Colt, Swift eller Getz?? Anbefalinger/erfa~
Fra : Jacob E.

Dato : 29-09-05 15:51

Hej...

Konen og jeg skal have ny bil. Vi har kigget lidt rundt, og umiddelbart
fundet 3 forskellige, vi er ret lune på:

Mitsubishi Colt 1,1 Inform 5-dørs : 148.000,-
Suzuki Swift 1,3 5-dørs : 145.000,-
Hyundai Getz 1,1 5-dørs : 120.000,-

Flg. er blevet overvejet, men p.t. vraget: VW Lupo 3L (stadig for dyr og for
mange kilometer på de brugte, og vi er lidt nervøse for kommende
værkstedsregninger), VW Fox (kun 3 døre), Suzuki Alto (ikke spændende nok,
og vi er lidt nervøse mht. sikkerhed), Toyota Yaris (for dyr).

Vi er MEGET i tvivl om, hvilken af de tre øverste, vi skal vælge.
Vi har sammenlignet alt lige fra økonomi, sikkerhed, udstyr osv. og lige nu
er vi mest lune på "Suzy". Men vi kunne godt tænke os at høre lidt
erfaringer fra ejere af de respektive biler. Så hvis du har en af
ovenstående, vil vi meget gerne høre din mening om bilen.

På forhånd tak,
de kommende bilejere

Anja og Jacob

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 29-09-05 16:31

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> fundet 3 forskellige, vi er ret lune på:
>
> Mitsubishi Colt 1,1 Inform 5-dørs : 148.000,-

Har en Swift 1,0 fra 97.
Har til dato kun haft udskiftning af Kat'en, og det beror sikkert på at på
daværende tidspunkt blev der kun kørt MEGET korte ture, så den blev
aldrig gennemvarm.
Eneste anke er benzinøkonomien. Den kan vi ikke få op på fabrikkens
angivelser. Da vi boede i byen gik den 11-12 km/l. Efter vi er flyttet ud
fra byen og kører ca 60km dagligt, blot for at komme til og fra job, ja
så er den da kommet op på 15-16 km/l.
Så hvis det var ville jeg godt turde binde an med en Swift igen.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-05 19:41

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Har en Swift 1,0 fra 97.
> Har til dato kun haft udskiftning af Kat'en, og det beror sikkert på at på
> daværende tidspunkt blev der kun kørt MEGET korte ture, så den blev
> aldrig gennemvarm.

Dén begrundelse holder vist ingen steder...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-09-05 19:46

Jacob E. skrev:
> Mitsubishi Colt 1,1 Inform 5-dørs : 148.000,-
> Suzuki Swift 1,3 5-dørs : 145.000,-
> Hyundai Getz 1,1 5-dørs : 120.000,-

Til de nævnte penge er der også f.eks. Fiat Punto FL
F.eks. http://www.maxdue.dk/nyhed.asp?vis=39

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Non-Desperado

Dato : 29-09-05 20:40

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev:

> [...]
>fundet 3 forskellige, vi er ret lune på:
>
>Mitsubishi Colt 1,1 Inform 5-dørs : 148.000,-

Æhh.....hvorfor en Hyundai Getz 1,1 ?

Den er så bovlam at man skulle tro at det var løgn....prøv
1,3'eren der koster 135.000,-

Jeg siger ikke at den er bedre end Swift'en, men det giver et
bedre sammenligningsgrundlag.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 00:41

Non-Desperado wrote:

> [...]
> 1,3'eren der koster 135.000,-
>
> Jeg siger ikke at den er bedre end Swift'en, men det giver et

Det har du jo sådan set helt ret i... takker! Vi opjusterer Getz'en til 1,3
men det bliver nok alligevel ikke den i sidste ende.

Mvh Jacob og Anja

Fra : Dal

Dato : 30-09-05 09:02

Når I nu Alligevel er ved suzuki,, så prøv en Ignis
/Henrik

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 09:26

"Dal" <fup@fidus.no> skrev i en meddelelse
> Når I nu Alligevel er ved suzuki,, så prøv en Ignis
> /Henrik

I forhold til den nye Swift? Naah, så ville jeg vælge Swift'en.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-09-05 09:35

Jacob E. wrote:

> Mitsubishi Colt 1,1 Inform 5-dørs : 148.000,-
> Suzuki Swift 1,3 5-dørs : 145.000,-
> Hyundai Getz 1,1 5-dørs : 120.000,-

Jeg ville nok vælge mitsu'en. Det er jo en mercedes/smart car med et
mitsubishi logo og mitsubishi pris.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 11:10

Først og fremmest, tak for alle svar.

