Baklygte virker ikke
Fra : Tornoe

Dato : 28-09-05 16:13

Jeg har fået et underligt problem med baklygten i min gamle Ford Fiesta,
og kan ikke regne ud, hvad der er galt. Her er 'symptomerne', håber I
kan hjælpe:

1) Pæren virker fint (test med ohmmeter, flyt til bremselys)
2) Der er gennemgang i pæren, når den sidder i fatningen = fatningen er ok.
3) Lygten deler sikring med ventilationssystemet, der virker upåklageligt.
4) Det mest underlige: Når jeg sætter i bakgear, får jeg 12 V i fatningen.

Er det et tegn på, at der en overgang et sted? At der kommer 12 V, men
for få ampere frem til pæren? Jeg må indrømme, at jeg er på herrens
mark... Alle tips og ideer er velkomne.

De bedste hilsner,

Jens

Fra : N/A

Dato : 28-09-05 17:16

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 28-09-05 17:16

Lars Hansen <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev:

>"Tornoe" <ny@tornoe.net> skrev i en meddelelse
>news.tele.dk...

>ok.

>Hej Jens
>
>Lur mig om ikke der mangler en stel
>ved lygten....
>

>MVH
>Lars Hansen

Jeps, lyder som dårligt stel. Du vil nemt kunne måle spænding, men
lige så snart der kommer belastning på, forsvinder spændingen, pga
for stor modstand.

Fra : Tornoe

Dato : 28-09-05 17:51

> Jeps, lyder som dårligt stel. Du vil nemt kunne måle spænding, men
> lige så snart der kommer belastning på, forsvinder spændingen, pga
> for stor modstand.

Men bakpæren deler vel stel med de andre pærer i fatningen og de virker
fint?

Jeg prøver lige at checke stellet en ekstra gang, tak for jeres svar.

/Jens

Fra : Torben Madsen

Dato : 29-09-05 13:27

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
>
> Lur mig om ikke der mangler en stel ved lygten....
>

> MVH
> Lars Hansen

Ja, hvis plussen er der, så er der jo sådan set kun den mulighed tilbage.

mvh
Torben Madsen

Fra : Tornoe

Dato : 30-09-05 09:05

> Ja, hvis plussen er der, så er der jo sådan set kun den mulighed tilbage.
>
> mvh
> Torben Madsen

Det kunne vel også være kontakten til bakpæren, der var irret?

/Jens

Fra : martin

Dato : 28-09-05 18:26

"Tornoe" <ny@tornoe.net> wrote in message
> [...]
> få ampere frem til pæren? Jeg må indrømme, at jeg er på herrens mark...

krontroller at pæren når helt ned i fatningen, efter at du checker stel.