Trafikfilm på forruden?
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 14:08

Jeg har problemer med trafikfilm på min forrude. Specielt når det er mørkt
og regner, så kommer der en dug hinde på ruden hver gang man visker og der
går nogle sekunder før den er væk igen.

Jeg har prøvet div. produkter uden held, bl.a. Sonax RudeRens, Sonax
RudePolish og så alm. Ajax Ruderens!

Nogen som kender til produkter som virker?

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 30-09-05 14:12

Hej,

Måske nye viskerblade ?

Jeg bruger noget der hedder splendo ruderens (fra basta tror jeg nok) det
virker fint.

Ellers har jeg gode erfaringer med at bruge koncentrat der blandes i
sprinklervæsken det holder trafikfilmen væk.

-Thomas

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 12:59

"Thomas Kaufmann Jensen" <newz@kauf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har samme problem som Thomas og vil gerne tilføje følgende:

Har også prøvet Rudepolish og Ajax - uden held!
Vh Nielsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-09-05 14:42

Prøv at gnide en halv citron hen over ruden, så skal du bare se løjer.

vh
TH

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 15:08

Eller prøv at Nanoforsegle forruden, det har jeg nu haft i 3 mdr og der er
ingen hinde på ruden og vandet det perler bare af

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 16:05

"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> Eller prøv at Nanoforsegle forruden, det har jeg nu haft i 3 mdr og der er
> ingen hinde på ruden og vandet det perler bare af

Har jeg faktisk prøvet og det holdt under 1 mdr. og lynhurtigt virkede det
kun over 100-110 km/t...

Fra : Brian

Dato : 30-09-05 19:22

Mikkel wrote:

> Har jeg faktisk prøvet og det holdt under 1 mdr. og lynhurtigt
> virkede det kun over 100-110 km/t...

Påføringen af skidtet er temmelig kritisk. Jeg havde samme problem indtil
jeg fulgte en "opskrift" fra John Sahl. Den kan nok findes via google
groups.

/Brian

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 13:01

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Påføringen af skidtet er temmelig kritisk. Jeg havde samme problem indtil
> jeg fulgte en "opskrift" fra John Sahl. Den kan nok findes via google
> groups.
>
> /Brian

Hej Brian.
Kunne du finde opskriften og poste den i tråden her?
Vh
Nielsen

Fra : Brian

Dato : 02-10-05 18:17

Nielsen wrote:

> Kunne du finde opskriften og poste den i tråden her?

Jowda... du kan få et link til tråden: http://kortlink.dk/23re

/Brian

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 13:00

> [...]
> Venlig Hilsen
> Greetings

Jeg har samme problem som Thomas og vil gerne tilføje følgende:

Det har jeg ikke prøvet - hvad er "Nanoforsegle"? Med hvad?
Vh Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 15:10

"Tommy Hansen" <3jjt-hansen@nypost.dk(fjern 3jj)> skrev i en meddelelse
> Prøv at gnide en halv citron hen over ruden, så skal du bare se løjer.

Jeg har også hørt nogen sige et æble og andre tandpasta, men der må der være
et af de alm. ruderens produkter som virkelig virker?

Fra : Leif

Dato : 30-09-05 17:39

"Mikkel" <-> wrote in message

> [...]
være
> et af de alm. ruderens produkter som virkelig virker?

Min favorit-opskrift der har virket i de sidste 20 år er:

1) Få ruden ren - servietterne fra Q8 ( til brug efter vask) virker ok.

2) Lav din egen sprinklervæske: Et par fede sprøjt opvaskemiddel (bruger
selv VEL)
en hættefuld ( måske 2 alt efter din beholders størrelse) CW 100 ( det
er orangefarvet
og jeg køber det normalt hos Q8) samt resten af mængden alm. postevand.
Find selv dit blandingsforhold.

3) Husk at bruge 1) efter hver vask med voks i vaskehal.

Jo jeg ved godt det med lak og sulfo osv. med mine biler har vist ikke taget
skade.
Det meste af vandet løber jo ud i hjørnerne af forruden og ned indvendig i
skærme / motorrum et sted.
Eller blæser væk mens man kører.

Blandingen er også super at bruge indv. på ruden.

Mvh, Leif

Fra : Bo Velschow

Dato : 30-09-05 23:01

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 3) Husk at bruge 1) efter hver vask med voks i vaskehal.
>
> Jo jeg ved godt det med lak og sulfo osv. med mine biler har vist ikke

Hvad med frossent sprinklersystem om vinteren, samt is på forruden når
temperaturen er under et par grader?? Den opskrift virker da ikke særlig
frostsikker...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-09-05 23:12

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in

> Hvad med frossent sprinklersystem om vinteren, samt is på forruden når
> temperaturen er under et par grader?? Den opskrift virker da ikke
> særlig frostsikker...

Næh og plus det, at der er salte i sulfo.. ikke noget jeg vil byde min lak,
selvom mange siger de ikke har set skade..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-10-05 00:36

Martin Johansen [6000] wrote:
> Næh og plus det, at der er salte i sulfo.. ikke noget jeg vil byde min lak,
> selvom mange siger de ikke har set skade..

