Bedste bil til 300.000..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 18:12

Hej folkens

Jeg var i dag ude at køre mig en tur i en ny Sonata 3,3 aut. med 235 hk,
klima, masser af gøgl og læderkabine.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5745

Hvis du skulle til at køre en masse kilometer, og hvis du fik firmabil af
din arbejdsgiver og alt var betalt, kunne du så finde på at købe sådan en
fyr..?

Bilen kan - under de rette beingelser - købes for den nette sum af 300.000
kroner. Dette betyder, at man er kørende i en bil med masser af el-gøgl,
godt med biceps og læder til en pris, der betyder, du ikke bliver flået af
skatteveæsenet.

Med andre ord - er der federe biler til pengene, når der skal køre langt..?

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 18:17

KLIP

Davs du.

> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5745

> Med andre ord - er der federe biler til pengene, når der skal køre
> langt..?

Nej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 18:24

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Nej.

Iflg. www.hyundai.dk koster en Sonata 3,3 349.000 kr plus det løse.
Så er dert vel forkert at anvende overskriften "Bedste bil til 300.000 kr"
ligesom sammenligningsgrundlaget rykkes...

--
Mvh Mogens

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)
Sælges: '83 BMW 323i -> solgt

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 18:33

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Så er dert vel forkert at anvende overskriften "Bedste bil til 300.000 kr"
> ligesom sammenligningsgrundlaget rykkes...

Når en MB til godt 1 mill. kr. kan give et skattegrundlag på langt mindre,
må en Sonata vel også kunne det..?

Jeg finder dog stadig, man ikke kan finde bedre til selv en pris på 349.000
kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 18:46

> Iflg. www.hyundai.dk koster en Sonata 3,3 349.000 kr plus det løse.
> Så er dert vel forkert at anvende overskriften "Bedste bil til 300.000 kr"
> ligesom sammenligningsgrundlaget rykkes...

Det var bare den pris, jeg fik oplyst.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 18:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Det var bare den pris, jeg fik oplyst.

Dit link viser også en anden pris - ligesom importøresn web gør det.

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 19:06

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dit link viser også en anden pris - ligesom importøresn web gør det.

Iht. Bilrevyen skal man lægge automatgearkassen til 20.000 kr. til en bil
med automatgearkasse.

http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={153F7FE9-400B-46F3-8C82-AC679F1D574A}&mode=specs

Hvorfor skal man det..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 22:02

> Dit link viser også en anden pris - ligesom importøresn web gør det.

Der stod også på skiltet - jeg siger bare, jeg fik en anden pris. Jeg tror,
de 30.000 er ren flådeejerrabet, og at resten er noget afgiftsfikumdik,
således, at man kun bliver beskattet af 300.000 kroner.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 15:03

> Der stod også på skiltet - jeg siger bare, jeg fik en anden pris. Jeg
> tror, de 30.000 er ren flådeejerrabet, og at resten er noget
> afgiftsfikumdik, således, at man kun bliver beskattet af 300.000 kroner.

Det er vel stadig ikke en reel sammenligning, da du på andre biler også vil
kunne opnå flådepris. Så den rettelige overskrift må vel være: Bedste bil
til ~350.000,-

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 18:18

> Bilen kan - under de rette beingelser - købes for den nette sum af 300.000
> kroner.

P.S.: De 300.000 kroner er køberens egen grænse for, hvad bilen må koste
(skat) - ikke virksomhedens grænse. Hvis der derfor er en bil, der er
laaangt federe, så kan vedkommende nok lokkes til at bestille en lidt dyrere
bil.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 18:42

> [...]
> din arbejdsgiver og alt var betalt, kunne du så finde på at købe sådan en

Synes det lyder af fælt mange penge for en bil hvor navnet heller ikke står
øverst på ønskelisten hos de nogle/mange

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 18:44

KLIP

> Synes det lyder af fælt mange penge for en bil hvor navnet heller ikke
> står øverst på ønskelisten hos de nogle/mange

Porsche står øverst på mangen ønskeliste, men de færreste har overhovedet
prøvet potten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 15:04

> Synes det lyder af fælt mange penge for en bil hvor navnet heller ikke
> står øverst på ønskelisten hos de nogle/mange

Også når man tænker på at en såden efter x-antal år, med mange km på klokken
er nedskrevet helt i bund.

Fra : BJ

Dato : 30-09-05 22:33

KLIP

> Også når man tænker på at en såden efter x-antal år, med mange km på
> klokken er nedskrevet helt i bund.

Ska' vi nu til det vrøvl igen Henrik..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-05 18:59

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> ikke bliver flået af skatteveæsenet.
>
> Med andre ord - er der federe biler til pengene, når der skal køre

Uden tvivl en udemærket bil, sådan en Hundej.
Men hvordan er det reglerne er, hvis man vælger en brugt bil ?
Er det ikke noget med, at hvis bilen er mere end 3 år gammel, så falder
skatten betydeligt ?
Og er der også ekstra "straf" ved 300000 kr., når vi snakker brugt ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 22:04

> Er det ikke noget med, at hvis bilen er mere end 3 år gammel, så falder
> skatten betydeligt ?

Jo, jeg har overvejet det..

> Og er der også ekstra "straf" ved 300000 kr., når vi snakker brugt ?

Aner det ikke..

/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 22-09-05 20:44

Hej Jan

Der afhænger utroligt meget af hvad du sætter højt ved bilen. Ingen tvivl,
der findes ikke mange mæker med ligeså meget udstyr til pengene, men der
findes langt bedre biler med mindre udstyr til samme penge. Derfra kommer
begrebet køreglæde.

Personligt har jeg det sådan at jeg hellere vil have en bil, jeg elsker at
komme ud at køre i, end en bil med masser af udstyr, men som ikke evner at
opfylde de behov jeg har til en bil.

En bil som jeg vil nævne er Skoda Octavia, for få år siden var den en
outsider, ligesom Sonata'en er idag, men er blevet et aldeles veletableret
mærke i europa nu, og langt fra uden grund. I forhold til Sonataen får du en
bil der er samlet væsenlig bedre, tag du ud og mærk på interiøret i en
Octavia, og gå derefter en tur over i en Hyundai, og du er ikke i tvilv, alt
føles lige en tand eller 2 bedre i skodaen.
Finishen i den nye skoda er rent faktisk bedre end i Golf5 og den nye
Passat.
Køre dynamisk er Skodaen igen bedre, langt mere komfortabel, men uden at
blive blød hat. Retningstabiliteten er bedre i Octaviaen (har en kollega som
sværger 100% til Sonata'er har haft en 3-4 stykker af dem efterhånden, og
han klager i hvert fald over dette i den nye model.

Nu er det jo en firmabil vi snakker om, så derfor vil jeg da gå efter en
Octavia 2,0 FSI Elegance med 150 HK, dualzone klima, parkeringscensorer og
alt i el, dog må du kigge dybere i pungen efter læder.
Et andet alternativ kunne være en Mazda 6, eller Ford Mondeo, der begge
kører rigtig godt, og er virkelig lækkre samlede biler.

Synes i hvert fald, du burde gå ud og prøve mindst et par stykker af de
andre, inden du hopper på koreaner vognen.

Dette er blot min mening, da jeg mener at biler er andet en udstyr. Glemmer
aldrig min første tur i Suzuki Liana, en bil fyldt med udstyr til under
180000, nøj hvor blev jeg fælt skuffet. Vores bil nummer 2 en Fiat Punto er
på mange måder denne pi*pot overlegen.

Mvh
Jakob Skovgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 22:10

> Synes i hvert fald, du burde gå ud og prøve mindst et par stykker af de
> andre, inden du hopper på koreaner vognen.

Det vil også blive gjort..

Jeg er i øvrigt helt enig i dine betragtninger om Skoda Octavia.

> [...]
> under 180000, nøj hvor blev jeg fælt skuffet. Vores bil nummer 2 en Fiat
> Punto er på mange måder denne pi*pot overlegen.

Jep - helt enig igen.

Men det er temmeligt forførende med 3,3 liter slagvolumen, næsten 250 hk,
god storbilskomfort, automatgear og al i gøgl. Og så kan man i øvrigt SLET
ikke sammenligne en Suzuki med en Sonata 3,3. Ifølge en af ALD Bilsalgs
ledende flådeansvarlige, er Sonata ved at være på niveau med japanerne, når
det gælder driftssikkerhed.

....men alt dette kan man jo være ligeglad med, når der er andre, der betaler
afskrivning mv. I modsætning til privatkøb skal man her bare tage stilling
til, hvad man får at lækkerhed for skatteværdien.

....."klasse" er der ikke så meget af i en Sonata...så hér skal man efter min
mening vælge Octaviaen eller måske en A3. Til gengæld er der udstyret,
symaskinen med de 6 cylindrer og så de dejlige 235 hk.. ))

/Jan W Nielsen

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 23-09-05 12:10

klip
og den nye
> [...]
> Octavia 2,0 FSI Elegance med 150 HK, dualzone klima, parkeringscensorer og

Hvorfor ikke en octavia 1.9 TDi eller 2.0 TDi elegance som koster hhv. lidt
mindre/mere men har en langt bedre brændstoføkonomi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-05 21:24

Jan W Nielsen skriver:

> Hvis du skulle til at køre en masse kilometer, og hvis du fik firmabil af
> din arbejdsgiver og alt var betalt, kunne du så finde på at købe sådan en
> fyr..?

Nej.

1. Den kan ikke være i min garage.

2. Hk og masser af udstyr ændrer ikke på at det er en gammeldags
konstruktion. Se evt FDm's minitest i Motor 6/2005.

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Sidst set i live onsdag den 21/9-2005

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 22:15

> 1. Den kan ikke være i min garage.

Nej, det er sgu en stor bil. Jeg kom lige fra min gamle, lille Vectra.

> 2. Hk og masser af udstyr ændrer ikke på at det er en gammeldags
> konstruktion. Se evt FDm's minitest i Motor 6/2005.

Den er her: http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/42-43.pdf

Hvor står der, at konstruktionen er gammeldags..?

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-05 22:24

Jan W Nielsen skriver:

> Den er her: http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/42-43.pdf

Netop.

> Hvor står der, at konstruktionen er gammeldags..?

"køreegenskaberne og teknikken halter stadig bagefter"

De anbefaler "tomatkassen" da motor og kobling er svær at få til at
spille sammen, samtidigt med at den er alt for blød i affjedringen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 22:58

> "køreegenskaberne og teknikken halter stadig bagefter"
> De anbefaler "tomatkassen" da motor og kobling er svær at få til at
> spille sammen, samtidigt med at den er alt for blød i affjedringen.

Jeg kunne godt tænke mig, at journalisten havde beskrevet disse forhold
bedre i brødteksten, for der står jo stort set ingenting.

Jeg bemærkede dog også en lidt "levende" bagvogn, da jeg kastede rundt med
den - og den slags gør jeg mere brutalt end de fleste bryder sig om at være
med til - endsige at se på.

Jeg synes dog, det var enormt svært at afgøre, hvilken rolle de dårlige dæk
spiller her. Og hvad der kan tilskrives bilens konstruktion.

Dog er det rigtigt, at affjedringen savner lidt raffinement ift klassen
bedste - men så er der jo lige det der med, hvilke biler, der ligger i
klassen.

Skal man tage efter prisen - eller skal man tage efter størrelse, motor og
udstyr...?

(Kias udgave af den gamle Sonata (Magentis) fik i øvrigt også disse
anmeldelser af en række motorjournalister - men så viste en test i et svensk
blad, at den gennemkørte en keglebane hurtigere end den ny Mondeo, der jo
ellers beskrives som måske den mest velkørende i klassen. (hvilket jeg kan
skrive under på efter 6.000 km i sådan en fornyelig.)

Jeg savner i øvrigt et bedre alternativ til prisen..

Kan du finde sådan et..?

