Porsche er ude med den store pengepung.
Fra : BJ

Dato : 25-09-05 15:15

Porsche vil købe aktier i VW for at sikre sin fremtid:

http://www.borsen.dk/?treeid=889&id=URSS-6GKG6K129&PHPSESSID=pf0tibpn1eg05kbtkdufu0i6p2

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 25-09-05 15:44

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Porsche vil købe aktier i VW for at sikre sin fremtid:
> www.borsen.dk/?treeid=889&id=URSS-6GKG6K129&PHPSESSID=pf0tibpn1eg05kbtkdufu0i6p2

Og læser man dagens JP, står det nævnt, at den amerikanske milliardær
Kirk Kerkorian vil tilsvarende investere i VW. Han ejer knap 10% af GM.

Apropos VW så har firmaet en nettoindtjening på 16.479 kr for hver arbejder
i koncernen.
Toyota har tilsvarende en nettoindtjening på 469.351 kr for hver mand !

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 15:53

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og læser man dagens JP, står det nævnt, at den amerikanske milliardær
> Kirk Kerkorian vil tilsvarende investere i VW. Han ejer knap 10% af GM.

Største problem er nok delstaten. Den er 100% styrende.

> Apropos VW så har firmaet en nettoindtjening på 16.479 kr for hver
> arbejder i koncernen.
> Toyota har tilsvarende en nettoindtjening på 469.351 kr for hver mand !

Det er blevet barske tider, men vi vil jo alle leve godt og helst helt lige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leif

Dato : 25-09-05 17:00

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> [...]
arbejder
> i koncernen.
> Toyota har tilsvarende en nettoindtjening på 469.351 kr for hver mand !

Og hos det tidligere ( nu opkøbt af Siemens) BONUS Energy lavede vi ~1
million per mand.
ved at omsætte for 2-3Milliarder / netto ind efter skat osv. ~200 millioner
og 200-250 mand hvoraf
under ½ delen var timelønnede...............

/Leif

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 17:29

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> millioner
> og 200-250 mand hvoraf
> under ½ delen var timelønnede...............

Hvorfor købte Siemens så Bonus..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-05 18:16

> Hvorfor købte Siemens så Bonus..?

Det gjorde Simens for at komme yderligere ind som leverandør på det vigtige
amerikanske marked - og her var vindenergien en god "motor" i forskellige
forhandlingsmæsige sammenhænge.

(Talte med en Siemens-direktør forleden)

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 18:46

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> forskellige forhandlingsmæsige sammenhænge.
>
> (Talte med en Siemens-direktør forleden)

Det lyder også som en velgennemtænkt udtalelse.

Man kunne også antage, Bonus var/er en betydende kunde hos koncernen og
denne ville man ikke miste.

Dernæst kunne man også antage, et overskud før skat på 200 mill. kr. er
pebernødder, hvis man skal kunne forske og konkurrere på verdensmarkedet.

Her hjælper "banken" Siemens svært til med sine midler.

Sådan kan der være så meget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leif

Dato : 25-09-05 19:41

> [...]
> pebernødder, hvis man skal kunne forske og konkurrere på verdensmarkedet.
>
> Her hjælper "banken" Siemens svært til med sine midler.

Vi fik en forklaring begrundet med forskellige forhold såsom
generationsskift og overvejelser på fremtidige størrelser på parkernes (
især offshore)
enorme kapitalbehov.

Siemens begrundelse er noget med at vindmølle-elproduktionen manglede i
koncernens dækning af alle energi-former.

Siden har det jo, som der kan læses i dagspressen, set ud til at begge
parter virkelig får noget ud af det.

Der kan læses mere på www.bonus.dk om overtagelsen.

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 20:06

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi fik en forklaring begrundet med forskellige forhold såsom
> generationsskift og overvejelser på fremtidige størrelser på parkernes (
> især offshore)
> enorme kapitalbehov.

Det går meget godt i tråd med mine antagelser.

> Siemens begrundelse er noget med at vindmølle-elproduktionen manglede i
> koncernens dækning af alle energi-former.

Det lyger også rimeligt og en overtagelse af en betydende kunde, kan være en
økonomisk fordel i mange henseender.

> Siden har det jo, som der kan læses i dagspressen, set ud til at begge
> parter virkelig får noget ud af det.

Det var sandelig også at håbe, da det er en arbejdsplads og skatteyder samt
en mulighed for Siemens at tjene penge.

> Der kan læses mere på www.bonus.dk om overtagelsen.

Det er en ganske fin standard udredning som ikke falder udenfor en
fondsbørsmeddelelse normer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 14:31

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos VW så har firmaet en nettoindtjening på 16.479 kr for hver
> arbejder i koncernen.

Har VW? Hmmm, det forlyder da ellers at de gi'r underskud.