Bompenge på vej
Fra : me_marco

Dato : 27-09-05 18:36

Det ser ud til at ideen med bompenge for at køre i storbyen, som man
kender det fra London, breder sig.

Flere og flere politikere ser ud til at have set lyset og det er vel
bare et spørgsmål om tid før det er en realitet i kbh. og måske de
største provinsbyer.

Er det løsningen på problemerne med luftforurening ?

Fra : Brian

Dato : 27-09-05 18:39

me_marco wrote:

> Er det løsningen på problemerne med luftforurening ?

Såvidt jeg forstod i P3 nyhederne havde det ikke en dyt med miljøet at gøre,
men kun for at mindske trafikken i København.

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-09-05 18:40

Brian wrote:

> Såvidt jeg forstod i P3 nyhederne havde det ikke en dyt med miljøet
> at gøre, men kun for at mindske trafikken i København.

Det var også hvad de snakkede om i TV2's nyheder tidligere i dag.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : me_marco

Dato : 27-09-05 18:48

Det handler også om at Eu har sat en grænseværdi for hvor meget
forurening der må være i luften fra 2010. Jeg læste et sted at hvis
den skulle overholdes skulle trafikken i Kbh reduceres med 40 % eller
noget i den retning.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-09-05 20:49

me_marco wrote:
> [...]
> forurening der må være i luften fra 2010. Jeg læste et sted at hvis
> den skulle overholdes skulle trafikken i Kbh reduceres med 40 % eller

Så kunne man passende starte med at sende alle grønthandler-ejede
dieseldrevne kassevogne til syn. Jeg fatter SLET ikke at de får lov at
køre rundt i sådan noget gammelt osende lort. Men måske har de en
connection i synshallen :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Non-Desperado

Dato : 29-09-05 14:28

"me_marco" <me_marco@hotmail.com> skrev:

> [...]
>forurening der må være i luften fra 2010. Jeg læste et sted at hvis
>den skulle overholdes skulle trafikken i Kbh reduceres med 40 % eller

Så må man håbe at der er vindstille uden for København, så
forureningen fra bilerne dér ikke blæser ind over byen....

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 15:12

> Det ser ud til at ideen med bompenge for at køre i storbyen, som man
> kender det fra London, breder sig.

Det synes jeg da ikke, det gør.

En sådan ordning vil kræve en lovændring, og der er end ikke noget, der
ligner et flertal på Christiansborg.

/Jan W Nielsen