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 05:25

Jan W Nielsen skriver:

> Skal man tage efter prisen - eller skal man tage efter størrelse, motor og
> udstyr...?

Netop der problemet ligger. I samme blad tester de den nye passat, som
ligger i en helt anden boldgade, både teknisk og prismæssigt. Her kan du
for 314 kkr få en 1,6er. (eller bedste køb 364 kkr med 1,9tdi med 105
hk, hvilket er okay til den bil, har prøvet det i en uges tid)

> Jeg savner i øvrigt et bedre alternativ til prisen..
>
> Kan du finde sådan et..?

Alternativ ?

Ja, en Golf V - sådan en har jeg og såden en finder jeg som et bedre
alternativ. Smag og behag er forskellig. Jeg har ikke brug for mere
plads end der er i en V'er (der er masser, kun bagagerummet er ikke
kæmpestort), føler mig "hjemme" i en Golf (alt sidder som det skal og
virker som det skal).

Et eksempel: Tænd lige tågebaglyterne på en Sonata uden at fjerne øjnene
fra vejen - det kan du ikke, der, hvor kontakten sidder placeret. Og du
kan knapt se kontakten fra normal kørestillign.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-09-05 09:14

> Netop der problemet ligger. I samme blad tester de den nye passat, som
> ligger i en helt anden boldgade, både teknisk og prismæssigt.

Jep - det giver jo ingen mening at sammenligne en Sonata 3,3 med en Passat
3,2, der 200.000 kroner dyrere. Og det giver heller ikke nogen mening at
sammenligne de 235 hk i Sonata med 102 astmatiske heste i en Passat 1,6.

> Alternativ ?

> Ja, en Golf V - sådan en har jeg og såden en finder jeg som et bedre
> alternativ.

De fleste herinde kender min begejstring for VAG, men jeg har også kørt i en
Golf V, og her er det altså også svært at sammenligne, synes jeg.

Hyundai Sonata er en større bil med alt hvad dette giver af anden komfort.
Den har 6 cylindrer med alt hvad dette giver af anden fornemmelse. Den har
235 hk med alt hvad det giver af overlegenhed. Den har læssevis af udstyr
med alt hvad dette giver af bekvemmelighed.

I min optik er Golf Vs største styrke i direkte sammenligning med Sonata 3,3
dens "kvalitets-lækkerhed" og dens "sociale profil".

Altså - hvis man kører Golf V, så drikker man måske også dyrt indkøbt,
håndmalet columbiansk kvalitetskaffe af en lille stempelkande.

Hvis man kører Hyundai Sonata 3,3 så drikker man måske lavpriskaffe fra
Fakta af en 2 ltrs termokande med orange blomster på siden og med pumpe i
toppen.

Reklamefyren med de firkantede briller, dyre designermøbler og lejlighed i
indre København kører ikke Sonata 3,3.

Han kører Golf V.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 09:15

KLIP

> Altså - hvis man kører Golf V, så drikker man måske også dyrt indkøbt,
> håndmalet columbiansk kvalitetskaffe af en lille stempelkande.

LOL

> Hvis man kører Hyundai Sonata 3,3 så drikker man måske lavpriskaffe fra
> Fakta af en 2 ltrs termokande med orange blomster på siden og med pumpe i
> toppen.

... og har penge i banken.

Begge dele skulle efter sigende være ganske behageligt og trygt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-09-05 19:33

> .. og har penge i banken.

Formentlig...

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 19:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Formentlig...

Brug dem istedet på en brugt R32 :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-09-05 19:41

> Brug dem istedet på en brugt R32 :)

Ha-ha...

Hvis vedkommende får lov til at indkøbe en brugt bil, så skal der først til
at kigges grundigt efter..

R32 kunne være en mulighed... Jeg har aldrig glemt den...

Lidt som et brag af en one night stand, der aldrig er blevet overgået.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-09-05 09:31

> Reklamefyren med de firkantede briller, dyre designermøbler og lejlighed i
> indre København kører ikke Sonata 3,3.
>
> Han kører Golf V.
>

> /Jan W Nielsen

Han kan vel heller ikke finde plads til at parkere sådan et slagskib i det
område

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 15:57

Jan W Nielsen skriver:

> [...]
> 3,2, der 200.000 kroner dyrere. Og det giver heller ikke nogen mening at
> sammenligne de 235 hk i Sonata med 102 astmatiske heste i en Passat 1,6.

Alt er relativt. Betyder 3,3 l og en masse udstyr, er det klart Sonataen
man skal vælge.

> [...]
> 235 hk med alt hvad det giver af overlegenhed. Den har læssevis af udstyr
> med alt hvad dette giver af bekvemmelighed.

Ja og ?

Den er blød som en ameriakaner (hvad det giver af bekvemmelighed).

> Altså - hvis man kører Golf V, så drikker man måske også dyrt indkøbt,
> håndmalet columbiansk kvalitetskaffe af en lille stempelkande.

Den kategori falder jeg så ikke lige ind under.

> Hvis man kører Hyundai Sonata 3,3 så drikker man måske lavpriskaffe fra
> Fakta af en 2 ltrs termokande med orange blomster på siden og med pumpe i
> toppen.

Den kategori falder jeg så heller ikke lige ind under.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-09-05 19:35

> Den kategori falder jeg så heller ikke lige ind under.

Nej, den var også sat lidt på spidsen - men den holder såmænd godt nok.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 20:40

Jan W Nielsen skriver:

> Nej, den var også sat lidt på spidsen - men den holder såmænd godt nok.

ROFL, det er sjovt at blive sat i bås men yppier og slipsedyr, når man
nu bor i et renoveret hus fra 1923 i en lille provinsby. Bygger modeltog
til den store guldmedalje, er computernørd, har en lav teknisk
uddannelse og arbejder i en udviklingsafdeling for vindmøller...... og
helst går i cowboybukser

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 23-09-05 21:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> teknisk uddannelse og arbejder i en udviklingsafdeling for
> vindmøller...... og helst går i cowboybukser

Du tilhører jo den anden gruppe der køber Golf - die-hard Golf fanatikere

/Brian

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 22:02

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du tilhører jo den anden gruppe der køber Golf - die-hard Golf fanatikere

Er det det man kalder wannabees ..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 22:35

Brian skriver:

> Du tilhører jo den anden gruppe der køber Golf - die-hard Golf fanatikere

ROFL...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-09-05 01:27

> [...]

> helst går i cowboybukser
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Ja her på vejen kan livsstilseksperterne også godt stikke ild til deres
facitlister.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 19:46

On Fri, 23 Sep 2005 21:40:21 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> har en lav teknisk
>uddannelse

>--

Det der tror jeg simpelthen er falsk beskedenhed.

Som daglig læser (når jobbet tillader det), vil man kunne se at du
deltager endog meget livligt i debatten, i en bred vifte af emner.

Det tyder i mine øjne ikke på en lav uddannelse, teknisk eller ej.

Det ændrer naturligvis intet i min opfattelse af dig, som et beskedent
menneske, at du uden at så meget som at have kørt en Hyundai Sonata,
kan udtale dig så skråsikkert om bilens køreegenskaber.

Vi véd jo allesammen at motorjournalisterne er helt overordentligt
kompetente, og aldrig tager fejl. Det er alle enige om.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 24-09-05 20:09

Folmer Rasmussen wrote:

> Vi véd jo allesammen at motorjournalisterne er helt overordentligt
> kompetente, og aldrig tager fejl. Det er alle enige om.

Pånær når de modsiger os i vores egne meninger... uvidende ignoranter.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-05 22:59

Folmer Rasmussen skriver:

> Det der tror jeg simpelthen er falsk beskedenhed.

Det er ganske rigtigt.

Jeg er uddannet elektronikmekaniner (batterielektrikker
Resterende uddannelse er hovedsageligt livserfaringer...

> Det tyder i mine øjne ikke på en lav uddannelse, teknisk eller ej.

På papiret - jo.

> Det ændrer naturligvis intet i min opfattelse af dig, som et beskedent
> menneske, at du uden at så meget som at have kørt en Hyundai Sonata,
> kan udtale dig så skråsikkert om bilens køreegenskaber.

FDM testen....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 14:38

On Fri, 23 Sep 2005 10:14:20 +0200, "Jan W Nielsen"
> [...]

>Altså - hvis man kører Golf V, så drikker man måske også dyrt indkøbt,
>håndmalet columbiansk kvalitetskaffe af en lille stempelkande.

Det tror jeg ikke.

Den adfærd skal i hvert fald kombineres med hvor folk bor. Jeg har
kendskab til indtil flere der kører Golf V, uden at have en skid
forstand på kaffe.

> [...]

>Hvis man kører Hyundai Sonata 3,3 så drikker man måske lavpriskaffe fra
>Fakta af en 2 ltrs termokande med orange blomster på siden og med pumpe i

Det kan jeg bekræfte.

Dog med den tilføjelse, at os der må nøjes med en 2.4 ikke har denne
avancerede pumpe i toppen af thermokanden, men en simpel skrueprop.

>--

>Reklamefyren med de firkantede briller, dyre designermøbler og lejlighed i
> [...]

Det gør han sikkert, men han har heller ikke fortjent bedre.

Især ikke, hvis det var den fætter der for nogle år tilbage bildte mig
ind, at hvis jeg bare brugte Tampax, så kunne jeg svømme.

Da havde jeg nær lidt druknedøden! *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-09-05 20:00

> Det tror jeg ikke.

Det tror jeg ikke - men der er nu alligevel noget om snakken.

Jeg var i dag i Charlottenlund for at besøge en deroppe. Det er simpelthen
VAG-land i de områder. naturligvis med ifm konebilerne.

> Det kan jeg bekræfte.
> Dog med den tilføjelse, at os der må nøjes med en 2.4 ikke har denne
> avancerede pumpe i toppen af thermokanden, men en simpel skrueprop.

He-he.. Den med en 16 år gammel Opel Vectra hedder enten kurt og bor på
landet eller Mujaffa og bor i Albertslund. He-he.... Og så er der mig
selv...jeg gør ingen af delene... Sådan er det med statistik.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-09-05 21:48

> [...]
> landet eller Mujaffa og bor i Albertslund. He-he.... Og så er der mig
> selv...jeg gør ingen af delene... Sådan er det med statistik.. )

Det kunne være et interessant eksperiment at se om du kunne sætte bil/biler
på de få familier der er her på vejen, ud fra uddannelse og job. Jeg har set
nogle af den slags forsøg fra folk som har forstand på det, forsøg skriver
jeg fordi jeg ikke er stødt på nogen der er lavet som en rigtig
undersøgelse. Jeg har også set nogle hvor man ud fra farven har sat
personlighed på ejeren, ud fra samme recept da det heller ikke har været
rigtige undersøgelser.

PS. Har du nogle link til den type undersøgelser, jeg kan kun pt. finde en
omhandlende mennesker der foretrækker eget køn.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-05 07:13

> Det kunne være et interessant eksperiment at se om du kunne sætte
> bil/biler
> på de få familier der er her på vejen, ud fra uddannelse og job.

Den statistiske sammenhæng er ikke så kraftig, at man med sikkerhed kan
fortælle noget om ejeren, der har en Golf. (Nétop derfor nævnte jeg mig selv
som eksempel på det modsatte.)

Det er lettere at gøre den anden vej rundt - altså - hvis du har en Mazda
3/Corolla/Elantra, så er sandsynligheden mindre for at du bor i de markante
højindkomstområder, end hvis du har en Golf/Polo/Beetle som konebil.

Det er vel kun helt naturligt, at visse "stammer" agerer på samme måde..

> PS. Har du nogle link til den type undersøgelser, jeg kan kun pt. finde en
> omhandlende mennesker der foretrækker eget køn.

*LOL*

Nej, ikke sådan lige ved hånden..