Men hvis jeg ikke husker galt er det vist ret begrænset hvor meget sulfo
der er i opvaskemiddel. Medmindre det er noget der har overlevet fra din
mors yngere dage.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Leif

Dato : 01-10-05 07:51

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Men hvis jeg ikke husker galt er det vist ret begrænset hvor meget sulfo
> der er i opvaskemiddel. Medmindre det er noget der har overlevet fra din
> mors yngere dage.

Det med sulfo er vist en saga blot, i dag er det vel mere et udtryk vi lidt
ældre (50+)
bruger om opvaskemidler.

Og det er rigtigt: Om vinteren fryser det let, men en mængde alm.
frostsikret sprinklervæske
påfyldt ødelægger ikke den gode virkning - del lugter bare...........

Ud fra vurderinger af en bekendt med eget automalereri er blandingen ikke
noget der kan
skade en moderne lak.

/Leif

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-10-05 10:38

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Men hvis jeg ikke husker galt er det vist ret begrænset hvor meget
> sulfo der er i opvaskemiddel. Medmindre det er noget der har overlevet
> fra din mors yngere dage.

Sulfu = opvaskemiddel :)

Det er ihvertfald hvad folk heromkring mig kalder det.

Om sulfu så er et middel i sig selv aner jeg ikke - så gammel er jeg heller
ikke.. host host :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-10-05 08:48

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh og plus det, at der er salte i sulfo.. ikke noget jeg vil byde min
> lak,
> selvom mange siger de ikke har set skade..

Det er vist 0&nix ift. den spray, den er udsat for hver vinter ;)). Ellers
brug "antikalk"-middel til opvaskeren.

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 13:02

> [...]

> være et af de alm. ruderens produkter som virkelig virker?

Jeg har samme problem som Thomas og vil gerne tilføje følgende:

Pas på tandpasta - det sliber ruden.
Æbel og ruderens virker ikke.

Vh Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 12:59

> [...]
> TH
> "Mikkel" <-> skrev i en meddelelse

Jeg har samme problem som Thomas og vil gerne tilføje følgende:
VIRKER IKKE - heller ikke løg!
Vh Nielsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 01-10-05 09:07

Mikkel skrev:
> [...]
> RudePolish og så alm. Ajax Ruderens!
>
> Nogen som kender til produkter som virker?

Hvis du ikke kan få ruden ren ved korrekt brug af Sonax Rudepolish er
der ét eller andet helt galt med din rude. Måske den er ved at gå i
opløsning ;)

Har du husket at rengøre viskerbladene samtidig med ruden?

Hvor længe går der fra du har rengjort ruden til du konstaterer
problemet? (sådan én rude kan meget hurtigt blive svinet til, ved kørsel
på en snavset og våd vej!)

Mvh
Claus

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 13:04

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Claus

Jeg har samme problem som Thomas og vil gerne tilføje følgende:

Har også vasket og rengjort rude og viskere - købt nye viskere og rengjort
efter autovask osv.
Det er som om noget sidder inde i ruden - fordi hos mig er det der hele
tiden uanset hvad jeg gør.
Vh Nielsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-10-05 18:06

Nielsen skrev:

> [...]
> efter autovask osv.
> Det er som om noget sidder inde i ruden - fordi hos mig er det der hele

Det lyder som dugdannelse!

Har du prøvet at varme ruden op vha. varm luft fra ventilationssystemet?
mens du kører selvfølgelig....

Mvh
Claus

Fra : Nielsen

Dato : 03-10-05 12:54

> Det lyder som dugdannelse!
>
> Har du prøvet at varme ruden op vha. varm luft fra ventilationssystemet?
> mens du kører selvfølgelig....
>
> Mvh
> Claus

Det _ser ud som_ om - ikke at det er på indersiden af rude
Det er ikke dug - smiler.
Vh Nielsen

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-10-05 14:06

> [...]
> RudePolish og så alm. Ajax Ruderens!
>
> Nogen som kender til produkter som virker?

Bosch Twin viskerblade + alm. sprinkelvæske + det her "1:100" orange
koncentrat i korrekt blandingsforhold - så kører det for dig!

Dog må du nok påregne, at viskerbladene skal skiftes én gang hvert andet år
eller hver 30-40.000 km

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Nielsen

Dato : 02-10-05 13:06

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har samme problem som Thomas og vil gerne tilføje følgende:

"Bosch Twin viskerblade + alm. sprinkelvæske + det her "1:100" orange

Nej - det kører ikke for mig ej heller. Desværre.
Jeg har også prøvet sprikelvæske + koncentrat og nye Bosch AeroTwin viskere
uden held.
Vh Nielsen

Fra : mohr

Dato : 03-10-05 01:38

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har også prøvet sprikelvæske + koncentrat og nye Bosch AeroTwin
> viskere uden held.
> Vh Nielsen

Det lyder som om du har fået silikone på din forrude/viskere. Silikone
kan fjernes med mineralsk terpentin, men om det virker på forruder og
viskere skal jeg ikke kunne sige.

/Morten

Fra : Nielsen

Dato : 03-10-05 12:54

"mohr" <mohr.fjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernes med mineralsk terpentin, men om det virker på forruder og viskere

Det vil jeg prøve - tak for tippet.
Vh Nielsen