Lidt hjælp til tysk
Fra : Mureren

Dato : 30-09-05 17:42

Hejsa..

Har erhvervet mig en spritny kipbar trailer i .de, og er lidt i tvivl om
hvordan jeg (lovligt) får hentet den til Danmark.
Jeg kører selv derned efter traileren, og har haft lidt korrespondance med
den venlige (og billige!) tyske sælger, der skriver følgende:
für die Überführung benötigen Sie ein Zollkennzeichen ( Kosten ca.130,--
EUR ) , dieses können Sie ( mit gültigem Personalausweis ) bei unserer
Zulassungsstelle bekommen ( Öffnungszeiten : Montags bis Freitags 8.00 bis
14.30 Uhr ). Bei der Durchführung hier vor Ort sind wir Ihnen gerne
behilflich.

Hvad står der "helt nøjagtigt" i teksten, er det korrekt, og/eller findes
der andre og nemmere måder at gøre det på?

Mvh.
Mureren

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-05 18:00

Mureren wrote:
> [...]
>
> Hvad står der "helt nøjagtigt" i teksten, er det korrekt, og/eller findes
> der andre og nemmere måder at gøre det på?

Det er vist ikke alle tyske plader DK accepterer. Så du skal være
opmærksom på om dansk politi accepterer den der "Zollkennzeichen".

Det vil være ærgelige 130,- Euro at komme af med hvis det ikke er tilfældet.

Der skulle vist være en eller anden tysk prøveplade som accepteres i
alle andre lande, undtagen Danmark. Det kan være den han skriver om.

Men prøv at kontakte dansk politi for at høre hvad de har at sige om det.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Mureren

Dato : 30-09-05 18:11

> [...]
> alle andre lande, undtagen Danmark. Det kan være den han skriver om.
>
> Men prøv at kontakte dansk politi for at høre hvad de har at sige om det.

Jeg kan temmelig sikkert låne en prøveplade hos en kammerat, den kan jeg
sætte på ved grænseovergangen, så burde der vel ikke være problemer i
Danmark?
Men hvad skal jeg så bruge i Tyskland?

Mvh.
Mureren

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-10-05 00:29

Mureren wrote:
> Jeg kan temmelig sikkert låne en prøveplade hos en kammerat, den kan jeg
> sætte på ved grænseovergangen, så burde der vel ikke være problemer i
> Danmark?
> Men hvad skal jeg så bruge i Tyskland?

Der skulle du nok kunne få en prøveplade der er billigere end 130,-
Euro. Da det jo kun er i Tyskland du skal køre med den.

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-09-05 18:21

> [...]
>
> Hvad står der "helt nøjagtigt" i teksten, er det korrekt, og/eller findes
> der andre og nemmere måder at gøre det på?

Lån/lej en autotrailer og kør den hjem på den.

Hilsen Jørgen

Fra : Mureren

Dato : 30-09-05 19:16

Orv...nu har jeg kigget på diverse sider om trailerkørekort, og jeg er
forvirret på et højere plan!

Min Peugeot 307 har følgende data:
Egenvægt: 1.275 kilo
Tilladt totalvægt: 1.800 kilo
Største anhængervægt med bremser: 1.350 kilo

Traileren jeg har købt har følgende data:
Egenvægt: 780 kilo
Tilladt totalvægt: 2.500 kilo

Når jeg taster de tal ind i beregningsskemaerne, får jeg at vide at jeg bare
skal have et B/E kørekort, så er den i vinkel!
Meeen, det kan vel ikke passe, min lille 307'er må formentlig ikke trække så
meget...jeg havde da regnet med at skulle låne min kammerats 4x4, og så have
et trailerkørekort for det gik!
(hvis jeg tager fejl er det bare dejligt, men der skal godt nok køres
forsigtigt med sådan et læs på krogen af en 307'er, så bremser den vel som
en supertanker

Mvh.
Mureren

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-09-05 19:18

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvis jeg tager fejl er det bare dejligt, men der skal godt nok køres
> forsigtigt med sådan et læs på krogen af en 307'er, så bremser den vel

Har du B/E-kort er det ikke noget problem at spænde den efter
*brand-bomben* , bare den ikke vejer over 1350Kg når du kører med
den.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mureren

Dato : 30-09-05 19:50

> Har du B/E-kort er det ikke noget problem at spænde den efter
> *brand-bomben* , bare den ikke vejer over 1350Kg når du kører med

Uha...der er ved at være mange køretøjer i kategorien "brand-bombe"
Anyway....jeg har ikke købt traileren for at nøjes med en nyttelast på 570
kilo, den skal transportere min minigraver, som vejer 1600 kilo + skovlene
(vel omkring 1700 kilo ialt).
Så er der ingen vej uden om at låne en bil med større tilladt anhængervægt

Mvh.
Mureren

Fra : Q

Dato : 01-10-05 13:34

> [...]
> (vel omkring 1700 kilo ialt).
> Så er der ingen vej uden om at låne en bil med større tilladt anhængervægt

Så løber du ind i et behov for et B/E kort

F.eks må de fleste store 4X4 biler ( og jeg snakker ikke om en suzuki )
trække 3-3500 kg på krogen, og vejer i sig selv f.eks 3025 kg total..

Da du kommer over 3500 kg total vægt for bil + trailer skal du derfor have
et B/E kort...

Der burde dog ikke være noget problem i at slæbe den hjem fra tyskland efter
'gøjten uden B/E kort forudsat trailerens faktiske vægt ikke overstiger 1350
kg, så der er stadig plads til ca. et halvt ton dåseøl på traileren

/peter