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-09-05 16:10

> Den statistiske sammenhæng er ikke så kraftig, at man med sikkerhed kan
> fortælle noget om ejeren, der har en Golf. (Nétop derfor nævnte jeg mig
selv
> som eksempel på det modsatte.)

Nej selv om den store masse viser et, er der en betydelig del af den masse
der er undtagelser.

> [...]
> højindkomstområder, end hvis du har en Golf/Polo/Beetle som konebil.
>
> Det er vel kun helt naturligt, at visse "stammer" agerer på samme måde..

Den førnævnte liste ser for herrens vedkommende sådan ud:

"Top 10 over bøssers yndlingsbiler:
1. VW Bora (i USA markedsført som VW Jetta)
2. VW Beetle
3. BMW 3-serie
4. Jeep Wrangler
5. Mazda Miata
6. Saab 900
7. Saturn SC1
8. VW Golf
9. VW Cabrio
10. Chrysler Sebring"

Så det stemmer måske meget godt overens med de omtalte herres ambitioner, nå
du siger at VAG-produkter i udgaver fra den nederste del at programmet er
konebåde i de "pænere" kvarterer.

At man kører i en bil er jo ikke ensbetydende med at man ejer den. I praksis
er det nok konebiler (dem du omtaler) som i mange tilfælde (i eksempelvis
Charlottenlund) statistisk sagtens kan fremstå som familiens eneste bil, den
større og dyrere bil i indkørslen er ofte ejet af et firma. Det firma kan
godt være chaufførens eget men er så ikke en privatbil, og firmabilen kan
uanset ejerforhold have adresse et andet sted. Så statistisk vil billedet
formegentlig være forskelligt fra det billede man danner sig ved at køre
rundt i området, i statistikbanken er det jo privatejede biler der er
registreret.

Der må være mindre velbeslåede områder end de omtalte hvor folk ejer for
flere kroner bil, end de velbeslåede da procenten at firmabiler er mindre.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 25-09-05 07:16

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> PS. Har du nogle link til den type undersøgelser, jeg kan kun pt. finde en
> omhandlende mennesker der foretrækker eget køn.

Undersøgelsen findes i Motor no. 1/2005, side 22..
Engang virkede dette link: www.fdm.dk/Motor/default.asp?mlvl1=4

Fra : Michael

Dato : 23-09-05 09:31

> [...]
>
>Alternativ ?
>
>Ja, en Golf V - sådan en har jeg og såden en finder jeg som et bedre

LOL, ja ok din Golf V er vel også en sekser med ca. 250 hk, alt i
udstyr og koster kun 349KK?
Det blev ikke spurgt hvad du har, men hvilke alternativer der er i den
klasse.

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-09-05 14:44

Michael wrote:

> LOL, ja ok din Golf V er vel også en sekser med ca. 250 hk, alt i
> udstyr og koster kun 349KK?
> Det blev ikke spurgt hvad du har, men hvilke alternativer der er i den
> klasse.
Næ - det var heller ikke det der blev spurgt om. Prøv igen.

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 16:00

Michael skriver:

> LOL, ja ok din Golf V er vel også en sekser med ca. 250 hk, alt i
> udstyr og koster kun 349KK?

Jo, hvad nytter 250 hk og 6 cylindre, når den sejler og danser over små
ujævnheder ?

Fedt at have 250 hk til en lige nyasfalteret vej - bavare. Men det er
altså ikek lige sådanne vejer jeg finder flest af her ude på landet,
hvor jeg bor....

Nogle foretrækker kvalitet frem for kvantitet ?

> Det blev ikke spurgt hvad du har, men hvilke alternativer der er i den
> klasse.

Der tager du fejl.... Det var prisklassen der blev spurgt til, ikke
størrelsen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 23-09-05 16:49

On Fri, 23 Sep 2005 16:59:34 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Michael skriver:

>Jo, hvad nytter 250 hk og 6 cylindre, når den sejler og danser over små
>ujævnheder ?

Har du prøvet den?

>Nogle foretrækker kvalitet frem for kvantitet ?

Ja og derfor er den vejen frem istedet for VW.

>Der tager du fejl.... Det var prisklassen der blev spurgt til, ikke
>størrelsen.

Ok, du er altså typen der heller vil betale for meget for lidt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 18:10

Michael skriver:

> Har du prøvet den?

Nix.

> Ja og derfor er den vejen frem istedet for VW.

ROFL...

> Ok, du er altså typen der heller vil betale for meget for lidt.

Det er igen et spørgsmål om definitioner.
Jeg kan altså ikke gøre ved at du er misundelig over at jeg har råd til
at købe en Golf

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 23-09-05 18:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Michael skriver:

> Nix.

Har du så ikke skudt dig selv i foden ved at kommentere køreegenskaberne ?
Det virker lidt useriøst...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 18:35

Brian skriver:

> Har du så ikke skudt dig selv i foden ved at kommentere køreegenskaberne ?
> Det virker lidt useriøst...

Næh

Fra : Michael

Dato : 23-09-05 18:41

On Fri, 23 Sep 2005 19:10:09 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Michael skriver:

>Nix.

ok, så kan jeg godt forstå din udtalelse.

>ROFL...

Ja, grin du bare, Kvaliteteten hso Vw er ikke hvad den har været, i
Golf V er der sparet en del visse steder.

>Det er igen et spørgsmål om definitioner.
>Jeg kan altså ikke gøre ved at du er misundelig over at jeg har råd til
>at købe en Golf

hehe, den eneste Golf V jeg ville eje er en GTI alt andet er ikke værd
at kigge på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 18:53

Michael skriver:

> ok, så kan jeg godt forstå din udtalelse.

Ok du tager eksempelvis ikke FDM/motor for gode varer ?

> Ja, grin du bare, Kvaliteteten hso Vw er ikke hvad den har været, i
> Golf V er der sparet en del visse steder.

Hvor ?

> hehe, den eneste Golf V jeg ville eje er en GTI alt andet er ikke værd
> at kigge på.

Der er vi så ueninge. Derfor er der marked for flere typer biler.....

