udenlandsk anhænger efter bilen?
Fra : Mogens

Dato : 25-09-05 14:06

Jeg kan se, at "Netto" kører med tyske trailere efter danske trækkere
(vognmanden gør). Må man også det ifm. alm. personbiler? (privat)
--
Mvh Mogens

Sælges BMW 323i !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Leonard

Dato : 25-09-05 14:22

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Jeg kan se, at "Netto" kører med tyske trailere efter danske trækkere
>(vognmanden gør). Må man også det ifm. alm. personbiler? (privat)

Jeg kan ikke forestille mig at det er tilladt, der er nemlig ingen
logik i at det er ulovligt

En trailer der kan indregistreres i et andet EU-land kan også
indregistreres i DK.
Der er ingen reg.afgift at snyde med og det er minimalt hvad der
betales i vægtafgift/ grøn ejerafgift.

Jeg kun set en eneste dansk bil med en svensk trailer efter, på den
anden side så jeg en dansk bil med en ikke indregistreret
tvangsblander efter sig på motorvejen ... så det er jo ingen
indikation af lovligheden af hverken det ene eller andet

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Mogens

Dato : 25-09-05 14:29

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> [...]
> tvangsblander efter sig på motorvejen ... så det er jo ingen
> indikation af lovligheden af hverken det ene eller andet

Næh, hmm...
--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-09-05 16:53

Leonard wrote:

> Jeg kan ikke forestille mig at det er tilladt, der er nemlig ingen
> logik i at det er ulovligt

Der må være et "ikke" for meget eller for lidt i den sætning, for jeg
synes ikke den giver mening..

Fra : Leonard

Dato : 25-09-05 16:58

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Der må være et "ikke" for meget eller for lidt i den sætning, for jeg
>synes ikke den giver mening..

Er der nogen logik i reglerne om trailere i DK?
Jeg synes det ikke.
Derfor går jeg udfra at det er ulovligt, da det er logisk at det burde
være lovligt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Allan Hansen

Dato : 25-09-05 17:08

> Er der nogen logik i reglerne om trailere i DK?
> Jeg synes det ikke.
> Derfor går jeg udfra at det er ulovligt, da det er logisk at det burde
> være lovligt.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/

Det burde ikke være ulovligt, hvis traileren er godkendt til synsfri
sammenkobling, ellers sikker dig at du har brugsforvirring til trailerns
koblingsanordning så du kan bevise at den overholder lovenskrav.

Emnet har vist været vendt i dk.fritid.camping

Mvh AJH

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-05 21:27

Allan Hansen skrev:

> [...]
> koblingsanordning så du kan bevise at den overholder lovenskrav.
>
> Emnet har vist været vendt i dk.fritid.camping

Det er jeg ret overbevist om at det er. Politiet bryder sig ikke om at
det er svært at spore ejeren af køretøjet. Jeg undersøgte det for
en tysk båd med tilhørende trailer, og der var simpelt hen ingen
mulighed for at køre med kombinationen i Danmark.

Man måtte køre med traileren med prøveplader, men så måtte der
ikke være båd på.

Jeg endte med at købe en sejljolle med landevejstrailer i Holland
(hvor trailere under 750kg ikke skal registreres, man maler efter
bedste evner en nummerplade med bilens registreringsnummer og sætter
det på traileren), og måtte transportere det hele på en autotrailer
Godt det samme, for landevejstraileren trængte voldsomt til
renovering.

mvh

Martin