Dør Til Ford Escort
Fra : k&y

Dato : 24-09-05 23:14

Hej
Ja jeg har bulet min højre bagdør og skal nu forsøge at finde en "ny",det er
en Escort 1.4 stc fra 1994,er der andre årgange jeg kan kigge efter hvor
døren passer?Og skal den være fra en stc eller kan en fra en 4 dørs model
passe?

mvh
kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 07:21

Hej!

k&y wrote:

> [...]
> døren passer?Og skal den være fra en stc eller kan en fra en 4 dørs model

En anden gang ville det være smart hvis du spurgte i den original tråd - folk
skal såmend nok svare alligevel og det ville give mere overblik i gruppen...

Nuvel, dørene fra andre årgange burde passe, men det kan være designmæssige
forskelle. F.eks. har det nye design ('95-) runde dørhåndtag mens det gamle har
firkantede. Og så kan der være forskel i længden af dørene - en dør fra en
3-dørs er længere end en 4/5-dørs.

Fik du ringet til nogle huggere? Sådanne gutter ved _meget_ om hvad der passer
og ikke passer...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : k&y

Dato : 25-09-05 13:38

> [...]
> dørene - en dør fra en 3-dørs er længere end en 4/5-dørs.
>
> Fik du ringet til nogle huggere? Sådanne gutter ved _meget_ om hvad der

Hej Kim
Undskyld den "nye"tråd,jo jeg har mailet med et par stykker uden held,men ok
det kunne måske være jeg skulle høre om der er en der vil rette den gamle op
tror bare let løber op men jeg kan da tage fejl.

mvh
kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 14:13

Hej!

k&y wrote:

> Undskyld den "nye"tråd,jo jeg har mailet med et par stykker uden held,men ok
> det kunne måske være jeg skulle høre om der er en der vil rette den gamle op
> tror bare let løber op men jeg kan da tage fejl.

Det er da bestemt også en mulighed, alt afhængigt af hvor slem skaden er. Hvor
er den bulet og hvor omfattende er det?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : k&y

Dato : 25-09-05 14:35

> Det er da bestemt også en mulighed, alt afhængigt af hvor slem skaden er.
> [...]

hej
Den har lige taget en mur det er ikke så slemt,skulle lige kante mig ind i
garagen og ja kvaje,ca 50x50 cm skrammet og lidt bulet.

mvh
kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 15:00

Hej!

k&y wrote:

> Den har lige taget en mur det er ikke så slemt,skulle lige kante mig ind i
> garagen og ja kvaje,ca 50x50 cm skrammet og lidt bulet.

Så smid den forbi en pladesmed og maler istedet for at skaffe en anden dør. En
pladesmed burde kunne rette den op på lidt over en time og så er der lakeringen
tilbage - her må du ud og "shoppe" hos div. autolakerer...

Hvis du selv stripper døren for indmad bliver det billigere at få udført
tingene. Det er ikke særligt besværligt på Escort efter min mening.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : k&y

Dato : 25-09-05 15:15

> [...]
>
> Hvis du selv stripper døren for indmad bliver det billigere at få udført
> tingene. Det er ikke særligt besværligt på Escort efter min mening.

Du skulle vel ikke kende en god mand til sagen på vestsjælland.

mvh
kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-05 17:04

Hej!

k&y wrote:

> Du skulle vel ikke kende en god mand til sagen på vestsjælland.

Tja, jeg har brugt Ford (Selandia Automobiler) i Ringsted til at få rettet min
dør op + justere hængsler for nyligt og det gik fint. De tog 900,- for to timers
arbejde... Så mangler du "kun" en autolakerer.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader