Tre klip på en gang....
Fra : TDN

Dato : 24-09-05 14:09

Fra : Søren Blom

Dato : 24-09-05 14:19

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=232955

Der var du lige hurtigere end mig. Ham bilisten er da en værdikandidat til
årets båtnakke

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-05 14:34

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=232955

Kunne den sidste Brian dog ikke snart ryge i rullestol, eller, allerhelst,
ændre holdning/adfærdsel, det er sågu for farligt at have sådan nogen
fjolser i nærheden af et motoriseret køretøj.

--
Allan Riise

Fra : Casper R

Dato : 24-09-05 18:30

Hey

> Kunne den sidste Brian dog ikke snart ryge i rullestol, eller, allerhelst,
> ændre holdning/adfærdsel, det er sågu for farligt at have sådan nogen
> fjolser i nærheden af et motoriseret køretøj.

Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-09-05 18:44

Casper R skrev:

> Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
> det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.

Det er da muligt, men det kan ikke undskylde den slags opførsel i trafikken!

Mvh
Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-05 18:54

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> Det er da muligt, men det kan ikke undskylde den slags opførsel i
> trafikken!

Er det ikke i Sverige de har gjort ludere ulovlige?
Og i samme land er antallet af voldtægter siden steget...

Kan jeg høre et ramaskrig over mit indlæg?
Men kan I følge mig?

Fra : Brian

Dato : 24-09-05 18:54

Morten Fruergaard wrote:

> Er det ikke i Sverige de har gjort ludere ulovlige?
> Og i samme land er antallet af voldtægter siden steget...
>
> Kan jeg høre et ramaskrig over mit indlæg?
> Men kan I følge mig?

Hvis du mener at lukkede baner ikke hjælper på folks kørsel, er jeg helt
enig.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-05 20:18

Brian wrote:

> Hvis du mener at lukkede baner ikke hjælper på folks kørsel, er jeg
> helt enig.

Hvis folk for et sted, hvor de kan få afløb på deres behov, så behøves de
ikke få opfyldt disse behov andre steder.
=>
Hvis Johnny og Brian kan få lov at køre race i deres gejlede slæder på en
lukket bane, så nedsætter det deres trang til at gøre det på åben vej.

Der findes baner i Tyskland som er åbne for gadebiler - der bliver vist i
snit dræbt en om ugen. Hellere de gør det på banen end i trafikken, hvor det
kan gå ud over uskyldige...

Fra : Brian

Dato : 24-09-05 20:23

Morten Fruergaard wrote:

> Hvis Johnny og Brian kan få lov at køre race i deres gejlede slæder
> på en lukket bane, så nedsætter det deres trang til at gøre det på
> åben vej.

Tanken er fin, jeg tror bare ikke at de afholder de værste fjolser fra at
køre råddent på offentlig vej. Og det er dem, der får slået folk ihjel...

Jeg går ind for at få anlagt nogen baner med brugerbetaling, men jeg tvivler
desværre på at det kan ses i ulykkestatistikkerne.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-05 20:32

Brian wrote:
> Tanken er fin, jeg tror bare ikke at de afholder de værste fjolser
> fra at køre råddent på offentlig vej. Og det er dem, der får slået
> folk ihjel...

Så slemt tror jeg ikke at det er ...
Det er lige så meget Hr. og Fru jensens søn...

> Jeg går ind for at få anlagt nogen baner med brugerbetaling, men jeg
> tvivler desværre på at det kan ses i ulykkestatistikkerne.

Det mener jeg så, at det ville kunne..

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 12:08

meddelelse news:4335a837$0$49020$14726298@news.sunsite.dk...

> Så slemt tror jeg ikke at det er ...
> Det er lige så meget Hr. og Fru jensens søn...

Jep......og det koster som regl en pæn sum penge at få lov at køre på en
bane + at kaskoforsikringen ikke dækker ved banekørsel/konkurrencekørsel. Så
hvor meget det reelt vil få ræs fra gaderne væk tvivler jeg stærkt på

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-09-05 19:32

> [...]
> Så hvor meget det reelt vil få ræs fra gaderne væk tvivler jeg stærkt på

Fruergård tænker nok bl.a. på Nürburgring, og der gælder færdselsloven.