Vi savner dog stadig egentlige erfaringer med de respektive biler, og ikke
bare meninger.

Mvh Anja og Jacob

Fra : jørgen sørensen

Dato : 30-09-05 11:45

Hej
jeg har en Getz 1,3 og mener ikke du skal vælge 1,1 medmindre i kun skal
køre i byen (har lånt en sådan når min egen var til service)
min er fra dec 2002 har kun lavet service
kører 15 - 16 km/l ved langtur (ungarn,Italien)
12-13 km/l i byen
rimelig kvik stor bil indvendig
sidder godt i den (183 cm)
mangler en interval visker på bag ruden
ellers savner jeg ikke noget
har monteret fart pilot og fjernbetjent central lås

håber dette kunne bruges
hilsen Jørgen

Fra : Michael Døj

Dato : 30-09-05 11:52

> Vi savner dog stadig egentlige erfaringer med de respektive biler, og ikke

> bare meninger.

Hejsa, så har jeg da lidt erfaringer at dele ud af.

Vi købte i feb. 05 en Getz, 1.3, 5-dørs.

Den er udelukkende indkøbt som konebil, og kører ca. 1.000 km. pr. måned.

Min svigerforældre har nøjagtig samme model (2003) med 18.000 km. på
tælleren.

Vore erfaringer indtil videre:

Økonomi:

Kører ca. 11,5 km/l ved udelukkende bykørsel.

Endnu ingen eftersyn, men har netop snakket med en ven, som havde sin Getx
1,3 til 20.000 service i Flensborg (aut.).

Prisen for service inkl. Arbejdsløn: Dkk. 734,50!! (Eller rundt regnet det
han sparede på dåseøl på vejen tilbage :).

Svigerfaderen kører uden anstrengelse 16,3 på literen på landevej, men han
er jo også pensionist :)

Selv kører jeg 15,5 på landevej under iagttagelse af, at +30% = Klip!

Sikkerhed:

4 airbags, selestrammere, 5 stk. 3-punktseler.

Komfort:

Relativ støjsvag (dæk, motor, vind), dog kan det afbefales at udskifte de
standardmonterede Hancook dæk til nogle mere støjsvage. Især ved
motorvejshastighed giver dette et mere behageligt lydbillede (lavere).

Overraskende velafbalanceret undervogn, vognens form taget i betragtning -
uden på nogen måde at være direkte sportslig.

Overraskende retningsstabil, selv på motorvej, igen bilens form og vægt
taget i betragtning.

Fjernbetjent centrallås er ikke standard!

Behageligt overblik i trafikken fordi sæderne er placeret relativt højt i
konstruktionen.

Bagsædet kan bruges af voksne, men jeg tvivler på, at det vil være
behageligt for 4 voksne at køre sydpå. Med mindre I bor i Tønder og sydpå er
ned til grænsen :)

Motor og transmission:

Drivlinien virker præcis og "gedigen". Gearkassens vandringer er lidt lange,
men de virker præcise, og ejerne af denne bil fokuserer måske mindre på de
sekunder, der "spildes" ved gearskift.

Motoren er letløbende og kvik i omdrejninger, så længe der kun er 2 personer
i bilen.

Den får dog en noget asmatisk karakter, når man kommer over 4.500
omdrejninger.

Kvalitet:

Udvendig finish er virkelig pæn. Metallakken står flot, udvendige samlinger
er nydelige (paskram) og vi har ikke fundet nogle rustfælder.

Indvendig finish er nydelig med en del blødt plast og logisk placering alle
betjeningsgreb. (De der nu er :)

Sæderne virker faste og solide. Endvidere yder de en tilfredsstillende
side-/lænde/-rygstøtte for os begge, (158 cm og 179 cm).

Der er ingen raslen eller skramlen fra samlinger eller andre steder.