Har du prøvet en 1,9tdi 105hk's ?
Og en GTI'er ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-09-05 19:37

> Jo, hvad nytter 250 hk og 6 cylindre, når den sejler og danser over små
> ujævnheder ?

Det gør den nu altså heller ikke - ro på nu.

> Der tager du fejl.... Det var prisklassen der blev spurgt til, ikke
> størrelsen.

Det har du så til gengæld ret i..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 14:44

> [...]

>Michael skriver:

>Jo, hvad nytter 250 hk og 6 cylindre, når den sejler og danser over små

Det kan jeg berolige dig med, at det gør den ikke i 2.4 udgaven, og
jeg antaget at det er stort set det samme med 3.3'eren.

Dit udsagn dækker væsentligt bedre for den forrige model.

Jeg kunne godt få det indtryk at motorjournalisterne har taget en
gammel prøvekørsel frem og rettet lidt til.

>--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-09-05 14:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Et eksempel: Tænd lige tågebaglyterne på en Sonata uden at fjerne øjnene
> fra vejen - det kan du ikke, der, hvor kontakten sidder placeret. Og du
> kan knapt se kontakten fra normal kørestillign.

Typisk plejer folk ikke at have problemer med at tænde dem - men slukke
dem er der sgutte mange der kan finde ud af..

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 14:28

On Fri, 23 Sep 2005 06:24:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>fra vejen - det kan du ikke, der, hvor kontakten sidder placeret. Og du
>kan knapt se kontakten fra normal kørestillign.

Det synes jeg jo personligt er et glimragende arrangement.

For min skyld kunne de helt have undladt at montere den knap, men du
har da ret i, at de knapper der sidder lige dér ikke er de mest
overskuelige i verden.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 24-09-05 23:19

KLIP

> [...]
>
> For min skyld kunne de helt have undladt at montere den knap, men du
> har da ret i, at de knapper der sidder lige dér ikke er de mest

Så skulle du se knapperne til tågefor- og baglys placering i en Volvo S80.
Venstre side nederst ved kanten af instrumentbordskonsollen. Der sidder i
øvrigt også dæmperen til instrumentbordlyset samt hæve/sænk af forlygterne.

Bevares, Volvo er jo en særdeles sikker bil..

Hvorfor skal disse knapper egentlig sætte lige foran næsen på en..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-05 23:24

BJ skriver:

> Hvorfor skal disse knapper egentlig sætte lige foran næsen på en..?

Det behøves de heller ikke. Men placerede man dem logisk, er de lette at
betjene og man skal dermed ikek flytte øjnene fra vejen for at finde
dem. HAr selv kørt i en sportsvan, hvor kanpperne sad lige så umuligt.

I min egen bil er tåbelyset en integrret del af den der store
"drejelyskontakt" på venstere side af panelet. Den kan man finde i
blinde og trække ud i for at få tændt tåbelygtene. Den sikrer også at de
bliver slukket igen, inden næste tur...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 24-09-05 23:31

KLIP

> Den sikrer også at de
> bliver slukket igen, inden næste tur...

Sådan noget styres automatisk på en ordentlig bil.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-05 23:41

BJ skriver:

> Sådan noget styres automatisk på en ordentlig bil.....

Sikkert, men ikke på de fleste....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 24-09-05 23:45

KLIP

> Sikkert, men ikke på de fleste....

Hvordan styres den/de på en Sonata..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-05 23:47

BJ skriver:

> Hvordan styres den/de på en Sonata..?

Pas.....

Ud over at det er 2 seperate trykknapper

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 23:55

On Sun, 25 Sep 2005 00:47:15 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>BJ skriver:

>Pas.....
>
>Ud over at det er 2 seperate trykknapper

>--

Hvad er det lige du siger?

Påstår du at der er 2 (to) separate trykknapper til betjening af
tågebaglygterne?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-05 07:25

Folmer Rasmussen skriver:

> Hvad er det lige du siger?
>
> Påstår du at der er 2 (to) separate trykknapper til betjening af
> tågebaglygterne?

Nej at tågebaglygter er en kontakt der sidder, så man ikke kan se den.
(tåge forlygterne fik jeg desværre placeret lige ved siden af).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-09-05 10:49

On Sun, 25 Sep 2005 08:24:55 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Nej at tågebaglygter er en kontakt der sidder, så man ikke kan se den.
>(tåge forlygterne fik jeg desværre placeret lige ved siden af).

Nej, siger du?

Hvad er så det her?

Citat:

Pas.....

Ud over at det er 2 seperate trykknapper

Citat slut.

Det er forstemmende at du vedblivende skriver negative ting om en
bilmodel , som du åbenlyst har et meget ringe kendskab til. Den smule
kendskab du har til den, er oven i købet andenhåndsviden.

Jeg postulerer ikke at Sonata'en er den perfekte bil, men jeg
fastholder at man får en helvedes masse bil for pengene.

Jeg påstår heller ikke, at den har klassens skarpeste køreegenskaber,
men at kalde dem "amerikanske", er et levn fra de forrige modeller.
Det er derfor at jeg af og til har motorjournalisterne mistænkt for at
have stor ulyst til at lette røveren, og i stedet lave en afskrift af
gammelt materiale.

Med andre ord, skal man ikke blindt tro på alt det man hører og læser.

PS:

Til brug for din videre "anmeldelse" af Sonata'en kan jeg oplyse dig
om, at tågeforlygterne aktiveres med en drejering, der sidder på samme
stilk som blinklys og det øvrige lys.

Sagen er måske den, at bilen har så meget udstyr, at det har knebet
med at finde plads til alle kontakterne sådan lige indenfor
blikfeltet. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-05 10:54

Folmer Rasmussen skriver:

> Pas.....
>
> Ud over at det er 2 seperate trykknapper
>
> Citat slut.

Hvilket var en fejl, jeg korrigerde til tågebaglyter....

> Det er forstemmende at du vedblivende skriver negative ting om en
> bilmodel , som du åbenlyst har et meget ringe kendskab til. Den smule
> kendskab du har til den, er oven i købet andenhåndsviden.

