Ny dieselolie fra Shell
Fra : Peter

Dato : 22-09-05 22:37

Hej folkens!

Hvad mener man om Shells nye dieselolie?

http://kortlink.dk/shell/2356

Lad mig høre fra "eksperter" og godtfolk mener og ikke mindst hvad man ved

Venligst,

Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brizz

Dato : 22-09-05 23:57

Peter wrote:
> Hej folkens!
>
> Hvad mener man om Shells nye dieselolie?
>
> http://kortlink.dk/shell/2356
>
> Lad mig høre fra "eksperter" og godtfolk mener og ikke mindst hvad man ved

RAP RAP....føler mig overbevist om det er en And.
på højde med V-power, Nitro 2000, Ultima og hvad de ellers hedder.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 15:32

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> RAP RAP....føler mig overbevist om det er en And.
> på højde med V-power, Nitro 2000, Ultima og hvad de ellers hedder.

Du siger da ikke at "dit eget" produkt er en and??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 05:27

Peter skriver:

> Hvad mener man om Shells nye dieselolie?

At jeg ikke kan mærke forskel....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-05 07:32

Peter wrote:
> Hej folkens!
>
> Hvad mener man om Shells nye dieselolie?
>
> http://kortlink.dk/shell/2356
>
> Lad mig høre fra "eksperter" og godtfolk mener og ikke mindst hvad man ved

Jeg kører 120 km hver dag, de 80-90 km på motorvej, så med det
kørselsmønster bliver motoren vel renset af sig selv.
Det har vel sammen fordel som V-Power, som vist var bedst til
bedstemors motor

mvh

Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 23-09-05 08:50

Jeg kører 120 km hver dag, de 80-90 km på motorvej, så med det
kørselsmønster bliver motoren vel renset af sig selv.
Det har vel sammen fordel som V-Power, som vist var bedst til
bedstemors motor

Jeps "Motor" havde testet V-Power på en række forskellige biler, og deres
konklusion var at selv på gamle biler skulle så var det nok kun at tanke
V-Power hver 5. gang, og det var kun hvis man kørte korte ture. Ellers var
det ligemeget.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 15:32

> [...]
> V-Power hver 5. gang, og det var kun hvis man kørte korte ture. Ellers var

Det forholder sig lidt anderledes idag, hvor V-Power er 97 oktan.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 23-09-05 10:54

> Hvad mener man om Shells nye dieselolie?
>
> http://kortlink.dk/shell/2356
>
> Lad mig høre fra "eksperter" og godtfolk mener og ikke mindst hvad man ved

Tja, der er vel to muligheder: Enten har de bare fået deres diesel på niveau
med den tyske eller også har de taget skridtet og introduceret Shell V-Power
diesel. Tror dog ikke så meget på den sidste, da jeg på min ferie i Tyskland
måtte betale rådne/sindsyge 75øre ekstra pr. liter fordi der kun var V-power
i den stander jeg var parkeret ved - og så sender man det nok ikke på gaden
i Danmark til samme pris som almindelig diesel. Men så vidt jeg ved, så er
den tyske almindelige diesel også med et langt lavere svovlindhold end den
danske og hvis det så er den tyske diesel der er introduceret i Danmark er
det jo også et fremskridt. Mange oplever at de kører længere literen i
Tyskland end i Danmark. Tror mest det er fordi bilen bliver brændt igennem
og kører lange stræk uden koldstarter, men måske skyldes det også bedre
diesel? Når jeg på søndag skal have påfyldt de tradiotionelle 100 liter
bliver det hos min lokale Shell. Der er priskrig og 120 øre rabat og så er
det vel ikke så afgørende at Shell er 22 øre dyrere end Uno-x? Jeg lader
tvivlen komme Shell til gode på denne optankning....

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk

Fra : Brizz

Dato : 23-09-05 20:42

Thomas Landberg wrote:

> [...]
> danske og hvis det så er den tyske diesel der er introduceret i Danmark er

Tror ikke svovlindholdet er meget lavere i den tyske end danske. Statoil
introducerede en renere diesel i foråret som er på 10ppm i forhold til
den gamle på 50ppm.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Peter

Dato : 23-09-05 22:08

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Tror ikke svovlindholdet er meget lavere i den tyske end danske. Statoil
> introducerede en renere diesel i foråret som er på 10ppm i forhold til den
> gamle på 50ppm.

Link?

Hvem sælger den med meget svovl?

/Peter

Fra : Brizz

Dato : 24-09-05 16:23

Peter wrote:
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Link?

Har jeg ik. Men som ansat på det tidspunkt blev man informert.
Men lur mig om der ikke findes noget på www.statoil.dk

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 15:34

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Link?
>
> Hvem sælger den med meget svovl?

Ingen! Det er et lovkrav fra 01.01. i år, at der maks må være 10 ppm i
diesel på det danske marked.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 15:55

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4333d0b9$0$19610$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Danmark er det jo også et fremskridt. Mange oplever at de kører længere
> literen i Tyskland end i Danmark. Tror mest det er fordi bilen bliver

Jeg kører ofte til Tyskland og tanker både i Tyskland og længere sydpå - og
tanker også i DK inden jeg forlader landet. Jeg ser ingen forskel på hvor
langt den går på literen med dansk benzin og udenlandsk (og jeg kan nå ned
til Schweiz/Østrig på en tankfuld, så landskabet også har betydning (f.eks.
er man i 900 meters højde når man kører af motorvejen ved Füssen,
Sydtyskland)).

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter

Dato : 29-09-05 12:11

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

Lige en opfølgning:

Statoil hævder at deres dieselolie allerede svarer til den dieselolie som
Shell netop har markedsført ....

/Peter

--
http://www.grauslund.com