/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er forskellen mellem Golf2 1,6 TD og ~
Fra : Moller


Dato : 25-09-05 17:44

Hejsa,

   Nogen der ved hvad forskellem mellem de to TurboDisel modeller der er ???

   Måske nogen links til sider om de to modeller ?
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
Morten Fruergaard (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-09-05 17:53

Moller wrote:
> Hejsa,
>
> Nogen der ved hvad forskellem mellem de to TurboDisel modeller der er

Mon ikke det bare er udstyret?
Hvor GTD har samme som GTI...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Per Henneberg Kriste~ (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-09-05 19:12


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4336d46e$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> Moller wrote:
>> Hejsa,
>>
>> Nogen der ved hvad forskellem mellem de to TurboDisel modeller der er
>
> Mon ikke det bare er udstyret?
> Hvor GTD har samme som GTI...

Det jeg husker - TD er med ur i stedet for omdrejningstæller og sæderne er
bedre i GTD´en ... mon ikke også der er noget med affjedringen?


--
Per, Esbjerg



brian larsen (25-09-2005)
Kommentar
Fra : brian larsen


Dato : 25-09-05 19:53


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4336e867$0$9208$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4336d46e$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
>> Moller wrote:
>>> Hejsa,
>>>
>>> Nogen der ved hvad forskellem mellem de to TurboDisel modeller der er
>>
>> Mon ikke det bare er udstyret?
>> Hvor GTD har samme som GTI...
>
> Det jeg husker - TD er med ur i stedet for omdrejningstæller og sæderne er
> bedre i GTD´en ... mon ikke også der er noget med affjedringen?

Har GTD'en ikke også intercooler ?

Mvh. Brian



Lars Bisgaard (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 25-09-05 20:09


>
> Har GTD'en ikke også intercooler ?
>
> Mvh. Brian


Nej, det er kun modellen med motor tybe SB ( 80 hk ) der har det som
standart.
den model der kører flest af ( JR ) har org. 70 hk og ingen IC.


MVH

Lars Bisgaard



Moller (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-09-05 20:18

Lars Bisgaard wrote:
>> Har GTD'en ikke også intercooler ?
>>
>> Mvh. Brian
>
>
> Nej, det er kun modellen med motor tybe SB ( 80 hk ) der har det som
> standart.
> den model der kører flest af ( JR ) har org. 70 hk og ingen IC.

   Det vil sige der er GTD modeller med 70 heste også ? var ellers lige
ved at tro det var her forskellen lå, da de fleste GTD'er jeg fandt
havde 80, og TD'erne typisk havde ca. 70hk.



--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Per Henneberg Kriste~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-09-05 10:26


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4336f803$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...

>> Nej, det er kun modellen med motor tybe SB ( 80 hk ) der har det som
>> standart.
>> den model der kører flest af ( JR ) har org. 70 hk og ingen IC.

> Det vil sige der er GTD modeller med 70 heste også ? var ellers lige ved
> at tro det var her forskellen lå, da de fleste GTD'er jeg fandt havde 80,
> og TD'erne typisk havde ca. 70hk.

Dengang jeg havde en GTD var der også 70 HK i TD´eren. Der var langt flest
GTD´ere.


--
Per, Esbjerg



Ukendt (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-05 07:12


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4336d3d8$0$49013$14726298@news.sunsite.dk...
> Nogen der ved hvad forskellem mellem de to TurboDisel modeller der er ???

GTD'eren er som udgangspunkt helt samme bil, der er dog nogen forskelle: GTD
er bedre udstyret, fx: vipbart førersæde, omdrejningstæller, højdejust.
seler og ikke mindst: den er bedre lydisoleret.

Mvh Tommy
(tidl. GTD ejer)



Brian Sørup (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 26-09-05 08:05


"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
news:433790c4$0$59683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:4336d3d8$0$49013$14726298@news.sunsite.dk...
> > Nogen der ved hvad forskellem mellem de to TurboDisel modeller der
er ???
>
> GTD'eren er som udgangspunkt helt samme bil, der er dog nogen
forskelle: GTD
> er bedre udstyret, fx: vipbart førersæde, omdrejningstæller,
højdejust.
> seler og ikke mindst: den er bedre lydisoleret.

Hvilket IMO er noget vigtigere end 10Hk - støjniveauet er temmelig
belastende på motorvej, selv i en GTD....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Per Henneberg Kriste~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-09-05 10:28


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43379d9d$0$49012$14726298@news.sunsite.dk...


>> GTD'eren er som udgangspunkt helt samme bil, der er dog nogen
> forskelle: GTD
>> er bedre udstyret, fx: vipbart førersæde, omdrejningstæller,
> højdejust.
>> seler og ikke mindst: den er bedre lydisoleret.
>
> Hvilket IMO er noget vigtigere end 10Hk - støjniveauet er temmelig
> belastende på motorvej, selv i en GTD....

Jeg opfattede det nu overhovedet ikke som et problem - motoren kunne knap
høres.

De 10 ekstra HK har ikke noget med forskellen på GTD og TD at gøre - det er
blot en videreudvikling af 70HK udgaven med intercooler.


--
Per, Esbjerg



Moller (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-09-05 10:30

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43379d9d$0$49012$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>> GTD'eren er som udgangspunkt helt samme bil, der er dog nogen
>> forskelle: GTD
>>> er bedre udstyret, fx: vipbart førersæde, omdrejningstæller,
>> højdejust.
>>> seler og ikke mindst: den er bedre lydisoleret.
>> Hvilket IMO er noget vigtigere end 10Hk - støjniveauet er temmelig
>> belastende på motorvej, selv i en GTD....
>
> Jeg opfattede det nu overhovedet ikke som et problem - motoren kunne knap
> høres.
>
> De 10 ekstra HK har ikke noget med forskellen på GTD og TD at gøre - det er
> blot en videreudvikling af 70HK udgaven med intercooler.

   Ok, så intercooleren kan bare monteres ;) hvis man har den model uden
??? hvis man er et legebarn.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Brian Skaarup (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Brian Skaarup


Dato : 26-09-05 11:51

Moller wrote:

> Ok, så intercooleren kan bare monteres ;) hvis man har den model
> uden ??? hvis man er et legebarn.
Det kan man vel godt; men 80 HK har også oliekøler som muligvis er
nødvendig når den får de 80 HK ekstra

Moller (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-09-05 12:11

Brian Skaarup wrote:
> Moller wrote:
>
>> Ok, så intercooleren kan bare monteres ;) hvis man har den model
>> uden ??? hvis man er et legebarn.
> Det kan man vel godt; men 80 HK har også oliekøler som muligvis er
> nødvendig når den får de 80 HK ekstra

   Jamen, så skal den jo også monteres... kan godt se det sjove her, nu
man er en pillefinger rent motormæssigt ;) og så vidt jeg husker, så
betyder ekstra heste jo, at ved samme kørsel/hastighed, kræves der
mindre gasgivning, og deraf bedre brændstofs økonomi :)

   hmmm.... nu har jeg tjek på 2 takts tuning, og 4 takts R4 tunning, så
er det bare hvor svært er det at sætte sig ind i Diesel motore, og Fin
tunning af dem :) ... må nok lige nævne at tunning her menes som at
justere ind til at køre optimal, og ikke bare at hive heste ud ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Per Henneberg Kriste~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-09-05 13:16


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4337bfa5$0$49020$14726298@news.sunsite.dk...

>> De 10 ekstra HK har ikke noget med forskellen på GTD og TD at gøre - det
>> er blot en videreudvikling af 70HK udgaven med intercooler.
>
> Ok, så intercooleren kan bare monteres ;) hvis man har den model uden ???
> hvis man er et legebarn.

Det kan den godt - men det hjælper ikke en meter. Der skal skrues før det
virker...

Min fik som sagt 100HK ud af det i stedet for 70 ...


--
Per, Esbjerg



Moller (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-09-05 13:21

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:4337bfa5$0$49020$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> De 10 ekstra HK har ikke noget med forskellen på GTD og TD at gøre - det
>>> er blot en videreudvikling af 70HK udgaven med intercooler.
>> Ok, så intercooleren kan bare monteres ;) hvis man har den model uden ???
>> hvis man er et legebarn.
>
> Det kan den godt - men det hjælper ikke en meter. Der skal skrues før det
> virker...
>
> Min fik som sagt 100HK ud af det i stedet for 70 ...

   ;) se det lyder nu sjovt.... men men, hvad med miljø delen ? har du
fået den målt efterløbende ???

   Og hvad med km/L med samme kørselsstil ?


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Per Henneberg Kriste~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-09-05 16:29


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4337e7ac$0$49017$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det kan den godt - men det hjælper ikke en meter. Der skal skrues før det
>> virker...
>>
>> Min fik som sagt 100HK ud af det i stedet for 70 ...
>
> ;) se det lyder nu sjovt.... men men, hvad med miljø delen ? har du fået
> den målt efterløbende ???

Dengang var der ikke noget der hed miljø :) Den osede ganske gevaldig meget,
især når jeg kom ned i bjergene sydpå :)

> Og hvad med km/L med samme kørselsstil ?

Så blev km/l hvor den var. Jeg førte regneark over den ganske som jeg gør
med min nuværende 1.9 TDI Golf, men det eneste jeg kan huske var at jeg
kørte 20 km på literen ved ægte 100 km/t når jeg kørte ned af das Autobahn.
Dér kører jeg nu 23.5 km/literen ved samme hastighed.


--
Per, Esbjerg



Torben Madsen (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 26-09-05 13:36


"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
news:433790c4$0$59683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> GTD'eren er som udgangspunkt helt samme bil, der er dog nogen forskelle:
> GTD er bedre udstyret, fx: vipbart førersæde, omdrejningstæller,
> højdejust. seler og ikke mindst: den er bedre lydisoleret.
>
> Mvh Tommy
> (tidl. GTD ejer)
Der er skam også omdrejningstæller i min TD'er. Vipbart førersæde er der vel
i alle 3-dørs modeller? - i min TD'er er der ihvertfald.

mvh
Torben Madsen



Per Henneberg Kriste~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-09-05 16:31


"Torben Madsen" <news@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:4337e9fe$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> news:433790c4$0$59683$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> GTD'eren er som udgangspunkt helt samme bil, der er dog nogen forskelle:
>> GTD er bedre udstyret, fx: vipbart førersæde, omdrejningstæller,
>> højdejust. seler og ikke mindst: den er bedre lydisoleret.
>>
>> Mvh Tommy
>> (tidl. GTD ejer)
> Der er skam også omdrejningstæller i min TD'er. Vipbart førersæde er der
> vel i alle 3-dørs modeller? - i min TD'er er der ihvertfald.