Overall vurdering:

Kvik og komfortabel lille bil, som kører godt, og som man har teknisk tillid
til. Den kan være fornuftigt prissat i forhold til de næsmeste konkurrenter.
(Afhænger jo helt og aldeles af hvilke parametre, man tillægger værdi!).

Det eneste, der virkelig irriterer mig, er lyden, når døren smækkes. Der er
lidt for meget klonk-lyd over det, og lidt for lidt uhrmf-lyd - Men, anyway,
det er jo heller ikke mig, der kører i kræet til hverdag! :)

Håber I kan bruge det til noget - Det er jo udelukkende subjektive
betragtninger!

Med venlig hilsen

Michael Døj, Esbjerg

Hyundai Getz 1,3 (2005).

Honda Accord Sport Tourer 2,0 (2004).

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 12:10

Michael Døj wrote:
(erfaing med sin Getz)
> Håber I kan bruge det til noget - Det er jo udelukkende subjektive
> betragtninger!

Absolut! Det er præcis den slags, vi er ude efter!

Mange tak,

Mvh Anja og Jacob

Fra : Non-Desperado

Dato : 01-10-05 07:46

"Michael Døj" <på@arbejde.dk> skrev:

Jeg klipper lige i dit udmærkede indlæg, som jeg faktisk ikke
kunne have skrevet bedre selv, men jeg har lige et punkt omkring
brændstoføkonomien.

>Vore erfaringer indtil videre:
>
>Økonomi:
>
>Kører ca. 11,5 km/l ved udelukkende bykørsel.

Den kan jeg ikke lige klare, da jeg ikke kører så meget bykørsel
i min 1,3'er, så den lader jeg stå åben...

> [...]
>
>Prisen for service inkl. Arbejdsløn: Dkk. 734,50!! (Eller rundt regnet det
>han sparede på dåseøl på vejen tilbage :).

Jeg overvejede at køre til Süderlügum, da min skulle have sit
15.000 km-service, men valgte at blive hjemme (turen ville med
bro og benzin have kostet ca. 700 kr alene på transporten)
da min lokale Hyundai-pusher "kun" skulle have 1750 kr for det.

>Svigerfaderen kører uden anstrengelse 16,3 på literen på landevej, men han
>er jo også pensionist :)
>
>Selv kører jeg 15,5 på landevej under iagttagelse af, at +30% = Klip!

Personligt kører jeg i snit 17,2 km/l ved blandet kørsel (30% by
- 60% landevej - 10% motorvej)

Jeg kører ikke ræs, men dog heller ikke morfar-kørsel.på
landevejen (ca. 88-90 km/t på speedometer).

I morgen skal jeg dog ud på en tur på 480 km (2 x 240 km) primært
motorvej, og så vender jeg lige tilbage med tallet, men jeg
gætter selv på ca. 15,5 km/l...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-09-05 12:34

> [...]
> Først og fremmest, tak for alle svar.
>
> Vi savner dog stadig egentlige erfaringer med de respektive biler, og ikke

Det er formegentlig kun Getz der har været på markedet længe nok, til at der
for alvor er nogle erfaringer (af de tre på listen). Jeg finder det bare
underligt at disse erfaringer ofte viser at Getz ikke er specielt
brændstoføkonomisk (som det også fremgår af Jørgens og Michaels indlæg), men
det kan selvfølgelig skyldes ratholderen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 12:55

Kim Kristensen wrote:
> "Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> Det er formegentlig kun Getz der har været på markedet længe nok, til
> at der for alvor er nogle erfaringer (af de tre på listen).

Det kan der selvfølgelig være noget om, men førstehåndsindtryk er også
velkomne, f.eks. de dér småting, som man hurtigt finder ud af er hamrende
irriterende ved sin nye bil. Eller den ting, som man ikke vidste man altid
havde savnet, før man fik det i sin nye bil.

> Jeg finder det bare underligt at disse erfaringer ofte viser at Getz ikke
> er specielt brændstoføkonomisk (som det også fremgår af Jørgens og
> Michaels indlæg), men det kan selvfølgelig skyldes ratholderen.