Når der er en der kører af sporet bliver banen afspærret og der bliver
ryddet op. Så kører pengemaskinen igen ...

Been there, done that! Det var den bedste weekend i mit liv :) Men husk at
øve først på PS2 GT4 :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-05 19:53

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Fruergård tænker nok bl.a. på Nürburgring, og der gælder
> færdselsloven.

Det var i hvert fald den jeg tænke på, da jeg henviste til den tyske bane...

Fra : Casper R

Dato : 24-09-05 19:23

Hey

> Er det ikke i Sverige de har gjort ludere ulovlige?
> Og i samme land er antallet af voldtægter siden steget...
> Kan jeg høre et ramaskrig over mit indlæg?
> Men kan I følge mig?

Kan sagtens følge dig, men det er der jo nok mange som ikke kan. Desværre.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-05 20:19

Casper R wrote:
> Hey

> Kan sagtens følge dig, men det er der jo nok mange som ikke kan.
> Desværre.

I håb om, at du følger mig på den måde jeg mener, så ja..

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-09-05 19:10

"Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse

> Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
> det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.

Hvis nu *de* ville bygge en bane, som *vi* har tigget om.....

Hvad med selv at gøre en indsats ?

I 70´erne kunne en landsby blive enige om, at de ville have en sportshal -
og så lagde de alle kræfterne i og fik bygget deres hal.

I dag vil man bare ha´ ha´ ha´ ! Det er ikke en samfundsopgave, hvis man vil
køre råddent / sportskørsel.

/Caspersen

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-05 19:19

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så lagde de alle kræfterne i og fik bygget deres hal.
>
> I dag vil man bare ha´ ha´ ha´ ! Det er ikke en samfundsopgave, hvis man

Du glemmer bare en ting, ligegyldigt hvor mange penge man har, så er der
noget der hedder lokalplaner, og med de grænser der er for støj og og
partikel emmisioner i Danmark, så er det så godt som umuligt at finde et
sted hvor en kommune vil give sin tilladelse, og ja, man kan vel finde et
sted meget langt ude på Lars Tyndskids, men her mener jeg jo så at man vil
skyde sig selv i foden hvis man lavede baner sådanne steder, da adgangen til
banen, infrastrukturen, også skal være til stede, ellers kommer der ikke
mange, og ingen fra udlandet, og det vil for altid være Mickey Mouse løb.

Se bare Nisseringen ved Næstved f.eks.
Her er det på en meget lille landevej man kører ind, og det er ikke muligt
(meget svært) at komme rundt med en stor trailer eller store motorhomes, der
er ingen off. transport midler til tilskuere, og derfor er Nisseringen ikke
vært for nogen større begivenheder i andet end folkerace og motor-X.

--
Allan Riise

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-05 20:21

Allan Riise wrote:
> [...]
> og og partikel emmisioner i Danmark, så er det så godt som umuligt at
> finde et sted hvor en kommune vil give sin tilladelse,

Fuldstændigt korrekt - desværre...

Btw. så kryds fingre på lørdag, hvor jeg skal forsvarer min 1. plads i den
klasse, hvor jeg kører race..

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-05 20:24

meddelelse news:4335a5b1$0$49017$14726298@news.sunsite.dk...

> Fuldstændigt korrekt - desværre...
>
> Btw. så kryds fingre på lørdag, hvor jeg skal forsvarer min 1. plads i den
> klasse, hvor jeg kører race..

Alt er krydset, selv de sidste 2 - 3 hår i nakken

Bonne Chance

--
Allan Riise

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-09-05 20:32

Allan Riise wrote:
> Alt er krydset, selv de sidste 2 - 3 hår i nakken

Takker...

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-05 20:33

meddelelse news:4335a855$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...

> Takker...

Welcome...

btw. Hvordan, om noget, er du i familie med Carsten? Bror?
Og lige et sidste ? nå ja 2..