Nej, jeg skriver ikke negativt.

> Jeg postulerer ikke at Sonata'en er den perfekte bil, men jeg
> fastholder at man får en helvedes masse bil for pengene.

Det har jeg heller ikke opponeret imod.

> Jeg påstår heller ikke, at den har klassens skarpeste køreegenskaber,
> men at kalde dem "amerikanske", er et levn fra de forrige modeller.

Åbenbart ikke.

> Det er derfor at jeg af og til har motorjournalisterne mistænkt for at
> have stor ulyst til at lette røveren, og i stedet lave en afskrift af
> gammelt materiale.

De skriver netop at hvad man ved om ældre modeller kan man godt smide
væk, da der hele tiden sker nyændrigner.

> Til brug for din videre "anmeldelse" af Sonata'en kan jeg oplyse dig
> om, at tågeforlygterne aktiveres med en drejering, der sidder på samme
> stilk som blinklys og det øvrige lys.

Okay - tak

> Sagen er måske den, at bilen har så meget udstyr, at det har knebet
> med at finde plads til alle kontakterne sådan lige indenfor
> blikfeltet. )

Måske

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 24-09-05 23:57

KLIP

> Pas.....

Et godt og velment råd, prøve bilen inden du fortfarende rakker ned på
den..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-09-05 00:09

On Sun, 25 Sep 2005 00:56:42 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Et godt og velment råd, prøve bilen inden du fortfarende rakker ned på
>den..;)

>--

Hvornår er det nu blevet nødvendigt? *LOL*

Manden har jo et detaljeret kendskab til bilen, ud fra en artikel han
har læst i Motor.

Nu er jeg ikke helt ukendt med dette storartede organ, idet jeg har
været medlem af foreningen siden 1985.

Det har endnu ikke præsteret hverken bedre eller dårligere anmeldelser
end andre motorblade, men at stole blindt på dem, er nok ikke klogt.

Moderne tiders journalister er ikke meget for at arbejde i marken. Det
er bedst hvis det kan ordnes pr. telefon, eller man kan skæve til hvad
andre har begået.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-05 07:27

BJ skriver:

> Et godt og velment råd, prøve bilen inden du fortfarende rakker ned på
> den..;)

Jeg "rakker" ikke ned. Dem der køber en Sonata er forhåbentligt glad for
den. Vi har forskellig smag, derfor sælges der forskellige biler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 12:12

KLIP

> Jeg "rakker" ikke ned. Dem der køber en Sonata er forhåbentligt glad for
> den. Vi har forskellig smag, derfor sælges der forskellige biler.

Jeg har prøvet stort set samtlige modeller i VW's program.

Jeg har også prøvet den nye Hyundai Sonata.

Hvis jeg skulle vælge bil i 300.000 kroners klassen, skulle bruge den som
kombineret rejse- og familievogn, ville jeg ikke vælge nogen af VW's i det
prissegment ej heller i hvis potterne direkte sammenligneligt skulle koste
eks. 350.000 kr.

Jeg har bl.a. ejet Mazda, Nissan men aldrig Toyota (det skyldes mere den
lokale forhandlers optræden i hine tider) og disse blev behandlet på samme
måde af fanatikerne.

Ingen af ovennævnte mærker var og er at kimse af og det samme gælder for
Hyundai.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-05 19:52

> Jeg "rakker" ikke ned.

Jo, du gør - ved hjælp af en enkelt sætning fra FDM.

Det er derfor, Bjørn giver dig sit velmente råd.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-09-05 13:28

> [...]
meddelelse

> KLIP

> Sådan noget styres automatisk på en ordentlig bil.....

Ja det undre mig meget der ikke er flere biler det "styres" på. På min
tænder tågebaglygterne ikke igen hvis det almindelige lys har været slukket,
eller hvis motoren har været stoppet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 25-09-05 13:40

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det undre mig meget der ikke er flere biler det "styres" på. På min
> tænder tågebaglygterne ikke igen hvis det almindelige lys har været
> slukket,
> eller hvis motoren har været stoppet.

Netop .. og det samme gælder for tågeforlygterne på min.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bagdad Bob

Dato : 23-09-05 09:25

> [...]
> klima, masser af gøgl og læderkabine.
>
> Med andre ord - er der federe biler til pengene, når der skal køre

Som gammel firmabilist har jeg kørt en del biler i den kategori. Har også
prøvekørt Sonata'en. Hvis bilen skal bruges professionelt dvs mange
kilometer hver dag er jeg nået frem til tre hovedkriterier for valg af bil:

1 - Sæder
2 - Køreegenskaber (sving, retningsstabilitet, aktiv sikkerhed)
3 - Støj

Der er selvfølgelig andre ting, der har indflydelse på om en bil er "fed" -
6 ben er jo at foretrække og læder samt automatgear heller ikke at kimse ad,
men hvis ikke bilen funker på de 3 første, så kan det være lige meget. Min
egen oplevelse af Sonataen var middelmådige sæder og lidt for meget flyder -
man ved ligesom ikke hvor man har den. Den er fint støjsvag når den først
kommer op i fart.

Efter at have kørt 100.000km i forskellige italienske,tyske, franske og
japanske biler er jeg nået til den konklusion at Ford Mondeo er det bedset
kompromis i den prisklasse. Der er nogen, der sværger til Renault Laguna,
der også skulle have fine egenskaber - den har jeg dog ikke prøvet.

/Abildgaard

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 09:50

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> prøvekørt Sonata'en. Hvis bilen skal bruges professionelt dvs mange
> kilometer hver dag er jeg nået frem til tre hovedkriterier for valg af

Jeg kører firmakørsel hver eneste dag.

> [...]
> meget flyder - man ved ligesom ikke hvor man har den. Den er fint støjsvag

Det eneste jeg vil medgive dig er, sæderne i min Volvo S80 er betragtelig
bedre end Sonataens.

Bevares, nyprisen på min Völle er også 1.2 mill. kr. i dagens afgiftsplagede
Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 14:49

On Fri, 23 Sep 2005 10:49:44 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]

>bedre end Sonataens.
>
>Bevares, nyprisen på min Völle er også 1.2 mill. kr. i dagens afgiftsplagede

Hvis det er så stort et problem, kan man jo investere i et par
Recaro-sæder af bedste kvalitet, og stadig have et par kr. til overs
til at putte i banken. Sammenlignet med prisen på din Völle.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 24-09-05 23:21

KLIP

> Hvis det er så stort et problem, kan man jo investere i et par
> Recaro-sæder af bedste kvalitet, og stadig have et par kr. til overs
> til at putte i banken. Sammenlignet med prisen på din Völle.

Jeg vil endda tro, det ville være ret så vanskeligt at finde et Recarosæde
til 425.000 kr. pr. styk..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 15:11

> Hvis det er så stort et problem, kan man jo investere i et par
> Recaro-sæder af bedste kvalitet, og stadig have et par kr. til overs
> til at putte i banken. Sammenlignet med prisen på din Völle.

Det bli'r bare svært at ændre på sæderne i moderne biler, nu hvor de er
udstyret med bl.a. side-airbags.

Fra : Mogens

Dato : 30-09-05 18:59

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Det bli'r bare svært at ændre på sæderne i moderne biler, nu hvor de er
> udstyret med bl.a. side-airbags.

Glem det - hans MSN er rød, fordi manden er taget til Loire i Frankrig.
På ferie i sin nye vogn :)
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-05 17:56

> Glem det - hans MSN er rød, fordi manden er taget til Loire i Frankrig.
> På ferie i sin nye vogn :)

Hjundai kæft......!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-10-05 19:25

Henrik B. wrote:

> Det bli'r bare svært at ændre på sæderne i moderne biler, nu hvor de
> er udstyret med bl.a. side-airbags.

Svjv så laver blandt andre Recaro også sæder med sideairbags.
Eller mener du at f.eks. udformningen på sædet kan "dække" for airbag'en i
bilen ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-05 22:00

> Svjv så laver blandt andre Recaro også sæder med sideairbags.
> Eller mener du at f.eks. udformningen på sædet kan "dække" for airbag'en i
> bilen ?

Et SRS-system er et perfekt afstemt system. Tvivler på, at Recaro kan tage
højde for udløsningstider, afstande m.v.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-05 14:31

Henrik B. wrote:

> Et SRS-system er et perfekt afstemt system. Tvivler på, at Recaro kan
> tage højde for udløsningstider, afstande m.v.

Hvis de f.eks. kan få oplysningerne fra producenten, så er det vel ikke det
store problem ?
Det er jo trods alt ikke selve air-bag'en der styrer tidspunkter og lign.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 18:07

> Hvis de f.eks. kan få oplysningerne fra producenten, så er det vel ikke
> det store problem ?
> Det er jo trods alt ikke selve air-bag'en der styrer tidspunkter og lign.

Det er selve airbag'en der har en fast udløsningshastighed. Det er kun en
evt. forsinkelse der styres af SRS-systemet. Men der er jo himmelvid forskel
på bilkabiner m.h.t. placering, afstand til stolper m.v.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-05 21:00

Henrik B. wrote:

> [...]
> kun en evt. forsinkelse der styres af SRS-systemet. Men der er jo
> himmelvid forskel på bilkabiner m.h.t. placering, afstand til stolper

Jeps det ved jeg godt, men et eller andet må de vel kunne bruges til (Recaro
sæderne med ballon), ellers havde de vel ikke lavet dem ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 21:24

> Jeps det ved jeg godt, men et eller andet må de vel kunne bruges til
> (Recaro sæderne med ballon), ellers havde de vel ikke lavet dem ?

Jeg kan se at Recaro med side-airbags kun findes som Aftermarket til VW og
Audi (S-modeller). Det er biler, som Recaro i forvejen fremstiller sæder til
seriemæssigt. Der er derfor ingen tvivl om, at det er sæder der er
special-tilpasset disse biler - og deres SRS-system.

Du kan med andre ord ikke få Recaro med side-airbag til hvilken som helst
bil.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 21:30

> [...]
> special-tilpasset disse biler - og deres SRS-system.
>
> Du kan med andre ord ikke få Recaro med side-airbag til hvilken som helst

Hvilket vidner om at mondeo ikke er en hvilken som helst bil. Den kan fås
med Recaro sæder og sideairbag i ST200 og ST220 modellerne

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 21:45

> Hvilket vidner om at mondeo ikke er en hvilken som helst bil. Den kan fås
> med Recaro sæder og sideairbag i ST200 og ST220 modellerne

Ja, det er som fabriksmonteret - leveret af Recaro. Altså OEM. Vi snakker
her Aftermarket, altså eftermontering. Der er en hel liste af OEM-sæder...

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 21:54

KLIP

> Ja, det er som fabriksmonteret - leveret af Recaro. Altså OEM. Vi snakker
> her Aftermarket, altså eftermontering. Der er en hel liste af OEM-sæder...

Mon ikke http://www.keiper.de kan være Recaro behjælpelig på dette punkt
også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 21:32

KLIP

> Du kan med andre ord ikke få Recaro med side-airbag til hvilken som helst
> bil.

Har du helt glemt det oprindelige regnestykke.

Vi har godt 900.000 kr. til at få lavet et eller 2 stk.

Mon ikke vi kan få et lavet betydelig billigere så det passer eksakt til en
Sonata ... Á tror det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-05 13:42

Henrik B. wrote:

> [...]
> SRS-system.
> Du kan med andre ord ikke få Recaro med side-airbag til hvilken som

OK, jeg kan bare huske at jeg så dem i en brochure, for et par år siden, men
det har måske nok været til VW og Audi så.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-09-05 19:39

> [...]
> kompromis i den prisklasse. Der er nogen, der sværger til Renault Laguna,
> der også skulle have fine egenskaber - den har jeg dog ikke prøvet.

Ok - interessant betragtning..

/Jan W Nielsen