Støjreduktion
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-05 14:27

Esbjerg kommune er igen ude med riven efter trafikken. En nedsættelse af
hastigheden vil nedsætte støjen, påståes det.

Hvem kører i et lavere gear ved 50 km/timen i forhold til 60 km/t?

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-05 14:44

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Hvem kører i et lavere gear ved 50 km/timen i forhold til 60 km/t?

Jeg kører oftest i tredie gear ved halvtreds, da rekorden nada
trækkraft i fjerde, og brummer ganske fælt....

--
jan@stevns.net

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-09-05 15:17

> [...]

> nedsættelse af hastigheden vil nedsætte støjen, påståes det.
>
> Hvem kører i et lavere gear ved 50 km/timen i forhold til 60

Jeg triller i begge tilfælde i 5. gear. Kun ved meget læs eller
skiftende hastigheder, skifter jeg til 4. gear ved 50. Ved begge
hastigheder gearer jeg ned hvis der skal accelereres.

Iøvrigt bidrager dæk og vind væsentligt til støjbilledet ved de
hastigheder.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-09-05 15:30

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:43355411$0
$9145$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvem kører i et lavere gear ved 50 km/timen i forhold til 60 km/t?

Det handler ikke kun om motorstøj, men i mindst ligeså høj grad om
rullestøj.

/lars

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-09-05 16:39

Lars Knudsen wrote:

> Det handler ikke kun om motorstøj, men i mindst ligeså høj grad om
> rullestøj.

Jeps, Esbjerg Kommune burde hellere følge lidt med i den seneste
udvikling inden for støjsvag asfalt i stedet for at fokusere på
motorstøj. Det er ikke den man hører - i hvert fald ikke fra nyere
personbiler.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 14:45

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps, Esbjerg Kommune burde hellere følge lidt med i den seneste udvikling
> inden for støjsvag asfalt i stedet for at fokusere på

Ja, det er helt vildt så meget dæmpning sådan noget asfalt giver.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 14:46

> Esbjerg kommune er igen ude med riven efter trafikken. En nedsættelse af
> hastigheden vil nedsætte støjen, påståes det.
>
> Hvem kører i et lavere gear ved 50 km/timen i forhold til 60 km/t?

Jeg kører i 4. (eller 3.) istedet for 5.