Hvad koster en 7'er racer, og hvad koster en sæson?

--
Allan Riise

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-09-05 07:34

Allan Riise wrote:
> btw. Hvordan, om noget, er du i familie med Carsten? Bror?

Niks. Det er min far...

> Og lige et sidste ? nå ja 2..
>
> Hvad koster en 7'er racer, og hvad koster en sæson?

En ny Syver med vinderpotentiale koster ca. 120.000 kr. En brugt syver kan
fås fra ca. 70.000 kr.
En sæson uden skader (dvs. start omk. færge, bro, o. lign) koster vel ca.
30.000 kr.

Fra : Casper R

Dato : 24-09-05 19:15

Hey

> [...]
> og så lagde de alle kræfterne i og fik bygget deres hal.
> I dag vil man bare ha´ ha´ ha´ ! Det er ikke en samfundsopgave, hvis man

Det lyder for mig som at du ikke kan forstå folk som godt kan lide at køre
stærkt.
Du kan ikke sammenligne at bygge en hal i 1970 og så bygge en 402m bane
idag.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-05 19:11

"Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse
> Hey

> Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
> det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.

Det ville være rart med en strip eller to, men: Hvis du nu hørte hvad folk
siger der tager til legale street race, så mener mange af dem, at det kick
at Politiet kan komme og knalde dem, det mangler de, og vil derfor fortsætte
med at køre ulovlig street race.

--
Allan Riise

Fra : Casper R

Dato : 24-09-05 19:22

Hey

> [...]
> siger der tager til legale street race, så mener mange af dem, at det kick
> at Politiet kan komme og knalde dem, det mangler de, og vil derfor

Ja jeg har set det
Det typiske scenarie er en dokumentar om "unges dødskørsel" hvor der kommer
en nød i en rullestol ind og siger at han ikke vil stoppe med at køre stærkt
forbi der bliver bygget en bane. Desværre er det bare de forkerte de lytter
til (imo) og det skaber en meget dårlig sag.
Jeg ved godt at nogle godt kan lide at blive jagtet lidt, og jeg husker da
nemt da striben kørte ved jvc at når politiet kom LØB folk at hvad de kunne
til deres biler. Til den store morskab for os andre som blev stående..
Men prøv at se på arrangemanter som "Holeby" og "køge race" hvor der bliver
afholdt legal streetrace.
Der kommer enormt mange folk, og her ved sidste holeby træf var der vildt
mange kørere i forhold til de sidste par år. Det er jo, som jeg ser det, en
følge at de stigende interesser for hurtige biler, som film som TFATF/2F2F
har været med til at skabe.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-09-05 20:57

> [...]
>
> Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
> det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.

Klart - det kunne da være fedt med en racerbane, men det er eddermagme
en dårlig undskyldning for at køre som en spade i trafikken !!

Hvad nu hvis vi begyndte (mere end man gør i forvejen) at køre rundt i biler
på tyske plader (og tysk afgift) allesammen "ja, for de kan da bare sænke
afgiften..." den går jo heller ikke - selvom det også er fristende

Jeg tror det ville hjælpe gevaldigt hvis politiet havde en større mulighed
for
at konfiskere bilen end de har i dag, det har folk respekt for.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Casper R

Dato : 25-09-05 18:03

Hey

> Klart - det kunne da være fedt med en racerbane, men det er eddermagme
> en dårlig undskyldning for at køre som en spade i trafikken !!

Slet ikke, men det ville nok få nogle til at stimulere lysten til at køre
stærkt et andet sted.

> [...]
> på tyske plader (og tysk afgift) allesammen "ja, for de kan da bare sænke
> afgiften..." den går jo heller ikke - selvom det også er fristende

Ja, det kunne være sjov.. bare ikke når man fik regningen

> Jeg tror det ville hjælpe gevaldigt hvis politiet havde en større mulighed
> for
> at konfiskere bilen end de har i dag, det har folk respekt for.

Ja, men problemet er også at politiet ikke aner hvad de skal kikke efter.
Sidste gang brugte de 10 minutter på at finde turboen på min bil...
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-05 23:08

Casper R skriver:

> Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
> det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.

Halooo, byg da en bane selv.

Jeg har lyst til en 10 km lang privat jernbane, hvor jeg kan køre tog
ind i hinanden, så længe jeg ikke "får" den, må jeg jo nøjes med at
afspore andres tog.

Kan du selv se det nu ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Moller

Dato : 25-09-05 12:05

Casper R wrote:
> Hey

> Hvis nu de ville bygge en 402m bane som vi har tigget om i flere år kunne
> det være at antallet af gaderace tilfælde ville falde.

   piv, der sgu da baner i DK til dragkørsel osv. problemet for jer
pivefranse er at de koser penge, ikke ligger klods op til KBH.
--
VH
Lars Molnit

Fra : Casper R

Dato : 25-09-05 17:57

> piv, der sgu da baner i DK til dragkørsel osv. problemet for jer
> pivefranse er at de koser penge, ikke ligger klods op til KBH.

Imponerende.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-05 09:34

Allan Riise skrev:

> Kunne den sidste Brian dog ikke snart ryge i rullestol, eller,
> allerhelst, ændre holdning/adfærdsel, det er sågu for farligt at have
> sådan nogen fjolser i nærheden af et motoriseret køretøj.

Så længe der bliver født børn, vil den slags altid forekomme, har du
altid kørt som loven foreskriver?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Leonard

Dato : 25-09-05 10:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Kunne den sidste Brian dog ikke snart ryge i rullestol, eller, allerhelst,
>ændre holdning/adfærdsel, det er sågu for farligt at have sådan nogen
>fjolser i nærheden af et motoriseret køretøj.

Hvad har rullestolen med noget at gøre?
- tror du det forhindrer Brian i at køre bil?
- tror du det forhindrer Brian i at køre råddent?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 11:11

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne den sidste Brian dog ikke snart ryge i rullestol, eller, allerhelst,
> ændre holdning/adfærdsel, det er sågu for farligt at have sådan nogen
> fjolser i nærheden af et motoriseret køretøj.

Tror nærmere at personen her hedder Mohammed...

Fra : N/A

Dato : 24-09-05 15:32

Fra : Brian

Dato : 24-09-05 15:32

Lars Fragstrup wrote:

> I følge chefen for rigspolitiets færdselsafd. Mogens Wilbert
> udtalelser i trafikradioen d. 23/9 - 05, så kan det ikke lade
> sig gøre.

Det er sådan set heller ikke tre klip på én gang, men 3 forskellige ting,
der giver ét klip hver

/Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 24-09-05 20:08

> http://www.stiften.dk/artikel:aid=232955

Det var da tre "rigtige" klip. Og ikke som de plejer at føre det frem. Køre
man f.eks. 70% for hurtigt, så kaldes det også "tre klip", hvilket jeg synes
er forkert...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-09-05 21:03

> http://www.stiften.dk/artikel:aid=232955

Hvorfor fa'en stopper politiet ikke bilisten allerede ved første forseelse?
Jeg kunne have politiet mistænkt for at lade ham samle klip nok til at miste
sit kørekort. Jeg troede ellers politiet skulle forebygge? Dvs de skulle
have stoppet ham inden han nåede at køre overfor rødt eller venstre om et
helle. Tænk hvis der var sket ulykker med personskader, så havde politiet
ikke været deres opgave voksen!

Mvh

Emil

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 21:13

On Sat, 24 Sep 2005 22:03:10 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>helle. Tænk hvis der var sket ulykker med personskader, så havde politiet

Hvis du havde en politi-scanner ville du blive forbavset over, hvor
længe de af og til er om at få bragt et køretøj til standsning.

Det er specielt frustrerende at høre på, når der er en anmelder med
mobiltelefon der kører bagefter, for at oplyse om, hvilken vej der
køres.

