Drosling CB500/GS500
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 08-06-01 20:12

HEj,
Først: er det muligt at neddrosle en CB500 til 34HK - nogenlunde smertefrit?
Derefter - hvis det er - hvilken MC er at foretrække: SuzukiGS500, der
typisk koster kr10-15.000 mindre brugt end CB500, er let at neddrosle, en
noget ældre teknik (tror jeg - bl.a. luftkølet) - men efter sigende behov
for hyppige serviceintervaller.
Eller skal man vælge Honda CB500. Er der nogen der ved noget?

Hilsen Hans

Fra : Armand

Dato : 08-06-01 23:46

Hans Møller Andersen <hman@get2net.dk> skrev i en
> HEj,
> Først: er det muligt at neddrosle en CB500 til 34HK - nogenlunde
smertefrit?

Check op på: www.buchberg.dk !

Droslinger er enten en skive i indsugningsstutsen, eller et anslag for
gasspjældet, hvilket er relativt enkle droslinger!

--
Armand.

Fra : H

Dato : 10-06-01 21:41

Ofte er Hondaen blevet favoriseret fremfor Suzukien på baggrund af en
stærkere motor, men i et tilfælde hvor begge maskiner skal drosles ned til
34 HK er forskellene noget mindre.

Hondaen er en lidt større cykel - og passer bedre til høje personer - men er
også en del tungere. Det kombineret med, at Suzukien har lidt mere sporty
køreegenskaber, syntes jeg, gør forskellen i dette tilfælde.

Af de to neddroslede cykeler er Suzukien den mest sporty og Hondaen i højere
grad en touringmaskine (alt er relativt, ik'?).

Ja, det var min subjektive vurdering.

/Henrik