Hvor meget disel tilbage når lampen lyser?
Fra : COZ

Dato : 25-09-05 14:15

Jeg kan ikke finde det i manualen så nu prøver jeg her.
Når nu brandstoflampen lyser, hvormeget er der så tilbage?

Det er en golf 4 (tdi)...

/C

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-05 14:20

"COZ" <kofo@spamspamspam.org> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke finde det i manualen så nu prøver jeg her.
> Når nu brandstoflampen lyser, hvormeget er der så tilbage?

Enten er det en meget dårlig (mangelfuld) manual, eller så har du ikke
kigget ordentligt efter...

I de biler jeg har haft, har det stået under info om instrumenter,
tankmåler m.m.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - med 8 liter i tanken når lampen tænder....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 14:23

Hej!

Brian Sørup wrote:
> I de biler jeg har haft, har det stået under info om instrumenter,
> tankmåler m.m.

Det må være rart med sådanne fancy-indikatorer, det vil jeg have næste gang

> Volvo V70 2,5T Aut. - med 8 liter i tanken når lampen tænder....

Når min er 2mm _under_ det røde område overvejer jeg at tanke (så er der stadig
50km tilbage). Når den ikke vil tage gassen i sving er der 6-8km tilbage før den
stopper! Motoren går ikke ud, men smutter ned på 500omdr/min og tager slet
ikke gassen.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 14:33

>. Når den ikke vil tage gassen i sving er der 6-8km tilbage før den
>stopper! Motoren går ikke ud, men smutter ned på 500omdr/min og tager
>slet ikke gassen.

Det er ikke en god ide at køre sin bil så flad. Du får alle urenhederne fra
tanken med ud så - det betyder at de kommer i dit brændstoffilter eller i
værste fald i motoren.

Mvh Tommy

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 17:54

Hej!

TBJ wrote:
> Det er ikke en god ide at køre sin bil så flad. Du får alle urenhederne fra
> tanken med ud så - det betyder at de kommer i dit brændstoffilter eller i
> værste fald i motoren.

Det var også en fejl, men man skal jo lære systemets grænser...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-05 15:13

Brian Sørup wrote:
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut. - med 8 liter i tanken når lampen tænder....

Så må vi da ikke håbe at du lige har passeret en tankstation, når lampen
tænder - du når jo ikke til den næste...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-09-05 15:19

On Sun, 25 Sep 2005 16:13:10 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Så må vi da ikke håbe at du lige har passeret en tankstation, når lampen
>tænder - du når jo ikke til den næste...

>--

Hvis det er nede i Germanien, så må han jo køre ind til den der
landsby der hedder Ausfart.

Der kan der som regel også spares et par øre pr. liter.

Alternativt lade fruen køre det sidste stykke. Det øger mærkeligt nok
altid antal kørte km. pr. liter.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-05 15:28

Folmer Rasmussen wrote:
> Alternativt lade fruen køre det sidste stykke. Det øger mærkeligt nok
> altid antal kørte km. pr. liter.

hehe

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-05 15:26

> Alternativt lade fruen køre det sidste stykke. Det øger mærkeligt nok
> altid antal kørte km. pr. liter.

Nope - ikke her, den sidste bil vi havde med trykladning (RS Turbo) gik
længst med mig bag rattet, det var noget med at den trak rimeligt uden
nedgearing når bare den fik noget gaaas, og det var konen glad for....

Nu har Völlen jo pløreturbine, så mon ikke det går lidt bedre med den...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-05 15:24

meddelelse news:4336af0a$0$49015$14726298@news.sunsite.dk...

> Så må vi da ikke håbe at du lige har passeret en tankstation, når
lampen
> tænder - du når jo ikke til den næste...

Hva'ba' ?
med 8 liter i tanken og omkring 11Km/l ved dansk motorvejsfart, skulle
jeg ikke gerne løbe tør, der er vist omkring 50Km mellem tanksteder på
highwayen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-05 15:31

Brian Sørup wrote:

> Hva'ba' ?
> med 8 liter i tanken og omkring 11Km/l ved dansk motorvejsfart,

Arh. Du kører som en bedstefar...

