/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lige 2 spørgsmål mere angående Xantia
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 13:38

Hej i Gruppen

Jeg har i dag fundet den Xantia det skal være tror jeg.
Det er en 1.8´er Exclusive Stationcar fra 11/2000. Den er bare SÅ flot!! Og
med den justerbare undervogn én nævnte i et tidligere indlæg. (Hulla hej
hvilken forskel i kørestil med den aktiveret).

Men der er lige tre spørgsmål jeg ikke kunne finde svar på.

1: Der sidder en knap til venstre for advarselsblink-knappen. Billedet på
den ligner et lille snefnug. Hvad er den til??

2: Kan man slå elrude-hejset fra i bagdørene? Begge to virkede nemlig
ikke???

3: Er det normalt at motoren går ud 3 sekunder efter man har startet den
medmindre at man giver gas??


På forhånd tak for svarene.


MVH
Lars Hansen



 
 
Lars Hoffmann (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 28-09-05 14:05


Lars Hansen wrote:

> 1: Der sidder en knap til venstre for advarselsblink-knappen. Billedet på
> den ligner et lille snefnug. Hvad er den til??

Det må være Aircondition.


Kasper Hansen [8270] (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 28-09-05 14:05

> Xantia

Lækker bil, lækker undervogn ;)

> 1: Der sidder en knap til venstre for advarselsblink-knappen. Billedet
> på
> den ligner et lille snefnug. Hvad er den til??

Uden helt at vide det (den var de ikke i min xantia) vil jeg tro at det er
sneprogram? Hvad det så lige skal betyde, ved jeg ikke... Er der automatgear
i den? Ellers kan det være at den hæver undervognen nogle cm. så du får lidt
mere frigang.

> 2: Kan man slå elrude-hejset fra i bagdørene? Begge to virkede nemlig
> ikke???

Ved jeg ikke - men kan det være en sikring?

> 3: Er det normalt at motoren går ud 3 sekunder efter man har startet
> den
> medmindre at man giver gas??

Nej! - Der står endda udtrykkeligt i manualen at man ikke må træde på
speederen, når man starter den.
Men det kan være det er noget simpelt - prøv at få den til mekaniker...

/Kasper Hansen



Lars Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 14:38


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
news:433a951d$0$38711$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Xantia
>
> Lækker bil, lækker undervogn ;)
>
> > 1: Der sidder en knap til venstre for advarselsblink-knappen.
Billedet
> > på
> > den ligner et lille snefnug. Hvad er den til??
>
> Uden helt at vide det (den var de ikke i min xantia) vil jeg tro at det er
> sneprogram? Hvad det så lige skal betyde, ved jeg ikke... Er der
automatgear
> i den? Ellers kan det være at den hæver undervognen nogle cm. så du får
lidt
> mere frigang.
>
> > 2: Kan man slå elrude-hejset fra i bagdørene? Begge to virkede nemlig
> > ikke???
>
> Ved jeg ikke - men kan det være en sikring?
>
> > 3: Er det normalt at motoren går ud 3 sekunder efter man har startet
> > den
> > medmindre at man giver gas??
>
> Nej! - Der står endda udtrykkeligt i manualen at man ikke må træde på
> speederen, når man starter den.
> Men det kan være det er noget simpelt - prøv at få den til mekaniker...
>
> /Kasper Hansen
>
>
Den er ikke med automatgear, men det får mig til at tænke på om det kan være
noget "Antispin"????
Det er ikke airconditionen, for den aktiverer man vist nok nede på selve
justeringen af den.

MVH
Lars Hansen



NS (28-09-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 28-09-05 16:04

Lars Hansen wrote:

> Den er ikke med automatgear, men det får mig til at tænke på om det kan være
> noget "Antispin"????
> Det er ikke airconditionen, for den aktiverer man vist nok nede på selve
> justeringen af den.

Snefnugget er til aircon. Det sidder for sig selv og ikke nede ved
ventilationspanelet.

NS

Kasper Hansen [8270] (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 28-09-05 16:14

> Snefnugget er til aircon. Det sidder for sig selv og ikke nede ved
> ventilationspanelet.

Doh! Det kunne jeg have sagt mig selv - sådan ser det også ud i min C3 :)

/Kasper Hansen



NS (28-09-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 28-09-05 16:03

Lars Hansen wrote:
> Hej i Gruppen
>
> Jeg har i dag fundet den Xantia det skal være tror jeg.
> Det er en 1.8´er Exclusive Stationcar fra 11/2000. Den er bare SÅ flot!! Og
> med den justerbare undervogn én nævnte i et tidligere indlæg. (Hulla hej
> hvilken forskel i kørestil med den aktiveret).
>
> Men der er lige tre spørgsmål jeg ikke kunne finde svar på.
>
> 1: Der sidder en knap til venstre for advarselsblink-knappen. Billedet på
> den ligner et lille snefnug. Hvad er den til??

Aktivering af aircondition.

> 2: Kan man slå elrude-hejset fra i bagdørene? Begge to virkede nemlig
> ikke???

Det kan man. Der sidder en knap til det et sted. Kan ikke helt huske,
hvordan det er den ser ud. Noget med et kryds i.

> 3: Er det normalt at motoren går ud 3 sekunder efter man har startet den
> medmindre at man giver gas??

Nah, det burde det vel ikke være.

> På forhånd tak for svarene.
>
>
> MVH
> Lars Hansen

NS

Lars Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 16:28


"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
news:433ab086$0$49022$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Hansen wrote:
> > Hej i Gruppen
> >
> > Jeg har i dag fundet den Xantia det skal være tror jeg.
> > Det er en 1.8´er Exclusive Stationcar fra 11/2000. Den er bare SÅ flot!!
Og
> > med den justerbare undervogn én nævnte i et tidligere indlæg. (Hulla hej
> > hvilken forskel i kørestil med den aktiveret).
> >
> > Men der er lige tre spørgsmål jeg ikke kunne finde svar på.
> >
> > 1: Der sidder en knap til venstre for advarselsblink-knappen.
Billedet på
> > den ligner et lille snefnug. Hvad er den til??
>
> Aktivering af aircondition.
>
> > 2: Kan man slå elrude-hejset fra i bagdørene? Begge to virkede nemlig
> > ikke???
>
> Det kan man. Der sidder en knap til det et sted. Kan ikke helt huske,
> hvordan det er den ser ud. Noget med et kryds i.
>
> > 3: Er det normalt at motoren går ud 3 sekunder efter man har startet
den
> > medmindre at man giver gas??
>
> Nah, det burde det vel ikke være.
>
> > På forhånd tak for svarene.
> >
> >
> > MVH
> > Lars Hansen
>
> NS

Så den er til airconditionen..... hhhmmmmm Den blæste kold luft i massevis
selv uden at den var aktiveret, men det var selvfølgelig også koldt udenfor
i formiddags...
Hov!!! Til airconditionen???? Hvad nu når bilen faktisk er med
fuldautomatisk klimaanlæg???

MVH
Lars Hansen



Lars L. Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 28-09-05 16:55

Lars Hansen wrote:
> Hov!!! Til airconditionen???? Hvad nu når bilen faktisk er med
> fuldautomatisk klimaanlæg???

Den kan selv styre temperaturen i det omfang udetemperaturen er lavere
end den ønskede temperatur i kabinen. Du kan så vælge at den skal have
hjælp til nedkøling og affugtning.


--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

NS (28-09-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 28-09-05 17:31

Lars Hansen wrote:

> Så den er til airconditionen..... hhhmmmmm Den blæste kold luft i massevis
> selv uden at den var aktiveret, men det var selvfølgelig også koldt udenfor
> i formiddags...
> Hov!!! Til airconditionen???? Hvad nu når bilen faktisk er med
> fuldautomatisk klimaanlæg???

Den er nu heller ikke helt fuldautomatisk. Du skal stadigvæk selv tænde
og slukke for det. Iøvrigt skal du ikke regne med, at der står istapper
ud af det når du tænder for det. Luften er bliver kold men ikke iskold.