Selvfølgelig... men det er da helt sikkert noget vi har i baghovedet.
Som det ser ud nu, er vores hitliste som flg:

1: Susuki Swift 1,3
2: Mitsubishi Colt 1,1 Inform
2: Hyundai Getz 1,3
(alternativt Hyundai Accent 1,3 som også er i vores prisramme)

Vi er mest begejstret for "Suzy" fordi vi stadig føler os unge nok til at
sætte pris på lidt frækhed, og mindst begejstrede for Huyndai, da de begge
virker ret borgerlige. Når det så er sagt, vil vi gerne vælge rigtigt, også
på længere sigt. Derfor er vi stadig i tvivl.

Mvh Anja og Jacob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-09-05 13:23

> [...]
også
> på længere sigt. Derfor er vi stadig i tvivl.

Uden at have spor kendskab til nogen af de tre biler ville Swift også være
min favorit (af de tre), men det kan selvfølgelig ændre sig nå man kommer
tættere på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jens

Dato : 30-09-05 16:05

Jacob E. wrote:
> [...]
> fundet 3 forskellige, vi er ret lune på:
>
> Mitsubishi Colt 1,1 Inform 5-dørs : 148.000,-

Hej,
jeg vil foreslå jer at kigge på en Ford Fiesta. Den fås fra 130.000,-
med 1.3 liters motor med knastkæde (ingen tandremsskift). Den kom frem i
2002 (ingen børnesygdomme) og har fået gode tets mht rust og sikkerhed.
Dog er der ikke meget udstyr i basic udgaven. Jeg har kørt 12.000 km i
min og er godt tilfreds. Vær opmærksom på et fremspring på
midterkonsolen som kan genere højre knæ under kørslen.

VH Jens

Fra : ChipMIK

Dato : 30-09-05 16:35

Jens wrote:

> [...]
> min og er godt tilfreds. Vær opmærksom på et fremspring på
> midterkonsolen som kan genere højre knæ under kørslen.

& så kører den pissegodt :)

ChipMIK, 2005 Fiesta 1.6 TDCi

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 17:05

ChipMIK wrote:

> & så kører den pissegodt :)

Tak til jer begge for inputtet. Men...: ihvertfald "Suzy" har også
knastkæde. Og de 130.000,- er for 3-dørs basismodellen. En 5-dørs Fiesta med
ca. samme udstyr m.m. som "Suzy" kommer op at runde 161.400,-
Altså et pænt stykke fra de ialt 145.000,- som "Suzy" koster.

Så den er desværre nu inkluderet i "overvejet, men vraget" listen.

Fra : ChipMIK

Dato : 30-09-05 18:20

Jacob E. wrote:

> [...]
> Altså et pænt stykke fra de ialt 145.000,- som "Suzy" koster.
>
> Så den er desværre nu inkluderet i "overvejet, men vraget" listen.

Den slags skal der jo også være plads til... :)

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 17:19

> [...]
> erfaringer fra ejere af de respektive biler. Så hvis du har en af
> ovenstående, vil vi meget gerne høre din mening om bilen.

Jeg synes du skulle læse:
http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=231

--
Tom

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 18:00

Tom wrote:
> Jeg synes du skulle læse:
> http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=231

Æhm, tak! Men.... hvad er det præcist jeg skal hæfte mig ved?

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 18:02

> Æhm, tak! Men.... hvad er det præcist jeg skal hæfte mig ved?

Sikkerhed ved bla. Getz

--
Tom

Fra : Jacob E.

Dato : 30-09-05 18:10

Tom wrote:
> "Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> Sikkerhed ved bla. Getz

Jep, ok... noteret!

Fra : Jacob E.

Dato : 02-10-05 14:12

Damn! Er der virkelig ingen af jer skribenter, som har, eller kender nogen
som har, en ny Colt eller Swift?? Øv......

Nå, men tak for alle svar, der er nok ikke mere at hente i denne tråd.

Mvh Anja og Jacob

Fra : Mikael L

Dato : 02-10-05 18:02

> Damn! Er der virkelig ingen af jer skribenter, som har, eller kender nogen
> som har, en ny Colt eller Swift?? Øv......
>
> Nå, men tak for alle svar, der er nok ikke mere at hente i denne tråd.

Jeg ser først tråden nu.

Jeg har en Swift 1,5 5 dørs og har nu kørt tæt på 9000km. Den har både været
i Stockholm og Berlin.

