Så lakker det mod enden af chiptuning.
Fra : BJ

Dato : 22-09-05 14:02

Der er indstillet et forslag til forbud mod forurenende chiptuning:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3278136/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Casper R

Dato : 22-09-05 14:07

> Der er indstillet et forslag til forbud mod forurenende chiptuning:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3278136/

Så finder folk jo ud af at det kunne betale sig at få den live mappet ok
ikke købe bilka chips
--

/CasperR
/89' RST

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 14:13

"Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så finder folk jo ud af at det kunne betale sig at få den live mappet ok
> ikke købe bilka chips

Mon ikke ordensmagten vil kigge specielt efter rygende/osende dieselpotter
efter den 1. april 2006..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 22-09-05 14:20

BJ wrote:

> Mon ikke ordensmagten vil kigge specielt efter rygende/osende dieselpotter
> efter den 1. april 2006..?..;)

Næh, der kører tonsvis af osende smadrekasser rundt i dag, både benzin
og diesel, og både med og uden chip. Jeg har aldrig nogensinde hørt om
nogen der er blevet bedt om at stille til syn, fordi deres bil oste for
meget.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 14:21

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, der kører tonsvis af osende smadrekasser rundt i dag, både benzin og
> diesel, og både med og uden chip.

Det har du ret i.

> Jeg har aldrig nogensinde hørt om nogen der er blevet bedt om at stille
> til syn, fordi deres bil oste for meget.

Når loven bliver vedtaget, mon så ikke der skærpes her..?

Det vil tiden vise, noget vil der gøres ellers kommer ingen i fedtefadet og
kassen forbliver tom.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 22-09-05 15:00

> Når loven bliver vedtaget, mon så ikke der skærpes her..?
>
> Det vil tiden vise, noget vil der gøres ellers kommer ingen i fedtefadet
og
> kassen forbliver tom.

Hvad med et mobilt rullefelt? Så kan man da se om bilen yder for meget...
Sådanne felter kunne sættes op ved store P-pladser, og så er det ellers bare
at udtage dieselbilerne?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Moller

Dato : 22-09-05 15:09

Klaus G. wrote:

> [...]
> Sådanne felter kunne sættes op ved store P-pladser, og så er det ellers bare

   Æh, hvordan skulle sådan en test kunne bruges ???? der er andre måder
at få flere heste osv... end chiptuning, og det trodsalt ikke knallert
45'ere vi snakker om.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-09-05 15:21

Moller wrote:

> Æh, hvordan skulle sådan en test kunne bruges ???? der er andre
> måder at få flere heste osv... end chiptuning,

Shell V-Power f.eks.

Fra : Brizz

Dato : 22-09-05 15:37

Robert Eriksen wrote:

> Shell V-Power f.eks.

LOL

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Leonard

Dato : 23-09-05 08:39

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>Shell V-Power f.eks.

Hvad skal blandingsforholdet være med fyringsolien?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-09-05 16:18

> Æh, hvordan skulle sådan en test kunne bruges ???? der er andre måder at
> få flere heste osv... end chiptuning, og det trodsalt ikke knallert 45'ere
> vi snakker om.

Til at se om bilen er chippet, det er ret nemt. Man får ikke 30 hk og 150 Nm
mere ved at skifte luftfilter.
Hvordan vil du øge effekten markant på en dieselbil ellers?

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 22-09-05 17:02

Niels Bengaard wrote:
> Til at se om bilen er chippet, det er ret nemt. Man får ikke 30 hk og
> 150 Nm mere ved at skifte luftfilter.

Det beviser jo ingenting, det er forureningen der er ulovlig jo.

--
John Sahl,
Støt op om legal streetrace. Kom til race i Køge - Lovligt!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-09-05 19:55

> [...]
>
> --
> John Sahl,
> Støt op om legal streetrace. Kom til race i Køge - Lovligt!

Det beviser den er tunet og at man så selv skal møde med dokumentation for
at den er ok med hensyn til forurening.
Samtidig skal tuningen synes.

Niels

Fra : Moller

Dato : 23-09-05 09:32

Niels Bengaard wrote:

> Det beviser den er tunet og at man så selv skal møde med dokumentation for
> at den er ok med hensyn til forurening.
> Samtidig skal tuningen synes.

   Det er 100% lovligt at tune sin bil lige så meget man har lyst, så
længe der ikke laves konstruktive ændringer af motorblokken, Samt man
stadig overholdene Miljøkrav/støjkrav gældene for den pågældenes bils
årgang.

   Så i stedet for ubrugelige rullefelter, så er det bare at smække en
sonde op i udstødningen, og frem med dB måleren... slå op i tabellen ud
fra årgangen stående på registreringsatesten.

   Sådan en test, er billigere, lettere, og tester 100% på om dytten er
lovlig eller ej. Og ikke giver et hint om at måske kan denne bil være
lovlig, lad os bruge flere af skatteydernes penge på at hive den til
synshallen, selv om vi godt ved at den kan være lovlig og tiden var spildt.

Fra : Moller

Dato : 23-09-05 09:33

Moller wrote:

> [...]
> lovlig, lad os bruge flere af skatteydernes penge på at hive den til
> synshallen, selv om vi godt ved at den kan være lovlig og tiden var spildt.

   Fik jeg så sagt at denne derved vil give lov til de chiptuninger hvor
den overholder Miljø kravende ??? hvis der altså findes nogen... som
Diesel ejer, ville jeg nok lige få tjekket helt efter om chiptuningen
holder.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 11:47

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Min brors Golf V yder 165 HK selv om den kun skal yde 140HK ... og den er
_ikke_ chiptunet eller andet ...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-09-05 15:26

> Min brors Golf V yder 165 HK selv om den kun skal yde 140HK ... og den er
> _ikke_ chiptunet eller andet ...

Det er jo også inden for de 20% man accepterer, så ingen problemer der.

Niels

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 22-09-05 17:24

> Til at se om bilen er chippet, det er ret nemt. Man får ikke 30 hk og 150
> Nm mere ved at skifte luftfilter.
> Hvordan vil du øge effekten markant på en dieselbil ellers?

Der er jo her i gruppen talt om flere eksempler, hvor VW's 2.0 TDI fra
fabrikken yder over 160 hk, selvom den kun er opgivet til 140 hk. Hvorfor
skulle man straffes for at købe en god dieselmotor?

Hilsen Jacob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-05 18:32

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabrikken yder over 160 hk, selvom den kun er opgivet til 140 hk. Hvorfor
> skulle man straffes for at købe en god dieselmotor?

Hvis målingerne (førmålingerne) hos www.superchips.co.uk er til at regne
med, er det vist meget normalt med en højere ydelse end lovet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-05 18:30

> Hvad med et mobilt rullefelt? Så kan man da se om bilen yder for meget...
> Sådanne felter kunne sættes op ved store P-pladser, og så er det ellers
> [...]
Det har jeg heller ikke, men mon ikke de beslutter at jage dem hvis det
bliver realiteter. Jeg kender heller ikke nogen der er blevet nappet med
håndholdt mobil, men efter de har besluttet at gøre noget ved det kan der
næppe gå ret lang tid før jeg gør.

Med venlig hilsen Kim

Den må jo godt være chippet (så vidt jeg forstår), så mon ikke de nøjedes
med at måle forureningsniveauet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 23:18

> [...]
>>
> Hvad med et mobilt rullefelt? Så kan man da se om bilen yder for meget...
> Sådanne felter kunne sættes op ved store P-pladser, og så er det ellers

Igen bliver jeg jaget vildt :(
Min dieseldunk giver 24 Hk mere end lovet uden at der er pillet/rodet/raget
med den.
Hvad skal jeg stille op med det hvis jeg bliver hapset ind på sådan en
rullebørge - sende bøden videre til forhandleren ?

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-05 18:27

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-05 19:01

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> og diesel, og både med og uden chip. Jeg har aldrig nogensinde hørt om
> nogen der er blevet bedt om at stille til syn, fordi deres bil oste

Jeg har godt nok set en hel del, som blev kaseret til syn på den konto.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Brizz

Dato : 22-09-05 15:36

BJ wrote:
> "Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Mon ikke ordensmagten vil kigge specielt efter rygende/osende dieselpotter
> efter den 1. april 2006..?..;)

dvs samtlige mercedes diesel taxa'er der oser MEGET når du får en over
nakken hvilket de stort set altid gør i kbh?

Jeg fik da min gamle passat gennem en røggas test med chip i. så så
meget kan den vel ikke forurene.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 18:15

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

LOL

> Jeg fik da min gamle passat gennem en røggas test med chip i. så så meget

Røgen fra udstødningen kunne jo være en indikation/undskyldning for på
stedet at udføre en røggasmåling.

Overholder skidtet ikke kravene, udstedes der kørselsforbud og potten
transporteres direkte til synshallen. Dem er der jo ved at være så mange af,
de findes på næsten ethvert gadehjørne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 11:53

> [...]

> transporteres direkte til synshallen. Dem er der jo ved at være så mange
> af, de findes på næsten ethvert gadehjørne..

Problemet er - i hvert fald lige pt. - at den test der bliver foretaget på
synshallen ikke fortæller en dyt om hvor meget bilen i virkeligheden
forurener.

Som sagt kender jeg en der har en Golf der under belastning - start og
accelleration - ryger ganske meget. Ved røggastesten på synshallen
forurenede den med 1,1 .... og den måtte forurene med 3.0.

Disse fuldgastests er ikke en skid bevendt fordi den eneste måde en
dieselmotor holder sine omdrejninger nede på når den får fulde omdrejninger
er ved at skrue ned for brændstoffet - og så kan den være lige så meget
chippet som den være vil, - det kan ikke måles.

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-09-05 15:28

> [...]
> omdrejninger er ved at skrue ned for brændstoffet - og så kan den være
> lige så meget chippet som den være vil, - det kan ikke måles.

Man har derfor også lagt op til at folk selv skal medbringe dokumentation
for at udstødningen er ok, målt efter en eller anden standard.
Synshallen har slet ikke tid og udstyr til at lave en så grundig test.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 23:16

> Mon ikke ordensmagten vil kigge specielt efter rygende/osende dieselpotter
> efter den 1. april 2006..?..;)

Huha så bliver jeg jaget vildt, min G5 kan godt ligge en lille sky når den
får pedal.
Og der er ikke pillet/rodet/raget ved den.
Det er vist helt normalt at dieseldunkene ryger når de får pedal.
Så det tror jeg ikke umiddelbart kan bruges som kriterie.

Fra : aadam

Dato : 22-09-05 17:09

On Thu, 22 Sep 2005 15:01:45 +0200, BJ wrote:

> Der er indstillet et forslag til forbud mod forurenende chiptuning:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3278136/
Ja, vi er godt i gang med at faa et forbudsland.

Det naeste de burde forbyde er campingvogne og tagboejler. Det forurener
meget at koerer rundt med store tagbokse paa taget. Det skal ogsaa vaerer
ulovligt at koerer rundt med en stor spoiler som giver meget luftmodstand
og derved ogsaa forurener meget.

Det mest latterlige er at de mange meget forurenende knallerter og
plaeneklippere stadig er tilladt.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-09-05 18:40

"aadam" <adam@localhost.localdomain> skrev i en meddelelse

> [...]
> og derved ogsaa forurener meget.
>
> Det mest latterlige er at de mange meget forurenende knallerter og

Man kunne jo komme om det ved at lægge den grønne afgift på brændstoffet i
stedet for, som det er nu betaler nogen jo for meget og andre for lidt. Den
bedste tankfuld i min forrige bil var i øvrigt med tagboks på, men var
sikkert ikke tagboksens skyld.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Johnt

Dato : 21-09-05 21:38

> Det mest latterlige er at de mange meget forurenende knallerter og
> plaeneklippere stadig er tilladt.

Ja og brændeovne, som efter sigende skulle levere halvdelen af hele Danmarks
forurening.

Hilsen
Johnt

Fra : NS

Dato : 23-09-05 10:49

Johnt wrote:

> Ja og brændeovne, som efter sigende skulle levere halvdelen af hele Danmarks
> forurening.

Halvdelen af hele Danmarks PARTIKELforurening. Du ved... 1 fjer = 5 høns.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 11:14

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Halvdelen af hele Danmarks PARTIKELforurening. Du ved... 1 fjer = 5 høns.

Og som ved biler, er det op til ejerens vilje hvor slemt det skal være.
Fyres der med ordentligt, tørt, brænde, som får tilstrækkeligt med luft til
forbrændingen, forurenes der ikke meget mere end hvis det lå og rådnede bort
i skovbunden. Men nøjagtigt som med biler, hvis der tilsættes mere brænde,
som måske er vådt "skod"træ, end der er luft til, stiger forureningen
markant :(((.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 11:56

"aadam" <adam@localhost.localdomain> skrev i en meddelelse

> Det naeste de burde forbyde er campingvogne og tagboejler. Det forurener
> meget at koerer rundt med store tagbokse paa taget.

Tanken om at campingfolket har udnyttet mulighederne, har aldrig "strejfet"
dig?. Dvs dobbelt forurening, så er det jo godt man vil bekæmpe den ene
kilde .... ;).

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 17:27

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Der er indstillet et forslag til forbud mod forurenende chiptuning:

Dét var på tide !
--
Mvh Mogens

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)
Sælges: '83 BMW 323i -> solgt

Fra : BJ

Dato : 22-09-05 18:16

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dét var på tide !

100% enig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : HKN

Dato : 22-09-05 20:00

> 100% enig.

Mon ikke jeres holdninger - og de involverede beslutningstageres - mere er
et udtryk for jantelov? Alene fordi jeres CO2 forurenende benzinslugere med
manglende moment, er så dyre at tune, at de færreste af jer har råd til det

Der findes masser af boxe, som overholder kravene til forurening - så mon
ikke det er marginalt hvad man scorer på den konto?

-Henrik

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 20:04

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Mon ikke jeres holdninger - og de involverede beslutningstageres - mere er
> et udtryk for jantelov?

Nej !

> Alene fordi jeres CO2 forurenende benzinslugere med manglende moment, er
> så dyre at tune, at de færreste af jer har råd til det

Trods smiley ved du ikke hvad du taler om...

> Der findes masser af boxe, som overholder kravene til forurening - så mon
> ikke det er marginalt hvad man scorer på den konto?

Nope - det er maksimalt. Kørte bag en almindelig Focus TDCi idag.
Oste/forurenede som en Scania Vabis 76 :)

/Mogens
300 hk/450 Nm

Fra : HKN

Dato : 22-09-05 20:39

> Nope - det er maksimalt. Kørte bag en almindelig Focus TDCi idag.
> Oste/forurenede som en Scania Vabis 76 :)

Og af det kan man udlede, at alle chip/boxtunede dieselbiler forurener
mere
end de må......

-Henrik (som ikke ved hvad jeg taler om)

It has removed 11 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 20:53

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Og af det kan man udlede, at alle chip/boxtunede dieselbiler forurener
> mere end de må......

Hvis man tænker tilbage på Jan W's udsendelse,
må man nok gi' dig ret !

> -Henrik (som ikke ved hvad jeg taler om)

He he...

Fra : Jan Vennike

Dato : 23-09-05 15:21

> [...]
>
> Nope - det er maksimalt. Kørte bag en almindelig Focus TDCi idag.
> Oste/forurenede som en Scania Vabis 76 :)

Var det ikke lige netop Ford's TDCi motor, hvor man, hvis man jokkede
klampen i bund, så kunne den yde ekstra i op til 30 sekunder ??? Det må da
give lidt ekstra sort røg.

--
Jan (Som har en boks på sin Lupo 1.4 TDi - som faktisk får den til at køre
længere på literen

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-09-05 20:11

> Der findes masser af boxe, som overholder kravene til forurening - så mon
> ikke det er marginalt hvad man scorer på den konto?

Så er der jo ikke ikke noget at være nervøs for og slet ingen grund til
denne diskussion.
På med en boks der overholder grænserne og til syn, så er den klaret.

Niels

Fra : HKN

Dato : 22-09-05 20:40

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> Så er der jo ikke ikke noget at være nervøs for og slet ingen grund til
> denne diskussion.
> På med en boks der overholder grænserne og til syn, så er den klaret.

Præcis - og dermed også længere på literen, hvis man kan holde foden i
nogenlunde ro.

-Henrik

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 08:23

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> et udtryk for jantelov? Alene fordi jeres CO2 forurenende benzinslugere
> med manglende moment, er så dyre at tune, at de færreste af jer har råd

Det vil jeg ikke give dig ret i..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter

Dato : 22-09-05 20:17

[klip]

> 100% enig.

Enig.

Godt man ikke forurener mere end tilladt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 08:24

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig.
>
> Godt man ikke forurener mere end tilladt.

Teknisk kan det jo sagtens lade sig gøre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter

Dato : 23-09-05 08:53

[klip]

> Teknisk kan det jo sagtens lade sig gøre.

Jep. Ville gerne lade min teste med boxen på.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 09:08

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep. Ville gerne lade min teste med boxen på.

Min er allerede synet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 18:25

> Min er allerede synet.

Med et kryds i tuningsfeltet?

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 19:50

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med et kryds i tuningsfeltet?

Hvor sidder det og hedder det så ikke 'chiptuning(sfeltet)'...?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 19:59

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Hvor sidder det og hedder det så ikke 'chiptuning(sfeltet)'...?..

Der er et felt på blanketten, hvor man skal angive,
om bilen er tunet. Dér har du nok glemt at krydse af :)

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 20:04

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er et felt på blanketten, hvor man skal angive,
> om bilen er tunet. Dér har du nok glemt at krydse af :)

Jeg blev ikke orienteret, trods det faktum, synsmanden og jeg havde en
længere snak og den efterfølgende gik igennem røggasmålingen med kryds og
slange.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 20:12

> [...]

> Jeg blev ikke orienteret, trods det faktum, synsmanden og jeg havde en
> længere snak og den efterfølgende gik igennem røggasmålingen med kryds og

Det var sgu ærgerligt - det er jo sjældent, at en chippet
går lige igennem. Det hjælper nok, hvis man ikke er 18
--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)
Sælges: BMW 323i

Fra : BJ

Dato : 23-09-05 22:05

KLIP

> Det var sgu ærgerligt - det er jo sjældent, at en chippet
> går lige igennem.

Nu er det jo ikke alle chippede potter, der er så elektronisk overvåget som
Völlen.

Ved den mindste afvigelse fra normen, flipper advarselsdisplayet total ud,
melder om et hav af emissionsfejl og beder om at blive bragt på værksted
omgående.

> Det hjælper nok, hvis man ikke er 18

Tjaee vi taler nok til hinanden på et andet niveau..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 22:19

> [...]
> melder om et hav af emissionsfejl og beder om at blive bragt på værksted

Jep - sådan er det også i min bil (OBDII). Min vogn er faktisk
ret avanceret og kræver sin mand at servicere :)

> Tjaee vi taler nok til hinanden på et andet niveau..

He, he...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-05 08:45

aadam skrev:

> [...]
> og derved ogsaa forurener meget.
>
> Det mest latterlige er at de mange meget forurenende knallerter og

Knallerter ja, men man nye plæneklippere er med katalysator og til
alm. benzin.

mvh

Christian

Fra : Kim

Dato : 23-09-05 12:53

> [...]
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>Jeg troede i grunden , også det var en lille smule ulovlig idag

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 13:32

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Lille smule?...;), det er ulovligt. Det nye er at man vil godkende nogle
indgreb, såfremt der er dokumentation for at div. krav bliver overholdt.

Fra : Kim

Dato : 23-09-05 17:25

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Lille smule?...;), det er ulovligt. Det nye er at man vil godkende nogle
> indgreb, såfremt der er dokumentation for at div. krav bliver overholdt.
Er der så ikke forskel om det er en box der er monteret, eller om det er en
chiptuning , synes jeg har hørt at det var forbudt, med box monteret , på
biler nyere end årg. 2001?? Det kan godt være det er ulovlig med en
chiptuning , men hvordan vil de egenlig finde ud af om en bil er chiptunet,
og hvem vil de straffe hvis det viser sig at en bil med chip , har haft
flere ejere, og de alle nægter at have kendskab til den, men det er da
rigtig at det er ligeså ulovlig, som når bilen kommer over 80 km/t under en
overhaling
Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-05 18:23

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
..
> Er der så ikke forskel om det er en box der er monteret, eller om det er
> en chiptuning ,

Alle ændringer fra org. som ikke er dokumenteret/godkendt at
motorfabrikanten, er ulovlige. Det bliver der tilsynelad. lavet om på nu,
hvis der kan skaffes dokumentation på anden måde.