NS

Lars Hansen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 28-09-05 17:45


"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
news:433ac551$0$49014$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Hansen wrote:
>
> > Så den er til airconditionen..... hhhmmmmm Den blæste kold luft i
massevis
> > selv uden at den var aktiveret, men det var selvfølgelig også koldt
udenfor
> > i formiddags...
> > Hov!!! Til airconditionen???? Hvad nu når bilen faktisk er med
> > fuldautomatisk klimaanlæg???
>
> Den er nu heller ikke helt fuldautomatisk. Du skal stadigvæk selv tænde
> og slukke for det. Iøvrigt skal du ikke regne med, at der står istapper
> ud af det når du tænder for det. Luften er bliver kold men ikke iskold.
>
> NS

Det er så meget praktisk at man selv skal tænde og slukke det..
ØV!!! Ingen istapper..
Det havde jeg så heller ikke regnet med, men bare noget afkøling er ind
imellem rart når man holder 1 time på Holbækmotorvejen og ser folk hænge ud
af vinduerne efter luft...... (Jeg har nemlig klima i min nuværende
Zafira)..

Lars Hansen



NS (28-09-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 28-09-05 18:38

Lars Hansen wrote:

> Det er så meget praktisk at man selv skal tænde og slukke det..
> ØV!!! Ingen istapper..
> Det havde jeg så heller ikke regnet med, men bare noget afkøling er ind
> imellem rart når man holder 1 time på Holbækmotorvejen og ser folk hænge ud
> af vinduerne efter luft...... (Jeg har nemlig klima i min nuværende
> Zafira)..

Hvis du vil have istapper kan du jo købe et køleanlæg til en lastvogn og
monterer i stedet for bagruden :). Kræver selvfølgelig adgang til diesel
eller 24 volt...

NS

John (28-09-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 28-09-05 19:14

Hej

Knappen med "snefnugget" er ganske rigtigt til at tænde for klimaanlægget,
ikke at forveksle med et aircon-anlæg.

Til venstre for rattet på instrumentbordet skulle sidde en knap med et par
modsat rettede vinkler "op/ned" , denne knap deaktiverer brugen af knapperne
i midterkonsollen og på bagdørene, til ruderne forstås.




--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.



Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 19:19


"John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:433adc70$0$87521$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Knappen med "snefnugget" er ganske rigtigt til at tænde for klimaanlægget,
> ikke at forveksle med et aircon-anlæg.

Hvad er da forskellen på et klima og et aircon-ankæg?
Klima = tysk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
Aircondition = engelsk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg

--
Tom



John (28-09-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 28-09-05 21:31

Hej

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:433ade85$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:433adc70$0$87521$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Knappen med "snefnugget" er ganske rigtigt til at tænde for
klimaanlægget,
> > ikke at forveksle med et aircon-anlæg.
>
> Hvad er da forskellen på et klima og et aircon-ankæg?
> Klima = tysk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
> Aircondition = engelsk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
>
> --
> Tom
>


Hvad er forskellen på Aircondition og klimaanlæg?


Det er meget let. Et aircondtion-system består "blot" af en
kølekompressor, hvro du selv skal styre blandingen af kold og varm luft og
mængden af luft der blæses ind i bilen.

Et klimaanlæg derimod er styret af en termostat. Dvs. at den
temperatur du har valgt (f.eks. 22 grader), finder elektronikken i
klimaanlægget selv ud af at holde i kabinen i bilen.




(Tilføjet 07-11-2002 af Steffen Sandgren)



Sakset fra NetProfessoren




--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.



Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 21:51


"John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:433afc90$0$87567$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:433ade85$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:433adc70$0$87521$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> > Hej
>> >
>> > Knappen med "snefnugget" er ganske rigtigt til at tænde for
> klimaanlægget,
>> > ikke at forveksle med et aircon-anlæg.
>>
>> Hvad er da forskellen på et klima og et aircon-ankæg?
>> Klima = tysk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
>> Aircondition = engelsk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
>>
>> --
>> Tom
>>
>
>
> Hvad er forskellen på Aircondition og klimaanlæg?
>
>
> Det er meget let. Et aircondtion-system består "blot" af en
> kølekompressor, hvro du selv skal styre blandingen af kold og varm luft og
> mængden af luft der blæses ind i bilen.
>
> Et klimaanlæg derimod er styret af en termostat. Dvs. at den
> temperatur du har valgt (f.eks. 22 grader), finder elektronikken i
> klimaanlægget selv ud af at holde i kabinen i bilen.