Jeg har ingen problemer haft med den endnu. Den er skide sjov når vejen ikke
er lige, den er nu heller ikke dårlig hvis vejen er lige og af en bil i den
størrelse er jeg imponeret (jeg kommer fra en BMW 520i).
Jeg har air-condition og har bestemt ikke fortrudt at jeg brugte 14.000kr.
på det.

Den kører i daglig brug, som er mest små ture og lidt blandet af by og
motorvej, 12,5km/l med aircon tændt.
På min tur til Stockholm var jeg lige over 15,5km/l

Jeg er 189cm. høj og kunne godt ønske mig at rattet kunne justeres i
længderetningen, så kunne min siddeposition bliver en anelse bedre. Jeg
savner en fartpilot til langture, for på turen til Stockholm blev jeg
nærmest lam i højre røvballe.I det daglige har jeg ingen problemer.

Den har ikke brugt noget olie endnu.

Du bør evt. læse det nyeste nummer af Nyt om biler, her tester de 8 biler i
denne klasse incl. dem du kigger på.
Her kan du læse at Swiften bl.a har klassens bedste bremser. 8,9 meter
kortere fra 100km/t -0 end Skoda Fabia. Det er to vognlængder ved lige under
motorvejs fart. Skræmmende stor forskel synes jeg.

Jeg kan kun anbefale en Swift, men jeg har til gengæld ikke prøvet nogle af
de andre.
Jeg prøvede swiften og var solgt, selvom jeg egentlig i starten kiggede
efter en Fox, men den var godt nok en nitte.

Mikael

Fra : Jacob E.

Dato : 02-10-05 23:17

Mikael L wrote:
(en hel masse, bl.a.)

> Jeg har en Swift 1,5 5 dørs og har nu kørt tæt på 9000km.

> Jeg har air-condition og har bestemt ikke fortrudt at jeg brugte
> 14.000kr. på det.

Ok, det var lidt dyrt, men det bør man altså ikke fravælge?

> Jeg er 189cm. høj og kunne godt ønske mig at rattet kunne justeres i
> længderetningen, så kunne min siddeposition bliver en anelse bedre.

Jeg er selv 172, sidder perfekt i en Citrôen C5 og ad helvedes til i en MB
C220, så jeg håber på jeg sidder godt i en Swift

> Du bør evt. læse det nyeste nummer af Nyt om biler, her tester de 8
> biler i denne klasse incl. dem du kigger på.

Tak for det, jeg finder det asap.

> [...]
> Jeg prøvede swiften og var solgt, selvom jeg egentlig i starten
> kiggede efter en Fox, men den var godt nok en nitte.

Mange tak, Mikael!!

Mvh Jacob

Fra : Jacob E.

Dato : 03-10-05 22:08

Så har jeg prøvet den første af de tre biler, konen og jeg har kig på,
nemlig Suzuki Swift 1,3 5-dørs.

Og hvis andre skulle have interesse i Suzuki'en, vil jeg da gerne dele min
korte første oplevelse med bilen:

Indretning/plads:

Vi synes, bilen virker større, end den er. Baggagerummet er selvfølgelig
temmeligt lille, men vi er næsten overbevist om, at der sagtens kan ligge en
klapvogn/mindre barnevogn på langs, hvis man slår 60-delen af bagsædet ned,
men det kommer an på en prøve senere. Jeg er som tidligere nævnt 174 cm høj,
og fandt hurtigt en god kørestilling, og synes der var rigeligt med plads
til evt. bagsædepassagerer bag mig.
Kabinen føles overraskende stor, med god hovedhøjde til overs. Mange af de
tests jeg har læst på nettet antyder, at der ikke er plads til venstrefoden
pga. at pedalerne sidder meget spredt - det var ikke min opfattelse, og der
ER en fodhviler ved siden af koblingpedalen.
Handskerummet er MEGET lille, dog.
Sæderne føltes umiddelbart meget behagelige, men prøveturen var kun 20 min.
lang, så det var lidt svært at bedømme.

