Afmontering af antenne på skoda fabia komb~
Fra : anders majland

Dato : 25-09-05 17:45

Antennen sidder fast - dvs man kan løsne den og skrue den fast igen vandret.
Men i vaskehallen ridses den højte monterede stoplygte så alligevel.

Antennen er sikkert den samme som på andre skoda/vw/seat.

Hvordan afmonterer man den helt for en "sikker" bilvask,

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : audici

Dato : 25-09-05 19:43

anders majland skrev:

> [...]
>
> Antennen er sikkert den samme som på andre skoda/vw/seat.
>
> Hvordan afmonterer man den helt for en "sikker" bilvask,

Skriv til www.vagcars.dk
Der er mange eksperter der

Fra : N/A

Dato : 25-09-05 20:43

Fra : Brian

Dato : 25-09-05 20:43

Lars Fragstrup wrote:

> Hvorfor skulle han dog det, er dette forum ikke
> beregnet til hans type af spørgsmål?

Jow, men vi er alle VAG fornægtere

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-09-05 20:48

On Sun, 25 Sep 2005 18:44:46 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Antennen sidder fast - dvs man kan løsne den og skrue den fast igen vandret.
>Men i vaskehallen ridses den højte monterede stoplygte så alligevel.

Ja.. Det er egentlig lidt træls..

>Hvordan afmonterer man den helt for en "sikker" bilvask,

Det kan man ikke (tyverisikret..)
Men lad være med at skrue den fast i vandret stilling ved vask. Det er
meget bedre at den sidder løst, så bliver den ikke bøjet så voldsomt
bagover af børsten.

MVH
Kent Glerup

Fra : anders majland

Dato : 26-09-05 07:03

> Det kan man ikke (tyverisikret..)

Ja det frygtede jeg (Også tak til Jørgen for samme svar)

> Men lad være med at skrue den fast i vandret stilling ved vask. Det er
> meget bedre at den sidder løst, så bliver den ikke bøjet så voldsomt
> bagover af børsten.

Er der så ikke risiko for at den bliver bøjet så langt frem eller til siden
at den ridser lakken istedet. Når jeg fixerer den vandret går det kun udover
plasticken på stoplygten og den ruster jo ikke...

Og Jørgen en stribe Gaffa skal jo nok holde den på plads, men virker så har
man jo bare restklisteret fra det at slås med istedet ....

/A

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-09-05 19:18

>Er der så ikke risiko for at den bliver bøjet så langt frem eller til siden
>at den ridser lakken istedet. Når jeg fixerer den vandret går det kun udover
>plasticken på stoplygten og den ruster jo ikke..

Nej. Det er ikke min erfarning.
Den rører kun stoplygten under vasken, og ikke mere end hvis den var
fikseret.
Når den så bliver bøjet bagover, er det vel med omkring 40-50 grader
mindre, hvilket gør en ret stor forskel!

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 06:31

meddelelse

> Hvordan afmonterer man den helt for en "sikker" bilvask,

Det kan man umiddelbart ikke. Antennen er lavet så den ikke kan adskilles,
fordi det er et yndet tyveriobjekt andre steder end i DK.. Her bliver den
kun knækket, fast el ej ;)). Du må beskytte s.lygten med fx. et stykke tape,
gaffa.