Nej
Det du omtaler er anlæg med manuel klima kontra fuldautomatisk
klima.......kig i et tysk "prospekt" fra forhandleren. De kender ikke ordet
aircondition.
Det er os danskere som forsøger at anvende tyske/engelske betegnelser tilsat
en "egen" fortolkning.

Du behøver bare gå ind på www.ford.dk og kigge under udstyr for en mondeo.
Her skriver man om 2 typer:
- Aircondition - CFC-fri
- Aircondition - CFC-fri, med automatisk temperaturregulering (EATC)

På den tyske www.ford.de under Innenausstattung er de samme to varianter:
- Klimaanlage
- Klimaanlage mit automatischer Temperaturkontrolle (serienmäßig bei
Ambiente mit Ford DVD-Navigationssystem)

På den engelske side www.ford.co.uk Interior features:
- Air conditioning – CFC-free
- Air conditioning – CFC-free, with Electronic Automatic Temperature Control
(EATC)

--
Tom



Martin Johansen [600~ (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-09-05 21:57

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
news:433b0224$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nej

Jo.

> Det du omtaler er anlæg med manuel klima kontra fuldautomatisk
> klima.......kig i et tysk "prospekt" fra forhandleren. De kender ikke
> ordet aircondition.

At tyskerne kalder dem begge for klima gør det jo ikke mere korrekt :)

Klima i Danmark har altid været fuldautomatisk (altså termostatstyret) hvor
Aircon var den simple med manuel regulering.

> Det er os danskere som forsøger at anvende tyske/engelske betegnelser
> tilsat en "egen" fortolkning.

Sikker?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

NS (28-09-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 28-09-05 22:30

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
> news:433b0224$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>
>>Nej
>
>
> Jo.
>
>
>>Det du omtaler er anlæg med manuel klima kontra fuldautomatisk
>>klima.......kig i et tysk "prospekt" fra forhandleren. De kender ikke
>>ordet aircondition.
>
>
> At tyskerne kalder dem begge for klima gør det jo ikke mere korrekt :)
>
> Klima i Danmark har altid været fuldautomatisk (altså termostatstyret) hvor
> Aircon var den simple med manuel regulering.

Ikke i mit Danmark. I mit Danmark er klimaanlæg det samme som
air-conditionanlæg. At man så kan tilsætte div. styringer osv. er en
anden sag.

NS

Martin Johansen [600~ (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-09-05 21:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
news:433ade85$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvad er da forskellen på et klima og et aircon-ankæg?

Klima = automatisk kontrol af temp. (en termostat klarer det)
Air-con = mekanisk kontrol (du styrer selv blandingen)

> Klima = tysk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
> Aircondition = engelsk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg

Nope.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-09-05 22:58


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns96DFE5740EB0Cnononoinvalid@62.243.74.163...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
> news:433ade85$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Hvad er da forskellen på et klima og et aircon-ankæg?
>
> Klima = automatisk kontrol af temp. (en termostat klarer det)
> Air-con = mekanisk kontrol (du styrer selv blandingen)
>
>> Klima = tysk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg
>> Aircondition = engelsk betegnelse for luftkonditioneringsanlæg

skoda kalder det aircondition - semiautomatisk aircondition.

VW : Aircondition Climatic. Halvautomatisk regulering med termostat
.......Aircondition automatisk "Climatronic" standard i DK-pakke

Peugeot skriver om aircondition .......opgradering til klimaanlæg

Opel skriver Vectras airconditionsystem er forsynet med en justerbar
klimakompressor, der minimerer brændstofforbruget og giver lettere og mere
komfortabel betjening......elektronisk klimaanlæg ECC

Toyota omtaler kun Aircondition

Honda har aircondition og klimaanlæg

Volvo..flipper total med AC klimaanlæg.........eller.......ECC electronic
Climate Control ......så de kalder begge systemer for klima

Renault : Aircondition manuelt betjent.........elektronisk klima

Ford : aircondition til begge anlæg


Sådan kan man så lede videre og opleve at oversættelserne fra de udenlandske
brocurer er temmelig lemfældig. For ikke at skabe tvivl er det letteste at
skrive manuel og elektronisk/fuldautomatisk AC eller klima.
Jeg tror problemet må skyldes at vi låner mange tekniske ord fra udlandet og
at det ikke er skrevet specifikt ind i nudansk ordbog eller teknisk dansk.
Det er ganske alm. tekstforfattere som bliver sat til at oversætte de
betegnelser som biludstyret får i udlandet. Det giver kun grobund til mange
fortolkninger.
Hvis så man i det mindste kunne enes om at kalde det AC og ECC men det kan
man heller ikke på de engelsksprogede sider.

