Køb og salg af privat bil
Fra : Anders

Dato : 26-09-05 15:12

Hej,

jeg skal til at købe ny - brugt.. - bil privat. Er der et sted hvor man kan
få gode tips til hvad man skal se efter og hvad der skal kontrolleres? Altså
tjek om der er restgæld etc...

Anders

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-09-05 15:22

Anders wrote:
> [...]
> man kan få gode tips til hvad man skal se efter og hvad der skal
> kontrolleres? Altså tjek om der er restgæld etc...

Denne side er et godt sted at starte:
http://www.dkfritidbil.dk/
Se under køb/salg af bil.
Mht restgæld kan du ringe til Bilbogen i Århus, jeg kan dog ikke lige huske
deres nummer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 26-09-05 15:47

Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev:

> [...]
>Se under køb/salg af bil.
>Mht restgæld kan du ringe til
>Bilbogen i Århus, jeg kan dog ikke lige huske

Bilbogen 86129145, hav steltnummer klar. Ellers kan
www.nettidende.dk også bruge, søg på stelnummer.

Hvis du ikke selv har det store kendskab til biler, så find en der
har det. Hvis sådan en ikke findes i vennekredsen, så find en bil
du er hooked på. Ring så til en automekaniker i området hvor bilen
er, og hør hvor meget han skal have for at kigge bilen igennem for
dig, det er garanteret billigere end hos FDM testcenter.
Hvis sælger nægter at lade dig køre bilen til mekaniker, så find
en anden bil.
På den måde slipper du nogenlunde for at købe et smiket vrag.

Fra : Mogens

Dato : 27-09-05 04:22

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@mail.dk> wrote in message

> [...]
> er, og hør hvor meget han skal have for at kigge bilen igennem for
> dig, det er garanteret billigere end hos FDM testcenter.

Tips og råd om bilhandel finder man også hér:
www.bilpriser.dk/guidecategorylist.do?NUM=ALL

--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 27-09-05 17:56

Det undrer mig lidt at næsten ingen tager FDM med på råd. De har ekspertisen
både hvad angår køb/salg samt teknik.
Hvis du skal handle i prislejet 0 - 20.000 vil det som regel ikke kunne
svare sig at bruge dem, men kommer man derover kan man bruge deres
brugtbiltest som et godt redskab til at få noget at vide om bilen, og har du
tid, er du som regel velkommen til at overvære testen og få en sludder med
den mekaniker der udfører testen. På denne side
http://www.fdm.dk/public/altombilen/handel/brugtbiltest_detaljer.asp kan du
få en ide om testen. Prisen på sådan en test ligger typisk på 2000,- til
2500,- som godt kan være tjent hjem ved sparede reparationer. Jeg er ikke
ansat i FDM men har brugt dem en del både ved køb og salg , og er godt
tilfreds med deres tests.

Hilsen K.C.s DK 4800 (som har en Audi A4 til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=688807 evt med FDM attest