Jeg husker stadig med gru et eksempel med en kassevogn , hvor de
startede jagten på hjørnet af Vejlands Allé og Amagerbrogade, og først
fik ham standset i Tappernøje!

På vejen kostede det iøvrigt et par skadede politibiler.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-09-05 00:00

> [...]
>
> Det er specielt frustrerende at høre på, når der er en anmelder med
> mobiltelefon der kører bagefter, for at oplyse om, hvilken vej der

Men i artiklen der linkes til, var det en patruljevogn som spottede synderen
i færd med at køre om kap. Allerede der skulle de have stoppet synderen.
Der er altså ikke tale om at det tager tid for politiet at reagere på en
anmeldelse fra en borger.

Mvh

Emil

Fra : Leonard

Dato : 25-09-05 10:20

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:

>Men i artiklen der linkes til, var det en patruljevogn som spottede synderen
>i færd med at køre om kap. Allerede der skulle de have stoppet synderen.

Du kender jo ikke hele historien og du ved intet om hvornår og hvordan
politiet har forsøgt at standse ham.
Da de spottede ham var det sikkert ikke ved ath an overhalede
patruljevognen, dvs. de skal først have vendt vognen i rigtig retning
og indhentet fjolset. I eftersættelsen kører han så overfor rødt og
venstre om en helle inden de får ham standset, hvilket ikkel yder
usandsynligt i mit øre.
Men jeg var der heller ikke, så jeg ved heller intet om hvad der
faktisk er sket.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Aksel

Dato : 25-09-05 20:58

> [...]
> synderen.
> Der er altså ikke tale om at det tager tid for politiet at reagere på en

Du er åbenbart ikke lokalkendt, fra Viby Ringvej til Byvangsálle er derhøjst
en kilometer.

Hilsen Aksel

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-09-05 21:48

> Du er åbenbart ikke lokalkendt, fra Viby Ringvej til Byvangsálle er
> derhøjst en kilometer.

Aha, tak for info. Tre klip på under 1000 meter er sgu flot klaret, så er
det jo fortjent at kortet ryger...

Mvh

Emil

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-09-05 00:13

Emil Jensen [2100] wrote:

> Aha, tak for info. Tre klip på under 1000 meter er sgu flot klaret,
> så er det jo fortjent at kortet ryger...

Ja, det mener jeg så også det havde været om det så havde drejet sig om
100 km - rødkørsel og den gale side af et helleanlæg?

Mvh
Steen

Fra : TGH

Dato : 26-09-05 14:55

En Tanke:

Han kunne jo faktisk have haft 2 klip i "banken":

Han bliver taget for ræs, køre over for rødt og så venstre om en helle = 3
klip.
Man må gå ud fra at han kører i en byzone altså max 50 km/t. Hvis polisen så
har målt ham da de eftersætter, og da han jo nok har kørt stærkt, så har han
jo sikkert kørt over 65 km/t = +30% så burde det jo så give nummer fire..
hvilket så betyder at han..
.... Skal generhverve kørekortet een gang, man da han så har 2 klip i banken
så kan han tage møllen een gang til for at generhverve en gang til

Hilsen Tommy

Fra : Allan Riise

Dato : 26-09-05 15:08

"TGH" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> En Tanke:
>
> Han kunne jo faktisk have haft 2 klip i "banken":

Næ, for han ville få taget det efter 2 klip, p.g.a. alderen, men han kunne
have haft 1 klip.

--
Allan Riise

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-09-05 15:50

TGH wrote:
> [...]
> ... Skal generhverve kørekortet een gang, man da han så har 2 klip i banken
> så kan han tage møllen een gang til for at generhverve en gang til

Ja, men om tre år. Sikkert.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : ChipMIK

Dato : 27-09-05 09:43

TDN wrote:
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=232955
>
> Mvh
> Thomas

Velfortjent....en skam dansk lovgivning ikke tillader at kastrere folk..

ChipMIK

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-05 12:08

ChipMIK wrote:

> Velfortjent....en skam dansk lovgivning ikke tillader at kastrere folk..

Eller tvangsamputation af højre fod.

mvh

Christian