erfaring med RDS ThermoDigit?
Fra : buck

Dato : 29-09-05 07:23

Hej,
er der nogen der har erfaring med dette RDS Thermo Digit ?

http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00001111
eller
http://www.lpas.dk/mid_2_2_f1.htm

Det viser temperatur i RDS, men betyder det at det kun vil virke når man
hører radio, og ikke når man hører CD ?

--
/Buck

Fra : Mikael L

Dato : 29-09-05 07:44

"buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller
> http://www.lpas.dk/mid_2_2_f1.htm
>
> Det viser temperatur i RDS, men betyder det at det kun vil virke når man

Jeg har haft et tilsvarende, ikke den viste model.
Men her indstillede du en radiokanal til termometeret, så man kunne ikke
lytte til noget som helst når man skulle se temperaturen.
Ganske værdiløst synes jeg. Jeg følte jeg havde spildt mine penge.

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-09-05 08:27

"buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> er der nogen der har erfaring med dette RDS Thermo Digit ?

> [...]

Uniq-import har i en anden gruppe vist total ukendskab til købeloven så jeg
ville være meget forsigtig med at handle i den biks ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-05 08:45

buck wrote:
> [...]
>
> Det viser temperatur i RDS, men betyder det at det kun vil virke når
> man hører radio, og ikke når man hører CD ?

Jeg har haft sådan en (ikke lige den model på linket) og jeg var godt
tilfreds med den.
Du fanger temp målingerne som en "radiostation", hvilket vil sige at du ikke
kan høre hverken radio eller cd imens du ser temperaturen.
Den jeg havde var dog udstyret med en rød diode (som kunne placeres valgfrit
i kabinen), som blinkede hvis temp var under 5 grader og lyste hvis den var
under frysepunktet.
Endvidere gav min besked (via rds, ligesom man modtager trafikmeldinger, med
lyd og temp) hvis temp kom ned under 5 eller 0 grader.
Jeg savner faktisk min og har længe ledt efter en afløser, den har jeg så
fundet nu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-09-05 09:56

> [...]
> med lyd og temp) hvis temp kom ned under 5 eller 0 grader.
> Jeg savner faktisk min og har længe ledt efter en afløser, den har jeg så

Jeg har en ubrugt til salg til en fornuftig penge hvis du er intereseret
Den blev overhalet af at jeg købte en bil med termometer i

Hilsen Jørgen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-05 10:04

Jørgen L. wrote:

> Jeg har en ubrugt til salg til en fornuftig penge hvis du er
> intereseret Den blev overhalet af at jeg købte en bil med termometer

Det lyder da interessant, det afhænger jo så lidt af prisen
Du kan sende mig en mail på "perbeersnabelaperbeer.dk"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-09-05 09:55

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 15:59

Hej Jørgen

Send en mail til dunder snabela pc dot dk med en pris på den

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 29-09-05 16:12

buck <buck@sol.dk> skrev:
> [...]
>http://www.lpas.dk/mid_2_2_f1.htm
>
>Det viser temperatur i RDS, men
>betyder det at det kun vil virke når man

Der er bare det lille problem med den lille RDS dims, at den er
ulovlig, da det kræver sendetilladelse at have udstyr der sender
ting og sager ud i æteren på bl.a. den del af FM båndet der bruges
til radio

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-05 16:54

Jakob Skovgaard (slet MRSVM) wrote:
> [...]
> ulovlig, da det kræver sendetilladelse at have udstyr der sender
> ting og sager ud i æteren på bl.a. den del af FM båndet der bruges

Er der ikke noget med at det er et spørgsmål om sendestyrke?

Mener man kan købe andet udstyr der fungerer på samme måde.

Men det kan jo så være et spørgsmål om udstyret er godkendt til
almindeligt salg.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-09-05 21:59

Jakob Skovgaard (slet MRSVM) skrev:

> [...]
> ulovlig, da det kræver sendetilladelse at have udstyr der sender
> ting og sager ud i æteren på bl.a. den del af FM båndet der bruges

Og dermed er godkendte dimser ikke ulovlige.
Jeg er da ret sikker på, at min har en godkendelse....

(Men jeg har den dog ikke monteret, da jeg ikke gider trække ledning til den
eksterne føler.....)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Christian Flasche

Dato : 01-10-05 03:17

gaard (slet MRSVM)" <jakob.dorte@MRSVMmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11280069470.52637451852674@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> ulovlig, da det kræver sendetilladelse at have udstyr der sender
> ting og sager ud i æteren på bl.a. den del af FM båndet der bruges

Hej Jakob
Den sender ikke noget .det foregår via antennekablet.

--
Hilsen Christian

Fra : ChipMIK

Dato : 30-09-05 14:47

buck wrote:
> [...]
> eller
> http://www.lpas.dk/mid_2_2_f1.htm
>
> Det viser temperatur i RDS, men betyder det at det kun vil virke når man

JA..og ikke nok med det...du skal sidde og lytte til ingenting før den
virker (skriver noget i display)...dvs...du skal programmere en kanal
til dit rds-termometer...for pokker da ...du køber da bare en rds-radio
mere...så har du termometer..og back-up musik hvis din primære radio
smutter en tur LOL

ubrugeligt huggerlort...bare min personlige mening

ChipMIK