3000 Nm - Mums!
Fra : Henrik B.

Dato : 27-09-05 13:55

Fra : Ole Sørensen

Dato : 27-09-05 14:16

Henrik B. wrote:

Jow jow...
Brabus har faktisk begrænset deres voldtunede Mercedes Rocket (CLS) til
omkring 1100 Nm. De udtaler, at de havde planlagt 1320 Nm og det fungerede
fint i testbænken, men da motoren blev monteret viste det sig at være for
meget. Der var grænser for hvor mange Nm der kan bruges i praksis. Hvem
gider og powerslide i hvert lille sving i regnvejr fordi øsen har 1300 Nm.
Og dem der har kørt med ESP i biler med over 300 HK ved, at bilen bliver
bremset ned konstant i vådt føre.
0-100=4 sek. / 0-200=10,5 sek / 730 HK / 6,3 liter V12 bi-turbo /
elektronisk begrænset til 350 km/t! / 1100 Nm ved 2100 o/m! / keramiske
bremser med 12 stempler foran / 19" fælge

Forresten: Den nye MB S-klasse... ser den ikke lidt kikset ud? Jeg tænker
"firkantet Skoda Octavia".

Og nåh ja... lidt OT men sjovt:
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=254049

hilsen ole

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-09-05 20:30

Det er vel ikke så vildt på en 16liter motor og så kun 620hk

-Leon

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-05 11:53

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke så vildt på en 16liter motor og så kun 620hk

Næææh, problemet er gearkassen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 12:43

Ja., det er jo over 460 hk ved 1100 o/min.

Det skulle man jo nok kunne nøjes med, n¨r man kører med tom vogn..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-05 15:29

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja., det er jo over 460 hk ved 1100 o/min.
>
> Det skulle man jo nok kunne nøjes med, n¨r man kører med tom vogn..

I DK kan du også nøjes med det, selvom du kører med 48 Ton.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 15:49

> I DK kan du også nøjes med det, selvom du kører med 48 Ton.

Det kan du nøjes med, uanset hvor du kører...

Tingene kom jo også frem i 70´erne og 80´erne (og den gang havde en FH12 vel
ikke meget mere end 360-380 hk) - omend nok lidt langsommere op af de værste
stigninger.

Faktisk var det jo halt almindeligt at køre helt til arabiske halvø i
70´erne.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-05 17:14

> Tingene kom jo også frem i 70´erne og 80´erne (og den gang havde en FH12
> vel ikke meget mere end 360-380 hk) - omend nok lidt langsommere op af de
> værste stigninger.

Ja, men den kørte ikke overalt med 48 ton og tophastighed hele vejen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 17:28

> Ja, men den kørte ikke overalt med 48 ton og tophastighed hele vejen.

Nu er det jo ikke ret mange andre steder end i Norden, man må køre med 48
ton...som du formentlig er klar over.

Men du har ret - selvom man dengang generelt kørte hurtigere, og man måtte
køre 100 km/t i for eksempel Bulgarien og England, kørte man nok ikke samme
hastighed op af bakkerne, som man gjorde ned af bakkerne.

......men skal du helt til Saudi kommer der nok også en bakke, hvor selv 620
hk ikke holder 90 km/t opaf...

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 28-09-05 18:10

Jan W Nielsen wrote:

> Det skulle man jo nok kunne nøjes med, n¨r man kører med tom vogn..

Hvis "man" sidder i den er den jo ikke tom længere. Så gad vide om det i
virkeligheden er tilstrækkeligt.

mvh
Peter