Fack/ADAC/lignende abonnement?
Fra : John Sahl

Dato : 28-09-05 11:21

Netop opstanden efter en længerevarende tur ned og op gennem
Tyskland kunne jeg godt have brugt et abonnement som kan bruges
til vejhjælp for alle de biler jeg kører i, uden de nødvendigvis er
påført abonnementet.

P.S. En VW Vento benzinmåler er ikke til at stole på
10 liter benzin kl. 5.56 i morges løb op i 100 Euro!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-05 11:36

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:433a6e96$0$67259$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> Tyskland kunne jeg godt have brugt et abonnement som kan bruges
> til vejhjælp for alle de biler jeg kører i, uden de nødvendigvis er

Tophjælp?

> P.S. En VW Vento benzinmåler er ikke til at stole på
> 10 liter benzin kl. 5.56 i morges løb op i 100 Euro!

Føøøøj en pris

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : John Sahl

Dato : 28-09-05 11:42

Martin Johansen [6000] wrote:
> Tophjælp?

Sort kort fra Falck, har jeg lige fået foreslået af Claus Fabritius, det
koster 1667/år og er klart en mulighed. Jeg undersøger lige Tophjælp
også.

> Føøøøj en pris

De 100 Euro strøg direkte i ADAC-mandens egen lomme

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-05 12:15

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:433a735f$0$67260$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Sort kort fra Falck, har jeg lige fået foreslået af Claus Fabritius, det
> koster 1667/år og er klart en mulighed.

Skal du bruge det i privat-øjemed? I så fald er 1667,- godt nok en hamper
pris :-/

> De 100 Euro strøg direkte i ADAC-mandens egen lomme

Han har nok grint hele vejen fra dig og hjem i kantinen

Fra : John Sahl

Dato : 28-09-05 12:24

Martin Johansen [6000] wrote:
> Skal du bruge det i privat-øjemed? I så fald er 1667,- godt nok en
> hamper pris :-/

Well, semi-privat

> Han har nok grint hele vejen fra dig og hjem i kantinen

Jeg er lidt ligeglad, jeg fik den hjælp jeg havde behov for og jeg
havde været på farten i knap et døgn på det tidspunkt, så jeg ville
bare hjem

En pris er altid en relativ ting.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-05 21:18

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:433a7d57$0$67258$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg er lidt ligeglad, jeg fik den hjælp jeg havde behov for og jeg
> havde været på farten i knap et døgn på det tidspunkt, så jeg ville
> bare hjem
>
> En pris er altid en relativ ting.

Det kan der været noget om :)

Fra : aadam

Dato : 28-09-05 13:45

On Wed, 28 Sep 2005 12:21:14 +0200, John Sahl wrote:

> [...]
> Tyskland kunne jeg godt have brugt et abonnement som kan bruges
> til vejhjælp for alle de biler jeg kører i, uden de nødvendigvis er

Jeg har min bil forsikret i Runa forsikring. Der er falck abbonnement
incl i forsikringspraemien. uden selvrisiko (og forsikringspraemien er
meget billig, 2900 for ansvar, 25 aar, turbo, 200hk). Jeg tror kun det er
100 kr man sparer hvis man fravaelger det.

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 28-09-05 17:18

John Sahl <spamnet@mandezonen.dk> skrev:
> [...]
>påført abonnementet.
>
>P.S. En VW Vento benzinmåler er ikke til at stole på
>10 liter benzin kl. 5.56 i morges løb op i 100 Euro!

Ved GF-forsikring, får du også hjælp af dansk auto hjælp, kan bare
ikke huske om det gælder i EU. Men hvis du har det grønne og røde
forsikringsbevis, er du jo dækket.

Fra : Henning

Dato : 28-09-05 17:53

>ikke huske om det gælder i EU. Men hvis du har det grønne og røde
>forsikringsbevis, er du jo dækket.

Huh? De beviser kun at du har ansvars- og kaskoforsikring på bilen. De
hælper ikke ved motorstop o.lign.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 28-09-05 18:18

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Huh? De beviser kun at du har ansvars- og kaskoforsikring på bilen. De
> hælper ikke ved motorstop o.lign.

Hvis du har kasko, har du også vejhjælp i udlandet gennem sos international.

http://www.sos.dk/dk/

Henning

Fra : Mogens

Dato : 28-09-05 22:33

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> Tyskland kunne jeg godt have brugt et abonnement som kan bruges
> til vejhjælp for alle de biler jeg kører i, uden de nødvendigvis er

Hos ADAC for 44 euro om året -> Mitglieder, die ein eigenes oder
fremdes Fahrzeug (auch Krafträder) fahren.
www.adac.de/mitgliedschaft_leistungen/Mitgliedschaft/default.asp?ComponentID=2273&SourcePageID=81715%230
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : John Sahl

Dato : 28-09-05 23:23

Mogens wrote:
> Hos ADAC for 44 euro om året -> Mitglieder, die ein eigenes oder
> fremdes Fahrzeug (auch Krafträder) fahren.
> www.adac.de/mitgliedschaft_leistungen/Mitgliedschaft/default.asp?ComponentID=2273&SourcePageID=81715%230

Mogens! Det ser jo glimrende ud, læser lige lidt mere om det i
morgen - når jeg er knap så træt

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 07:52

"John Sahl" <mailto:spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Fack/ADAC/lignende abonnement?"

> Mogens! Det ser jo glimrende ud, læser lige lidt mere om det

Kunne godt tænke mig at høre, om de vil ha' en udlænding
som kunde - ideelt ift. import, IMO...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : John Sahl

Dato : 29-09-05 08:31

Mogens wrote:
> Kunne godt tænke mig at høre, om de vil ha' en udlænding
> som kunde - ideelt ift. import, IMO...

Jeg tjekker op på det i løbet af dagen.. Og vi er helt enige.