Montering af den tredje stoplygte
Fra : KK

Dato : 01-10-05 16:05

Hej.

Jeg vil gerne have monteret den købte lygte, men jeg er i tvivl om hvilke
ledninger ved f.eks. den højre eksisterende lygte, som jeg skal tilslutte
til.

Ved lygten er der en kombi-pære for baglys og stoplys.

Der er 4 ledninger: 1(sort/grøn) 2(Brun) 3(Hvid/rød) 4(Sort/rød)
Betegnelse: BL 31 58

Bilen er en Audi A6 fra 1995.

Er der nogen med forstand på el-teknikken i en sådan bil, som ved besked????

Mvh, Kjeld.

Fra : alexbo

Dato : 01-10-05 17:05

"KK" skrev

> Der er 4 ledninger: 1(sort/grøn) 2(Brun) 3(Hvid/rød)
> 4(Sort/rød)
> Betegnelse: BL 31 58

1- sort/grøn er blink.
31- brun er stel, den skal du bruge
58- hvid/rød er lys, den skal du ikke bruge
4- sort/rød er stoplys, den skal du bruge

mvh
Alex Christensen

Fra : KK

Dato : 01-10-05 22:02

Tak for det, håber det virker.

Mvh, Kjeld.

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 02-10-05 06:12

KK <dsl185878@vip.cybercity.dk> skrev:
>Tak for det, håber det virker.
>
>Mvh, Kjeld.
>
>"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

Undgå nu for alt i verden at bruge strømtyve, de dør efter nogle
år. Hellere frem med loddekolben, og på med en krympehætte, det er
ikke svært, og holder evigt, hvis det er lavet ordenlig.

Fra : KK

Dato : 02-10-05 13:03

Tak for svarerne, men det eneste jeg opnår ved den brune og den sort/røde
er, bremselysene (alle tre) lyser og når jeg slår nær-/positionslyset til
lyser bremselyset heletiden?? Eller sikringen springer. Eller blot som før
uden tredje stoplys.

Er der nogen, der har kendskab til systemet for Audi A6 1995?????????????

Den købte tredje stoplygte består af kun 2 ledninger og for nemhedens skyld
kan jeg maile et par billeder af
pærefatningerne og ledningerne på den højre baglygte, hvis det kan være til
hjælp.

Min mail er: dsl185878@vip.cybercity.dk

På forhånd tak,
Den særdeles el-forvirrede.

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 14:18

"KK" skrev

> Den købte tredje stoplygte består af kun 2 ledninger

Ja, og den skal have stel i den ene og strøm i den anden.
Sæt den ene til stel et tilfældigt sted,
tænd lyset og prøv alle 4 forbindelser med den anden ledning, når din
ekstralygte lyser har du fundet lysledningen.
tænd blink og prøv igen, når ekstralygen blinker har du fundet blinklyset.
sæt en pind på bremsen, prøv igen, når ekstralygten lyser har du fundet
bremselyset.

mvh
Alex Christensen

Fra : KK

Dato : 02-10-05 18:11

Tak, det løste problemet på en enkel måde.

Dog med den hage, at jeg havde vendt den ene "kombi" pære ½ omgang forkert
selvom de 2 tappe er forskudt, hvilket gav den konstante lysende stoplys
styrke fremfor alm. baglys.

Mvh, Kjeld.