Jeg er nu - også som tidligere GTD-ejer - ganske enig i Tommy´s
betragtninger over forskelle på TD og GTD, så et eller andet sted mener jeg
at din har fået eftermonteret en omdrejningstæller på et tidspunkt...

Står der GTD på din indregistreringsattest?


--
Per, Esbjerg



Lars Bisgaard (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 26-09-05 17:16


Der er jo også TD'er med mere udstyr, de hedder bare GL istedet for CL.

Min har bland andet soltag, El spejle med varme ( hvor mange andre biler
havde det i 89 ??? :)
bedre sæder ( ikke racer hvor der slides hul på kanterne men en mellemting
og de ser ud som ny selv om den har gået 325.000. Højde justerbart
føresæde... osv :) men ingen omdrejningstæller

MVH

Lars Bisgaard



Torben Madsen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 27-09-05 17:18


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4338141d$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er nu - også som tidligere GTD-ejer - ganske enig i Tommy´s
> betragtninger over forskelle på TD og GTD, så et eller andet sted mener
> jeg at din har fået eftermonteret en omdrejningstæller på et tidspunkt...
>
> Står der GTD på din indregistreringsattest?
>
>
> --
> Per, Esbjerg

Den er ikke registreret som GTD. Det er en ganske almindelig TD'er. Jeg var
lige inde forbi mobile.de og kigge på nogle. Der kan jeg såmænd også finde
TD'ere med omdrejningstæller.

mvh
Torben Madsen



Per Henneberg Kriste~ (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-09-05 19:58


"Torben Madsen" <news@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:43396f78$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4338141d$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg er nu - også som tidligere GTD-ejer - ganske enig i Tommy´s
>> betragtninger over forskelle på TD og GTD, så et eller andet sted mener
>> jeg at din har fået eftermonteret en omdrejningstæller på et tidspunkt...
>>
>> Står der GTD på din indregistreringsattest?

> Den er ikke registreret som GTD. Det er en ganske almindelig TD'er. Jeg
> var lige inde forbi mobile.de og kigge på nogle. Der kan jeg såmænd også
> finde TD'ere med omdrejningstæller.

Jeg er stadig enig med Tommy. Men hvad - jeg har også kun kørt over 300.000
i en :)


--
Per, Esbjerg



Moller (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-09-05 21:13

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Torben Madsen" <news@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:43396f78$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4338141d$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Jeg er nu - også som tidligere GTD-ejer - ganske enig i Tommy´s
>>> betragtninger over forskelle på TD og GTD, så et eller andet sted mener
>>> jeg at din har fået eftermonteret en omdrejningstæller på et tidspunkt...
>>>
>>> Står der GTD på din indregistreringsattest?
>
>> Den er ikke registreret som GTD. Det er en ganske almindelig TD'er. Jeg
>> var lige inde forbi mobile.de og kigge på nogle. Der kan jeg såmænd også
>> finde TD'ere med omdrejningstæller.
>
> Jeg er stadig enig med Tommy. Men hvad - jeg har også kun kørt over 300.000
> i en :)

   Kan der ikke ha være nogen ændringer i TD serien, hvor der blev inført
omdr. tæller ??? f.eks. hvad årgang er din Torben ? det ses jo at der
laves årgange med lidt mere eller mindre ekstra udstyr ? eller de valgte
at spare i produktionen, og derved delte de instrumentpaneler lige
pludselig ? det er da også set før.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Torben Madsen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 28-09-05 16:34


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse news:4339a7d1$0$49011

> Kan der ikke ha være nogen ændringer i TD serien, hvor der blev inført
> omdr. tæller ??? f.eks. hvad årgang er din Torben ? det ses jo at der
> laves årgange med lidt mere eller mindre ekstra udstyr ? eller de valgte
> at spare i produktionen, og derved delte de instrumentpaneler lige
> pludselig ? det er da også set før.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Det er en '86. Importeret fra Tyskland - om det så er fordi at de måske har
haft en anderledes mængde udstyr i bilerne end dem til det danske marked,
det skal jeg lade være usagt.

mvh
Torben Madsen



Torben Madsen (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 28-09-05 16:36


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43399615$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg er stadig enig med Tommy. Men hvad - jeg har også kun kørt over
> 300.000 i en :)
>
>
> --
> Per, Esbjerg

Okay - det forklarer jo det hele - jeg har kun kørt 150.000 i min - det kan
være at den om yderligere 150.000 pludselig forvandler omdrejningstælleren
til et ur....

mvh
Torben Madsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408613
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste