BMW 760Li
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 19:07

En kollega kom lige forbi i sådan en bil idag - spritny.
Han kører noget VIP kørsel i disse dage og bilen er udlånt af BMW Group
Denmark.

For satan da den er fed. Jeg kunne ellers ikke li' den 7 serie men det er
der lavet om på nu.
Ok med en V12 motor betyder udseendet slet ikke så meget - bare lyden og
"kraften" gør det.
Alt i udstyr, skærme nærmest overalt, vanvittig meget plads på bagsædet.

Li står det for limousine ? Der var kun 2 bagsæder som kan indstilles til
ukendelighed samt massage.

Han nævnte også lige prisen som var i nærheden af de 2.8 millioner.

Jeg vil gå i seng nu og drømme videre ....

Allan

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-09-05 20:10

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> Li står det for limousine ? Der var kun 2 bagsæder som kan indstilles til
> ukendelighed samt massage.

L står for forlænget udførelse, og i for sprøjt.

Allan Bojesen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-09-05 16:13

"Allan Møller" <nosmap> skrev....

> Ok med en V12 motor betyder udseendet slet ikke så meget - bare
> lyden og "kraften" gør det.

Kendere foretrækker BMW Alpina B7, selvom den "kun" er 8 benet

500 radiallader heste og 700 Nm(mod 760'erens 445 hk og 600 Nm) gør
en væsentlig forskel sammen med den ca. 100 kg lavere vægt.

http://www.alpina-automobile.de/de/automobile/b7/index.php

En Alpina B7 koster iøvrigt ca. det samme som en 760Li.

> Li står det for limousine ?

"L" står helt præcist for Lang, ligesom hos f.eks. Mercedes og Audi.
L-modellerne er 14 cm længere, som udelukkende kommer
bagsædepassagererne tilgode. En rigtig chauffør-bil.

"i" betegnede oprindeligt indsprøjtningsmotorer(injection) i
modsætning til kaburator modeller, men idag har alle motorer
indsprøjtning, så "i" betegner snarere benzinmotorer mens "d"
betegner dieselmotorer.

Fra : JimR

Dato : 23-09-05 16:21

Jeg mødte en Svensker i en spritny BMW 700 serie slæde (vistnok en 740) på
Helsingør færgen. Den stod ham i 900 kkr og koster over 2 mio i Danmark,
DAMN !

JimR