Udstyr:

Igen, pga. den korte tur var det begrænset, hvor meget vi nåede at pille
ved, men anlægget var vi ihvertfald lidt skuffede over. Om det skyldes selve
radioen eller de 6 højttaleres kvalitet skal jeg ikke kunne sige, men
skidegodt lød det altså ikke. El-ruderne er lidt pudsige: i førersiden er
der "one-touch" automatik, dvs. et fuldt tryk ruller automatisk helt ned (og
kun ned, virker ikke op), eller man kan selv bestemme ved et lettere tryk.
Men i passagersiden er der ikke "one-touch", og der er kun el-ruder foran.
Hornet er lidt fesent, et højt "dyt" istedet for et "båt", og ikke
fler-tonet.
Der er tre intervaller på forrudeviskeren, men ikke trinløst. Dog heldigvis
ikke regnsensor, som jeg selv har ekstremt dårlige erfaringer med fra
franske biler. Der er også interval- samt konstant funktion på
bagrudeviskeren - fint.
Testbilen havde ikke aircon. men der var ihvertfald ok varme i.
Infodisplayet er tydeligt, men det vil måske irritere nogen, at der konstant
vises aktuelt brændstofforbrug (dvs. den står og tæller op og ned hele
tiden). Men da mange radiostationer udsender RDS-info om den musik de
spiller, vil displayet alligevel stå og køre hele tiden på f.eks. Sky Radio.
Displayet er rødt, og kan dæmpes lidt om aftenen ved tryk på en knap.
El-spejlene er store og lette at betjene, og er opvarmede.

Betjening/kørsel:

Dørene virkede på os som rimeligt solide - et hæderligt "klonk" ved lukning.
Men dørbeklædningen indvendigt er af plastik, og giver sig iøvrigt lidt når
man ruller vinduet op - virker lidt billigt.
Bagsmækken åbner med elektronisk lås (kan ikke åbnes indefra) og for mig med
mine 174 cm åbnede den højt nok op til, at jeg lige akkurat ikke støder ind
i den med knolden. Den er nem at lukke igen, da den selv trækker sig i det
sidste stykke - fint. Der var ikke snore til hattehylden, hvilket vi undrede
os lidt over.
Servoen virkede lidt "blød", lidt henad en amerikansk power-steering, men
turen var lidt for kort til at jeg nåede at bemærke det alt for meget.
Gearskiftet var i testbilen lidt slattent, men virkede stramt nok i en bil
inde i udstillingen - skal man måske lige være lidt opmærksom på.
Koblingsvandringen er relativ lang og koblingspunktet sidder højt oppe, det
skal man lige vænne sig til, tror jeg. I praksis synes jeg dog at gearskift
fungerede fint ude på vejen.
Det var som nævnt 1,3 modellen (92 hk) vi prøvede, og lad det være sagt med
det samme: den skal have nogle tæsk, før der sker noget! I 3. gear burde der
nok være lidt mere bundtræk, men man skal altså op over 4000 rpm før der
sker noget, og på vores korte tur i Hillerød i myldretiden var det lidt
svært at få mulighed for at fyre den ordentlig af. Men det var tydeligt at
den gerne vil køre - bare man arbejder lidt for det.
Undervognen var som forventet; et godt kompromis mellem komfortabel og
sporty affjedring.

Alt ialt vil jeg sige, at Swift'en var en positiv oplevelse, og jeg er ret
sikker på at jeg skal ud at køre en tur i den igen, næste gang væsentligt
længere end 20 min. så jeg kan vurdere køreturen ordentligt. Og jeg glæder
mig faktisk

Håber andre kan bruge ovenstående til noget...

Mvh Jacob & konen

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 04-10-05 09:38

Jacob E. skrev:

> [...]
>ikke regnsensor, som jeg selv har ekstremt dårlige erfaringer med fra
>franske biler. Der er også interval- samt konstant funktion på

Der er også en trinløs indstilling på forrude viskerne. Når du stiller
den til INT kan du dreje knappen (trinløst).

Jeg købte en Swift i juni måned, og jeg er meget tilfreds med den.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jacob E.

Dato : 04-10-05 09:55

Jørgen Lyng wrote:

> Der er også en trinløs indstilling på forrude viskerne. Når du stiller
> den til INT kan du dreje knappen (trinløst).

Okay, på den jeg prøvede virkede det som tre "hak" og ikke trinløst, men det
er da kun fint at den åbentbart er trinløs.

> Jeg købte en Swift i juni måned, og jeg er meget tilfreds med den.

Jamen, kan jeg så ikke lokke dig til at skrive en lille anmeldelse af den, i
stil med indlægget fra Mikael L??

Mvh Jacob