volvo 460 hjælp
Fra : Jens Nielsen

Dato : 01-10-05 08:13

jeg har på det seneste haft lidt problemer med ovennævnte bil - det kommer
og går.

her til morgen startede jeg bilen og kørte - ingen problemer.

lidt senere da jeg havde været i føtex og handle og startede bilen gik
omdrejningstælleren op og ned (selvom jeg ikke trykkede på speederen) -
efter en stykke tid kommer der lidt røg ud af udstødningen som ikke lugter
særligt sundt.

mens jeg kører hakker den i det - hvis jeg slilpper speederen går
omdrejningstælleren ned på omk. 1000 og begynder at køre op og ned mellem
500 og 1500 - samtidigt begynder nogle af pærerne i kontrolpanelet er
blinke - i det øjeblik jeg trykker lidt på speederen går alt godt igen.

det er ca. 1 måned siden jeg sidst havde dette problem og i mellemtiden har
jeg kørt hver dag uden problemer.

det skaber lidt usikkerhed da jeg ikke rigtig kan bremse ned uden risiko for
at bilen går helt i stå.

er der noger der har hørt / prøvet dette før så vil jeg meget gerne høre en
eventuel diagnose.

på forhånd tak

mvh
jens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-10-05 10:03

> [...]
> 500 og 1500 - samtidigt begynder nogle af pærerne i kontrolpanelet er
> blinke - i det øjeblik jeg trykker lidt på speederen går alt godt igen.

Det kunne være tomgangsregulator motoren som skal rensen, den er måske
kokset til.
Hvilken 460 er det, alder og motortype?

Niels

Fra : Jens Nielsen

Dato : 01-10-05 11:12

tak - det er 1995 1,8 benzin.

jeg ved ikke om ovenstående er svar på motortype ellers må jeg ha' lidt mere
hjælp - jeg er en 10 tommelfingre m.h.t. biler.

mvh
jens

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-10-05 15:35

OK, så er det indsprøjtning.
Kig først på tomgangsmotor og luftmængdemåler.
Når det er renset og fejlen der stadig, så er det måske lambdasonden.

Niels