--
Tom









Martin Johansen [600~ (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-09-05 21:35

NS <123@123.com> wrote in
news:433ac551$0$49014$14726298@news.sunsite.dk:

> tænde og slukke for det. Iøvrigt skal du ikke regne med, at der står
> istapper ud af det når du tænder for det. Luften er bliver kold men
> ikke iskold.

Min luft er iskold..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

NS (28-09-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 28-09-05 22:27

Martin Johansen [6000] wrote:
> NS <123@123.com> wrote in
> news:433ac551$0$49014$14726298@news.sunsite.dk:
>
>
>>tænde og slukke for det. Iøvrigt skal du ikke regne med, at der står
>>istapper ud af det når du tænder for det. Luften er bliver kold men
>>ikke iskold.
>
>
> Min luft er iskold..

Din bil er heller ikke en Xantia, vel ;).

NS

Martin Johansen [600~ (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-09-05 22:44

NS <123@123.com> wrote in news:433b0abd$0$49009$14726298@news.sunsite.dk:

> Din bil er heller ikke en Xantia, vel ;).

Jeg måtte lige ud og tjekke.. du har ret :))

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars L. Hansen (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 29-09-05 00:50

Martin Johansen [6000] wrote:
> NS <123@123.com> wrote in news:433b0abd$0$49009$14726298@news.sunsite.dk:
>
>
>>Din bil er heller ikke en Xantia, vel ;).
>
> Jeg måtte lige ud og tjekke.. du har ret :))

Nej, det er vel nærmere en Pug 605 eller en Citroen XM :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Martin Johansen [600~ (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 29-09-05 09:05

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in
news:433b2c48$0$49021$14726298@news.sunsite.dk:

> Nej, det er vel nærmere en Pug 605 eller en Citroen XM :)

*LOL*

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Hoffmann (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 29-09-05 11:37

Lars L. Hansen wrote:

> Den kan selv styre temperaturen i det omfang udetemperaturen er lavere
> end den ønskede temperatur i kabinen. Du kan så vælge at den skal have
> hjælp til nedkøling og affugtning.

Så er det vel ikke automatisk klimaanlæg. Ved automatisk klimaanlæg
vælger man blot temperaturen man ønsker at opnå og så er man
flintrende ligeglad med udetemperaturen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffamnn


Peter (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-09-05 11:47

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1127990243.499428.214870@g43g2000cwa.googlegroups.com...

[klip]

> Så er det vel ikke automatisk klimaanlæg. Ved automatisk klimaanlæg
> vælger man blot temperaturen man ønsker at opnå og så er man
> flintrende ligeglad med udetemperaturen.

Jo det er automatisk. Man bestemmer blot selv om aircondition delen skal
aktiveres eller ej. Det kan man vist på de fleste anlæg i dag

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Lars L. Hansen (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 29-09-05 11:55

Lars Hoffmann wrote:
> Så er det vel ikke automatisk klimaanlæg. Ved automatisk klimaanlæg
> vælger man blot temperaturen man ønsker at opnå og så er man
> flintrende ligeglad med udetemperaturen.

Jamen hvis det er sådan man vil have det, så trykker man bare på
knappen. Og jo, så er det automatisk.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Lars Hoffmann (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 29-09-05 11:57

Lars L. Hansen wrote:

> Jamen hvis det er sådan man vil have det, så trykker man bare på
> knappen. Og jo, så er det automatisk.

Hvad er så fordelen ved ikke at have knappen aktiveret? Hvorfor
overhovedet have en sådan knap?


Peter (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-09-05 12:10

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1127991436.631044.240300@g14g2000cwa.googlegroups.com...

[klip]

> Hvad er så fordelen ved ikke at have knappen aktiveret? Hvorfor
> overhovedet have en sådan knap?

At man ikke altid vil køre med air-con-kompressoren tændt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste