/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
"Eftertænding"
Fra : - STAN -


Dato : 28-09-05 17:16

Min Opel Kadett fra 1990 "eftertænder" en 3 - 4 gange efter Jeg har drejet
nøglen og fjernet den......

Jeg kører på alm. oktan 92 blyfri.......

Er der nogen som har en god idé til hvad Jeg kan gøre ved dette problem ????


Mvh.: Stefan



 
 
Jan W Nielsen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-09-05 17:31

> Min Opel Kadett fra 1990 "eftertænder" en 3 - 4 gange efter Jeg har
> drejet
> nøglen og fjernet den......
> Er der nogen som har en god idé til hvad Jeg kan gøre ved dette problem
> ????

Det er koks i motoren.

Du skal køre 2-3 tanke i træk med Shell V-Power eller tilsvarende. Eller
også skal du købe noget "injektion cleaner" og hælde dét i tanken.

Du kan evt også køre en lang aftentur på motorvejen, hvor du giver den en
spand kul.

/Jan W Nielsen



Lars Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 17:43


"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:433ac3f6$0$9303$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> > Min Opel Kadett fra 1990 "eftertænder" en 3 - 4 gange efter Jeg har
> > drejet
> > nøglen og fjernet den......
> > Er der nogen som har en god idé til hvad Jeg kan gøre ved dette problem
> > ????
>
> Det er koks i motoren.
>
> Du skal køre 2-3 tanke i træk med Shell V-Power eller tilsvarende. Eller
> også skal du købe noget "injektion cleaner" og hælde dét i tanken.
>
> Du kan evt også køre en lang aftentur på motorvejen, hvor du giver den en
> spand kul.
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Enig! Da både min gamle 1.3´er og min gamle 1.6´er indimellem lavede det
trick med at eftertænde kender jeg kun fejlen alt for godt.
Jeg er nemlig typen der aldrig bruger håndbremsen men bare lader bilen stå i
gear. Det gav ind imellem lidt fremad kørsel når jeg slap koblingen og bilen
så eftertændte. Heldigvis skete der aldrig noget.

Mit råd er som følger (Meget lignende Jan W Nielsen´s):
2-3 tanke 95 oktan og så ud at fyre den af....... (Husk lige ikke at blive
klippet...).

God fornøjelse.

Lars Hansen



Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 18:12


"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:433ac3f6$0$9303$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Du skal køre 2-3 tanke i træk med Shell V-Power eller tilsvarende. Eller
> også skal du købe noget "injektion cleaner" og hælde dét i tanken.

Hvis først problemet er der, skal der mig bekendt mere
til. Væsentlig mere. Og jo ældre bil, jo sværere er
det helt sikkert at opnå langvarig resultat.


> Du kan evt også køre en lang aftentur på motorvejen, hvor du giver den en
> spand kul.

Hvilket ikke fjerner problemet.



- STAN - (28-09-2005)
Kommentar
Fra : - STAN -


Dato : 28-09-05 18:54

Det er ikke bare noget med at skifte til nogle bedre / nyere tændkabler ???

Eller lige justere tændingen lidt ??



Lars Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 19:00


"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:433ad8c1$0$38638$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er ikke bare noget med at skifte til nogle bedre / nyere tændkabler
???
>
> Eller lige justere tændingen lidt ??
>
>
En tændingsjustering er altid godt på en gammel Kadett.... Tro mig jeg har
trillet mange kilometer i sådanne gamel svingere...

Lars Hansen



- STAN - (28-09-2005)
Kommentar
Fra : - STAN -


Dato : 28-09-05 19:08

Er det noget man selv kan gøre......?????


Er det ikke bare noget med lige at løsne tændings-"dimsen"......den der med
platinerne, og så lige dreje den lidt ???



Lars Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 19:20


"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:433adc26$0$38717$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er det noget man selv kan gøre......?????
>
>
> Er det ikke bare noget med lige at løsne tændings-"dimsen"......den der
med
> platinerne, og så lige dreje den lidt ???
>
>
Det kommer vel an på hvem "man" er......
Jeg har for eksempel altid serviceret mine Kadett´er selv. Der er jo næsten
ikke noget der ikke kan repareres med en 13´er nøgle og en knækket
køkkensaks på sådan en Kadett.

Mine forsøg til den efterhostende Kadett i rækkefølge er:
1: 95 oktan og en rigtig god lang tur med højre fod i bund ofte.
2: Rens strømfordeler og tændkabelernes ender grundigt.
3: Juster tændingen.

Nr. 1 har 7-9-13 altid hjulpet på mine Kadett´er når de eftertændte.

MVH
Lars Hansen



Jørgen M. Rasmussen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-09-05 19:02


"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke bare noget med at skifte til nogle bedre / nyere tændkabler
> ???
>
Nej, den eftertænder fordi noget er blevet så varmt at det kan fortsætte med
at antænde fuelen.

> Eller lige justere tændingen lidt ??
>
Måske, for høj tænding eller for hurtig tomgang kan faktisk gøre det..



Jan W Nielsen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-09-05 19:14

> Det er ikke bare noget med at skifte til nogle bedre / nyere tændkabler
> ???
> Eller lige justere tændingen lidt ??

Hvis det ikke er koks - men det er det nok, så kan det være følgende:

1. Benzinen - du skal helst køre på oktan 95.
2. Tændingen. Du må kontrollere selve tændingstidspunktet, men også
vakuumforstilleren og svingklodserne i strømfordeleren skal være OK.
3. Karburatoren. Denne skal være justeret korrekt, stopventilen skal ikke
være i stykker - eller kan dén ellers kan forårsage eftertænding

Hvis det ér koks, kan du også bede en person om at side i kabinen og give
bilen gas med konstant høje omdrejninger. Ikke ødelægge motoren - men giv
ret meget gas.

Så skruer du luftfilteret af, og så tømmer du ganske stille og roligt en
flaske danskvand ned i luftindsugningen. På den måde sprænger du alle
koksaflejringer væk inden i motoren.

Det lyder helt vildt, men det virker, og det skader ikke motoren. Dette kan
du få bekræftet mange steder.

(Husk nu at holde godt på med gassen. når du hælder vand ned - ellers går
motoren i stå.)

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-09-05 19:08

> Hvilket ikke fjerner problemet.

Jo, det gør det nu..

Jeg GARANTERER, at den koks, der sidder i systemet er væk, hvis du kører en
tur til Hanover og tilbage igen med 150 km/t og injektionscleaner i tanken.

/Jan W Nielsen



Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 19:14


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:433adbf1$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvilket ikke fjerner problemet.
>
> Jo, det gør det nu..
>
> Jeg GARANTERER, at den koks, der sidder i systemet er væk, hvis du kører
> en tur til Hanover og tilbage igen med 150 km/t og injektionscleaner i
> tanken.

Kan en kaskett egentlig køre så hurtigt?

--
Tom



- STAN - (28-09-2005)
Kommentar
Fra : - STAN -


Dato : 28-09-05 19:27


Har haft bilen oppe på 173 km/t..........

Helt uforsvarligt............skete også kun denne ene gang



Jan W Nielsen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-09-05 21:32

>> Jeg GARANTERER, at den koks, der sidder i systemet er væk, hvis du kører
>> en tur til Hanover og tilbage igen med 150 km/t og injektionscleaner i
>> tanken.

> Kan en kaskett egentlig køre så hurtigt?

Uha. ja, da..

/Jan W Nielsen



Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 21:52


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:433afda1$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Jeg GARANTERER, at den koks, der sidder i systemet er væk, hvis du kører
>>> en tur til Hanover og tilbage igen med 150 km/t og injektionscleaner i
>>> tanken.
>
>> Kan en kaskett egentlig køre så hurtigt?
>
> Uha. ja, da..

hehe, det kunne fruens 1.3 fra 86' ikke

--
Tom



Peter Juul (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 29-09-05 17:11


"Tom" skrev

>>> Kan en kaskett egentlig køre så hurtigt?
>>
>> Uha. ja, da..
>
> hehe, det kunne fruens 1.3 fra 86' ikke
>

Min gamle Kadett 1.3S Club '87 løb sandelig til 185 på uret..... I
realiteten vel en 170-75 stykker..

VenHils
Peter



Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 18:14


"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:433ac1c0$0

> Er der nogen som har en god idé til hvad Jeg kan gøre ved dette problem
> ????

Få motoren chekket og håb på, den ikke
er meget slidt eller komplet ude af justering.

Hvis du finder en løsning på problemet,
hører jeg gerne fra dig. Løsningen skal
helst være længerevarende.



- STAN - (28-09-2005)
Kommentar
Fra : - STAN -


Dato : 28-09-05 19:22


"Injektion-cleaner"...............

Det vil Jeg prøve...........troede bare at det kun var til biler med
indsprøjtnings-motorer....



Jensen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 28-09-05 20:03

Hej
Min Ford Escort havde samme problem. Her var fejlen en defekt magnetventil i
karburatoren. Prøv at se efter om du ikke har en tilsvarende ventil i din
bil. Løft hætten af og på og hør om den skifter (Klik).
Formålet med ventilen er at lukke for benzinen i samme øjeblik som du fjerne
tændingen.

Motorrens:
I øvrigt brugte jeg ½ flaske danskvand som jeg hældte ned i kaburatorn med
motorn i gang (uden luftfilter). Dette fjerne også koks i motoren. Billigere
end div fartbøder.


/Jensen

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:433adf3a$0$38654$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Injektion-cleaner"...............
>
> Det vil Jeg prøve...........troede bare at det kun var til biler med
> indsprøjtnings-motorer....
>
>



Preben Riis Sørensen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 28-09-05 20:33


"Jensen" <abc@abc.dk> skrev

I stedet for at brænde en masse benzin af til fare for dig selv og andre,
kan du få dig en 'ny bil' ved at undersøge/skifte vacuumslangen hen til
vacuumdåsen, eller skifte denne hvis den er utæt (det er den sikkert).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ukendt (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-05 17:15


"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:433adf3a$0$38654$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Injektion-cleaner"...............
>
> Det vil Jeg prøve...


Hvordan med effektiviteten af sådan et middel sammenlignet
med den voldsomme danskvandskur ???

Hvad med Redex i forhold til 'injektorrens' ?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste