Ford Mondeo "stopper"
Fra : Michael

Dato : 22-09-05 16:06

Jeg har et problem med min mondeo!

Når den er halvvarm og startes, kan den ikke
gå i tomgang. Hver gang man stopper i et kryds,
går den i stå, og kan så startes igen. Giver man
den lidt gas, holdes den fint i gang.

Hvis den er kold når den startes, går alt som det
skal. Hvis man kører en længere strækning på ca.
15 km, holder den også op.

Nogen der har i idé om hvad den kan fejle?

// Michael

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 22-09-05 17:18

"Michael" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal. Hvis man kører en længere strækning på ca.
> 15 km, holder den også op.
>
> Nogen der har i idé om hvad den kan fejle?

Det kunne være en temp føler, men det nemmeste er nok at gå til en
forhandler og få læst fejlkoder.

/Carsten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 11:42

> [...]
> skal. Hvis man kører en længere strækning på ca.
> 15 km, holder den også op.
>
> Nogen der har i idé om hvad den kan fejle?

Det er de tynde slanger i motorrummet - dem til tomgangsmotoren (eller hvad
man nu kalder den)...

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars H. Andersson

Dato : 27-09-05 15:44

Jeg havde samme problem med min peugeot 407. Det viste sig at være
tomgangsmotoren og efter at have afmonteret den og lagt den i benzinbad og
efterfølgende pustet den godt igennem med min compresser virker den fint
igen. En ny koster godt en "tusse"

Lars

Fra : Lars H. Andersson

Dato : 27-09-05 15:46

Jeg havde samme problem med min peugeot 406. Det viste sig at være

Fra : ChipMIK

Dato : 28-09-05 11:00

Michael wrote:
> [...]
> skal. Hvis man kører en længere strækning på ca.
> 15 km, holder den også op.
>
> Nogen der har i idé om hvad den kan fejle?

Ny eller gammel mondeo ? diesel / brint / elektrisk/ gummidrevet ??

Lidt detaljer ud over det er en mondeo ku være smart ;)

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-05 12:01

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Ny eller gammel mondeo ? diesel / brint / elektrisk/ gummidrevet ??
>
> Lidt detaljer ud over det er en mondeo ku være smart ;)

Et hint: Det er en Ford ;).

Fra : ChipMIK

Dato : 28-09-05 14:36

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Et hint: Det er en Ford ;).

er du nu HELT 100% sikker ??...jeg mener altså.....med de indlæg du
normalt laver, er du jo kendt herinde for kun at prøve at ta pis på folk
HAHA

Hygge & ha en vidunderlig dag :)

ChipMIK.....luder ;) & monterer loft i knægtens værelse :)...

Fra : ChipMIK

Dato : 29-09-05 10:55

> [...]
> HAHA
>
> Hygge & ha en vidunderlig dag :)
>

> ChipMIK.....luder ;) & monterer loft i knægtens værelse :)...

Du må hellere skrive hehe ell. lignende Jørgen :)...jeg skrev det med
100% humor i hjertet...så du gør mig helt nervøs nu ;)

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 11:43

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

jeg skrev det med
> 100% humor i hjertet...så du gør mig helt nervøs nu ;)

Jeg morede mig oss over, at du var nød til at vide unødvendige detaljer som
hvilken model,motor etc. etc. ;).

Fra : ChipMIK

Dato : 29-09-05 11:58

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse
>
> jeg skrev det med

> Jeg morede mig oss over, at du var nød til at vide unødvendige detaljer som
> hvilken model,motor etc. etc. ;).

Puha ;)

Fra : Bo Velschow

Dato : 30-09-05 14:46

> [...]
> skal. Hvis man kører en længere strækning på ca.
> 15 km, holder den også op.
>
> Nogen der har i idé om hvad den kan fejle?

Tjah... min 99'er (1.8) havde _nøjagtig_ samme problem! I iskold og
gennemvarm tilstand var der ikke det store problem (udover en noget ujævn
tomgang), men i "lunken" tilstand kunne den simpelthen ikke holde tomgangen
og gik konsekvent i stå eller dykkede helt ned i tomgang. Div.
fejlkodeudlæsning osv. gav ikke noget; der blev skiftet katalysator, MAF
(luftmasseføler), tomgansgregulator, PCV ventil osv. - stadig uden effekt.

Til sidst bad jeg værkstedet om låne mig en ny ECU (Engine Control Unit,
"computeren", der styrer _alt_), fordi mulighederne var ved at være udtømte,
men da værkstedet i den forbindelse koncentrerede fejlsøgningen omkring
ECU'en viste det sig minsandten, at der et eller andet sted mellem akku'en
og ECU'en var en halv-løs forbindelse, så ECU'en ikke fik tilstrækkeligt høj
forsyningsspænding! Man skulle næsten tro, det var en fransk bil!!! Nyt
kabel blev trukket, og vupti! problemerne var væk!

Bed værkstedet checke forsyningsspændingen ved ECU'en og/eller
gennemgangsteste (ohm'e) forsyningskablet - måske fejler din bil det samme
som min gjorde.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow