Videopolitiet III
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 18:07

Videopolitiet III er det godt nok ikke - men det er historien om en der fik
et klip i sit kørekort _før_ han fik sit kørekort ...

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=257340&r=3

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-05 07:46

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Videopolitiet III er det godt nok ikke - men det er historien om en der fik
> et klip i sit kørekort _før_ han fik sit kørekort ...
>
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=257340&r=3

Sådan en klaphat

mvh

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 11:16

> [...]
> fik
> et klip i sit kørekort _før_ han fik sit kørekort ...

Ja faderen.....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 15:10

> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=257340&r=3

Hold da kæft, hvor nogle amatører - TV2 Øst.

De fortæller en historie, som de har fra en avis, uden at vide, om manden
reelt overhovedet KUNNE få et klip, når han endnu ikke havde et kørekort
(det tror jeg nemlig ikke) - og så har de ikke engang gidet at kontakte
politiet for at få yderligere oplysninger om sagen.

Formentlig får han bare en bøde og tager så kørekortet som han ellers ville
gøre - uden klip - men det får vi aldrig at vide. Goddaw mand økseskaft.

"TV2 Øst - hvis du vil høre sladder, der ikke er researchet og efterprøvet -
næsten som det andet vrøvl i gadekæret."

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-09-05 22:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev

> "TV2 Øst - hvis du vil høre sladder, der ikke er researchet og
efterprøvet -
> næsten som det andet vrøvl i gadekæret."

Men i det mindst har de mod nok til at indrømme hvad de ikke ved.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : alexbo

Dato : 01-10-05 10:59

"Jan W Nielsen" skrev

> [...]
>
> "TV2 Øst - hvis du vil høre sladder, der ikke er researchet og
> efterprøvet - næsten som det andet vrøvl i gadekæret."

Det er jo ligesom dit indlæg, ingen researcht ingen viden, du "tror og
formener" det ene og det andet, du har ikke undersøgt om man kan få et klip
uden kørekort, du formener han får en bøde.
Du ved ikke en brik, du ved faktisk ikke engang om TV2 Øst har undersøgt
klipmuligheden.

Hvad sandheden er får vi, som du rigtigt skriver, nok ikke at vide, du kan
jo ikke fortælle os dem, og TV 2 Øst som måske kender dem, skriver ikke her.

Men lidt af den kan jeg da skaffe fra politi.dk

"Hvem kan få et klip
Det er kun den, der fører køretøjet, der får klip. Du kan få klip,
selv om du endnu ikke er fyldt 18 år. Du kan også få klip, selvom du ikke
har kørekort. Hvis du ikke har kørekort og får 3 klip, bliver du frakendt
retten til at få kørekort."

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-05 13:46

> [...]
> har kørekort. Hvis du ikke har kørekort og får 3 klip, bliver du frakendt

Dvs. dobbeltstraf til dem der får klip som ikke har kørekort. De kan ikke
bare tage kørekortet igen som dem der har kørekort i forvejen ...

--
Per, Esbjerg
"Goddag, det er politiet, må jeg se deres klippekort, vi er i gang med

Fra : alexbo

Dato : 01-10-05 14:32

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Dvs. dobbeltstraf til dem der får klip som ikke har kørekort. De kan ikke
> bare tage kørekortet igen som dem der har kørekort i forvejen ...

Reglerne er også strammere for nye kørekort i forhold til gamle, så at de er
endnu strammere for bilister uden kørekort er ikke så mærkeligt.

Man kan dele bilister op i tre grupper.

Ældre kørekort: 3 klip, betinget frakendelse, en orienterende køreprøve skal
tages inden 3 mdr.
Nye kørekort: 2 klip, kørselsforbud, tilbage til køreskolen og en helt ny
køreprøve.
Ingen kørekort: 3 klip, og retten til at tage kørekort mistes.

Så er der selvfølge en masse variationer af kørekort og klip, jeg kender dem
ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-05 12:38

Henrik B. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en klaphat
>
> Ja faderen.....

Også.
Forudsat at faderen har været vidende om sønnens brug af bilen.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-05 07:30

> [...]
>
> Dvs. dobbeltstraf til dem der får klip som ikke har kørekort. De kan ikke
> bare tage kørekortet igen som dem der har kørekort i forvejen ...

Så kan de jo lære, det kan jeg ikke have spor ondt af.

mvh

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-05 13:34

> [...]
> bare tage kørekortet igen som dem der har kørekort i forvejen ...

> Så kan de jo lære, det kan jeg ikke have spor ondt af.

Det behøver ikke være uansvarligt at køre på vejene uden kørekort. Jeg har
selv gjort det, men tog kørekort efterfølgende (3 timer mente kørelæreren
jeg havde brug for, men det var nok i overkanten, fordi jeg bestod første
gang :)).

Men jeg gentager lige, så du ikke mister tråden :): Det behøver ikke være
uansvarligt at køre rundt uden kørekort. Jeg tvivler på at jeg ville køre
bedre i dag fordi jeg tog et (kørekort).

Det er iøvrigt over 30 år siden, så det er for sent at komme efter mig :)

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 04-10-05 19:47

"Per Henneberg Kristensen" skrev i

> Men jeg gentager lige, så du ikke mister tråden :): Det behøver ikke være
> uansvarligt at køre rundt uden kørekort.

Nej,det kan vi godt være enige om,
det behøver ikke at være uansvarligt at køre stærkere end hastighedsgrænsen,
det behøver ikke at være uansvarligt at trille en brandert hjem,
det behøver ikke at være uansvarligt at køre uden lys

Der er mange ting der ikke er uansvarligt, men forbudt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-05 13:37

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Det er kun denne sætning som jeg har skrevet.
De to ovenover den er skrevet af foregående forfatter.

> [...]
> uansvarligt at køre rundt uden kørekort. Jeg tvivler på at jeg ville køre
> bedre i dag fordi jeg tog et (kørekort).

Men stadig, så kan de lære det. Reglerne er nu engang som de er.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-05 09:27

alexbo wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" skrev i

> Nej,det kan vi godt være enige om,
> det behøver ikke at være uansvarligt at køre stærkere end hastighedsgrænsen,
> det behøver ikke at være uansvarligt at trille en brandert hjem,

Nej, ikke hvis man tager trillebøren.

> det behøver ikke at være uansvarligt at køre uden lys

Nej, ikke om dagen.

mvh

Christian