mitsubishi Galant 1997
Fra : Niels Munk

Dato : 01-10-05 21:20

G'aften!

Jeg skal højst sansynligt ud at investere i en Galant fra 1997
i næste uge. Den har 142K km på klokken og står til 94.9K.
Bilen er i rigtig flot stand, og jeg kan ikke umiddelbart se nogen
rust.

Er der nogen der kan bidrage med lidt generel og specifik viden
om bilen, og brugtkøb generelt? Det er hos Aut. Mitsubishi forhandler.
Skal lige siges at jeg er førstegangskøber, så bare skyd løs med tips og
tricks :)

/Niels Munk

Fra : Frederik C

Dato : 01-10-05 22:03

"Niels Munk" <spam-fjerndette-@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om bilen, og brugtkøb generelt? Det er hos Aut. Mitsubishi forhandler.
> Skal lige siges at jeg er førstegangskøber, så bare skyd løs med tips og

Forhør dig om reservedelspriser. På min Galant GTI '91 er de alt fra
vanvittige til horrible...

Mvh.

Frederik

Fra : Basil

Dato : 01-10-05 22:11

Frederik C wrote:
> "Niels Munk" <spam-fjerndette-@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> Forhør dig om reservedelspriser. På min Galant GTI '91 er de alt fra
> [...]

Noget i samme stil ville jeg have svaret, mine oplysninger er dog 3. hånds.
Kai

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 02-10-05 06:10

Basil <but@but.com> skrev:

>Noget i samme stil ville jeg have
>svaret, mine oplysninger er dog 3. hånds.
>Kai

Ja, det med stumperne er dyre, kan huske da jeg selv havde en
mitsu....uha, uha.
Men ved også at på de nyere biler som f.eks ved Carismaen faldt
priserne (men den er også samlet i Holland), om dette er tilfældet
ved galanten ved jeg ikke.
Ellers en lækker bil, der er meget stabil mekanisk, vil dog nok
tjekke om den har fået undervognsbehandling, og om tandremmen er
skiftet, og hvornår det skal gøres igen.
Hør om du ikke kan få den på en lift, så du kan tjekke bunden, de
kan godt være meget tørre, pga manglende rustbeskyttelse fra
fabrikken. Tjek også bundkarret på motoren, da de pga meget tætte
motorer godt kan begynde at mugne.
Køleren på mange japanere har det også med at stå af efter ca 7-8
år, men er dog normalt til betale.
Kontrollere at alt el fungere.
Hvis du ikke selv har mod/evner til at gennemtjekke bilen, synes
jeg du skal smutte forbi et FDM servicecenter, og så betale de
penge det koster at få dem til at gennemtjekke bilen, og da bilen
jo er købt hos en forhandler, da få indskrevet i slutsedlen at han
skal udbedre de fejl som FDM finder.

Øhh hvad med forsikringen, har du tjek på den?

Fra : Kito

Dato : 02-10-05 06:50

> [...]
> om bilen, og brugtkøb generelt? Det er hos Aut. Mitsubishi forhandler.
> Skal lige siges at jeg er førstegangskøber, så bare skyd løs med tips og

Tja min svigersøn har købt en sådan brugt, og efter et halv år har vi nu
betalt lige så meget i reparationer som bilen kostede.
Nye bremser ( ok det er sliddele) ny gear kasse , nyt topstykke 2 gange,
kabler, ledningsnet alle mulige el dimserog mm.
Havde reservedels priserne så bare være til at føle på, men man bliver
røvrendt når der skal betales.

vh
Poul

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-10-05 21:39

On Sat, 1 Oct 2005 22:19:33 +0200, "Niels Munk"
<spam-fjerndette-@sejeniels.dk> wrote:

> [...]
>om bilen, og brugtkøb generelt? Det er hos Aut. Mitsubishi forhandler.
>Skal lige siges at jeg er førstegangskøber, så bare skyd løs med tips og

Hvis der er tale om en EA0, hvilket det nok er, så er her et par ting:

Den har et elendigt kort lys! Lygterne kan ikke stilles højt nok til, at
du kan se reflekserne på markeingspindene 100 meter væk. Lygterne går
altså nærmest direkte i jorden lige foran bilen, hvilket er
møgirriterende. Det hjælper ikke det store at sætte +30 eller +50-pærer
i.

Bilen har enorm meget vindstøj ved hastigheder over 160 km/t. Det er en
konstruktionsfejl ved fordørene, der gør, at de ligesom suges ud, når
vinden føres hurtigt forbi, og så larmer det altså en del. I stormvej
med vinden ind skråt forfra til højre sker der stort set samme uden, at
du behøver kører 160.

Du skal ikke regne med, at det er en økonomisk bil at køre i. Der er
ikke nogen nævneværdig forskel i forbruget på, om du tager 2.0 maskinen
med 136 hk, eller 2.5 V6 med 163 hk, så tag 2.5'eren. Du skal holde dig
fra 2.4 GDI med mindre, at du synes, at det er sjovt at prøve at undgå,
at motoren kokser til. Men det kan selvfølgelig være en sport i sig
selv.

Bremseskiverne er for bløde i originalkvaliteten, så når der skal
skiftes skiver på den, så sørg for, at du får sat nogle racerskiver med
huller i en god kvalitet på. Det kan godt betale sig i længden.

Fly

--
In space nobody will hear your cream