Ved ikke, hvornår den tænder i min, men jeg har til ca. 140 km...

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-05 15:35

meddelelse news:4336b32d$0$49019$14726298@news.sunsite.dk...

> Arh. Du kører som en bedstefar...
>
> Ved ikke, hvornår den tænder i min, men jeg har til ca. 140 km...

OT : You've got mail
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-05 15:51

Brian Sørup wrote:
> OT : You've got mail

So have you...

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 15:31

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva'ba' ?
> med 8 liter i tanken og omkring 11Km/l ved dansk motorvejsfart, skulle
> jeg ikke gerne løbe tør, der er vist omkring 50Km mellem tanksteder på
> highwayen.

O.k., for du må vist ikke dreje af higwayen og tage low- eller citywayen,
for hvor meget kører den på literen i bytrafik..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-05 15:34

> [...]

citywayen,
> for hvor meget kører den på literen i bytrafik..?..;)

Jeg tror det er en krilli-my mere end en S80 T6....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 15:38

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> skulle
> på

> citywayen,
>
> Jeg tror det er en krilli-my mere end en S80 T6....

Pokkers..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben

Dato : 25-09-05 14:26

I min gamle 115 hk G4 har jeg kørt 75 km på motorvej efter at lampen
begyndte at lyse... så tude jeg ikke køre længere..
Torben

Fra : Allan Hansen

Dato : 25-09-05 17:00

> [...]
> Jeg kan ikke finde det i manualen så nu prøver jeg her.
> Når nu brandstoflampen lyser, hvormeget er der så tilbage?

I min gamle aflagte Golf 4 1,8 var der ca 7 liter efter instruktionsbogen.

Mvh AJH

Fra : John N. H.

Dato : 25-09-05 19:29

"COZ" skrev:

> Jeg kan ikke finde det i manualen så nu prøver jeg her.
> Når nu brandstoflampen lyser, hvormeget er der så tilbage?

Det kan du da nemt finde ud af selv.
Når lampen begynder at lyse, kører du ind og tanker _helt_ op.
Du ved, hvor meget din tank kan rumme - herfra trækker du den mængde, du
lige har købt - og voila, du har det tal, du efterlyser.

Mvh
John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-05 13:19

"John N. H." <jnha1@mailFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Når lampen begynder at lyse, kører du ind og tanker _helt_ op.
> Du ved, hvor meget din tank kan rumme - herfra trækker du den mængde, du
> lige har købt - og voila, du har det tal, du efterlyser.

Jeg har prøvet at tanke næsten 57 liter - tankindholdet påstås begrænset til
55 liter ...

Ditto med Mondeo 1.8 stationcar, det var bare 10 liter mere...

Hmm ... eller var det kun 5?

Dyrt var det i hvert fald at køre i den :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Sørensen

Dato : 26-09-05 12:56

COZ wrote:
> Jeg kan ikke finde det i manualen så nu prøver jeg her.
> Når nu brandstoflampen lyser, hvormeget er der så tilbage?
>
> Det er en golf 4 (tdi)...

Det står i tillæget "Tekniske Data" i din brugerforvirring.
Alle Golf4 har plads til 55 liter og 7 liter i reserve (med mindre det er en
4Motion eller den har aut.gear).

hilsen ole

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 26-09-05 13:51

> [...]
>Jeg kan ikke finde det i manualen så nu prøver jeg her.
>Når nu brandstoflampen lyser, hvormeget er der så tilbage?

Ved godt det ikke er G4, men på min Octavia TDI, siger brænsstof
computeren der er 90 km tilbage, når lampen begynder at lyse.
Mener at have hørt at der bliver lavet fuelcut når den når 0 km
tilbage, for at sikre at den ikke fiser dieselpumpen af, og det er
knagme dyrt at få skiftet