Fartbøde fra Schweiz
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 12:23

Hej folkens

Jeg har sgu lige modtaget en fartbøde fra en fotoklovn/fotovogn i Luzern,
Schweiz.

Er der nogen, der ved, om det kan betale sig at kyle girokortet skralderen -
eller om de kommer efter folk heroppe ved brug af danske advokater mv..?

Tyskland gider jo ikke jagte almindelige fartsyndere i andre lande..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter

Dato : 22-09-05 12:27

> Hej folkens
>
> Jeg har sgu lige modtaget en fartbøde fra en fotoklovn/fotovogn i Luzern,
> Schweiz.

Respekt

> Er der nogen, der ved, om det kan betale sig at kyle girokortet
> skralderen - eller om de kommer efter folk heroppe ved brug af danske
> advokater mv..?

Vil du være helt sikker så ville jeg i første omgang ringe til
Justitsministeriet og høre hvad de mener. De har så mange kloge mennesker
ansat til den slags.

> Tyskland gider jo ikke jagte almindelige fartsyndere i andre lande..

Nemlig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 12:38

> Respekt

*ROFL*

> Vil du være helt sikker så ville jeg i første omgang ringe til
> Justitsministeriet og høre hvad de mener. De har så mange kloge mennesker
> ansat til den slags.

God ide..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter

Dato : 22-09-05 12:42

> *ROFL*

> God ide..

Jeg har selv gjort brug af tjenesten . De er meget flinke hvis man kan
komme igennem til rette sted.

/Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 22-09-05 15:06

> Jeg har sgu lige modtaget en fartbøde fra en fotoklovn/fotovogn i Luzern,
> Schweiz.
Sådan kan det jo gå :)

> Er der nogen, der ved, om det kan betale sig at kyle girokortet
skralderen -
> eller om de kommer efter folk heroppe ved brug af danske advokater mv..?
Tvivler meget...

> Tyskland gider jo ikke jagte almindelige fartsyndere i andre lande..
Nemlig, derfor jeg også tvivler på de vil gøre det. Jeg læste om en der
havde fået en bøde i netop Schweiz, som oversat til danske kroner lød på
12.000kr mener jeg. Han spurgte også til hvorvidt han skulle betale eller
ej. Hans problem var, at han skulle til Schweiz igen, og så var det jo lidt
skidt hvis han blev holdt ind, sådan til et alm kørekort tjek, eller bare
ved grænsen, for så kan de se at han skylder pengene. Så han betalte kun af
den grund, ellers havde han "gået" fri...

En i mit firma fik også en bøde for spritkørsel i tyskland, plus aaaalt for
høj fart. Bøden blev på 4500Dmark(før euroen), han betalte dem aldrig. Men
en dag hvor han var i tyskland igen, så blev han stoppet ved grænsen, og så
faldt hammeren. Han blev anholdt, og først løsladt når de fik deres penge,
lidt træls jo :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : HOLM

Dato : 22-09-05 16:03

Hej Klaus

Sådant er det også i Norge, Sverige og Finland.

Hvis du ikke betaler så venter de bare til "næste" gang de møder
dig.......

mvh

HOLM

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 17:22

"HOLM" <goldwing@c.dk> wrote in message

> [...]

Den kan kylles ud...

>Hvis du ikke betaler så venter de bare til "næste" gang de møder dig.......

I Tyskland smides bonen ud efter 3 mdr, så det...

--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> (solgt)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 18:00

> Den kan kylles ud...

Den blev sådan set kylet ud med det samme - men så begyndte jeg alligevel at
spekulere..

> I Tyskland smides bonen ud efter 3 mdr, så det...

Jeg kørte i en lejet tysk bil fra Wiesbaden, så de har været gennem Hertz,
der har opgivet mit navn til de Schweiziske myndigheder.

Jeg kommer ikke til at køre derned igen, og min egentlige identitet, tror
jeg ikke, de kender. I øvrigt går der sikkert et stykke tid, før jeg igen
kommer derned - og napper de mig, må jeg jo så bare have læderet på af
baglommen..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 19:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Den blev sådan set kylet ud med det samme - men så begyndte jeg alligevel
> at spekulere..

Jow jow...

> Jeg kørte i en lejet tysk bil fra Wiesbaden, så de har været gennem Hertz,
> der har opgivet mit navn til de Schweiziske myndigheder.

Så er der jo ikke mere i dét, IMO...

> [...]
> jeg ikke, de kender. I øvrigt går der sikkert et stykke tid, før jeg igen
> kommer derned - og napper de mig, må jeg jo så bare have læderet på af

Hvis man kan nøjes med det.

I '88 fik jeg en P-bøde i Basel - den røg direkte i skraldespanden.
Dernede...

--
Mvh Mogens

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)
Sælges: '83 BMW 323i -> solgt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-09-05 22:16

> I '88 fik jeg en P-bøde i Basel - den røg direkte i skraldespanden.
> Dernede...

*ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-09-05 17:49

"HOLM" <goldwing@c.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Inden for den nordiske pasunion sendes bøden til det hjemmelige lands politi
og så krasser de pengene ind.

Mvh AJH

Fra : Ninja

Dato : 23-09-05 09:22

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
>
> mvh
>
> HOLM
>
> Inden for den nordiske pasunion sendes bøden til det hjemmelige lands

Det passer ikke, min chef fik en fartbøde i Norge,som han selcfølgelig
ikke betalte. Nogle uger senere kom der nogle danske betjente og bankede
på hans dør og viste ham et billede af en mand i en bil og spurgte om det
var ham. Da han ikke kunne lyve sig fra det endte det med at han betalte
bøden.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 24-09-05 10:19

KLIP

> [...]
> var ham. Da han ikke kunne lyve sig fra det endte det med at han betalte

Det passer da meget godt med AJHs udsagn ? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 19:02

Sådant er det også i Norge, Sverige og Finland.

Hvis du ikke betaler så venter de bare til "næste" gang de møder
dig.......

Nej det passer ikke.

Mvh. Allan

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-09-05 20:28

Hej,

On Thu, 22 Sep 2005 13:22:49 +0200, "Jan W Nielsen"
> [...]

>eller om de kommer efter folk heroppe ved brug af danske advokater mv..?
>
>Tyskland gider jo ikke jagte almindelige fartsyndere i andre lande..

Tjaeh - hvis du har planer om at komme igen (altså til Schweiz) ville
jeg nok betale den. Tænk hvis de nu husker det....

** Lars

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-09-05 21:45

On Thu, 22 Sep 2005 21:28:25 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Hej,

>Tjaeh - hvis du har planer om at komme igen (altså til Schweiz) ville
>jeg nok betale den. Tænk hvis de nu husker det....

>--

Hæ. Det kan gå grumme galt.

Mens jeg kørte turistbus havde jeg en kollega, der havde det med at
smide bussen hvor det passede ham. Det gav jo nogle girokort.

Han havde bl.a. en halv snes stykker fra Stockholm.

Da han så en dag stod i Helsingborg og skulle betale den daværende
vejskat, havde de s'gu samkørt registrene.

Det udløste lige en bon på ca. 6000. 00 Skr.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-09-05 09:30

Jan W Nielsen skrev:

> Hej folkens
>
> Jeg har sgu lige modtaget en fartbøde fra en fotoklovn/fotovogn i Luzern,
> Schweiz.

Jeg venter med spænding på et endeligt svar, da jeg er i næsten
samme situation, jeg blev fotograferet for at køre over for rødt*).
Har ikke hørt noget endnu, det var i en schweizisk udlejningsbil og
for et par uger siden.

I det mindste kan Schweizerne ikke klippe i mit kort

mvh

Martin

*) Blev fanget af en meget kort skiftefrekvens samtidig med at jeg
holdt øje med busser og sporvogne.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-09-05 13:10

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> *) Blev fanget af en meget kort skiftefrekvens samtidig med at jeg
> holdt øje med busser og sporvogne.

Du skal ikke undskylde! Det er helt almindeligt, at mænd ikke kan multitaske
*G*

Og - apropos en anden tråd - at kvinder ikke kan undgå at slingre, når de
lægger makeup på motorvejen *B*

Mvh. Lisbeth

Fra : Broegger

Dato : 24-09-05 21:42

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev

> Du skal ikke undskylde! Det er helt almindeligt, at mænd ikke kan
> multitaske *G*

Sikke noget sludder. Vi kan da både prutte og tisse på samme tid!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-09-05 08:29

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke noget sludder. Vi kan da både prutte og tisse på samme tid!

Se film og onanere...
Gå i byen og glemme kæresten...

*S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-09-05 19:53

> Se film og onanere...
> Gå i byen og glemme kæresten...

*ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-09-05 23:27

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev
I det mindste kan Schweizerne ikke klippe i mit kort

Jo, men hullet er ottekantet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-09-05 01:50

Også skrev Vollert
> [...]
> advokater mv..?
> Tyskland gider jo ikke jagte almindelige fartsyndere i andre lande..

Tjaa hvordan er det lige sangen fra de hellige her i gruppen plejer at
lyde.. Hvis du kan kører for stærkt kan du også betale uden at pive.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-09-05 21:34

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa hvordan er det lige sangen fra de hellige her i gruppen plejer at
> lyde.. Hvis du kan kører for stærkt kan du også betale uden at pive.

Enig!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-05 21:12

Jan W Nielsen skrev:

> [...]
> eller om de kommer efter folk heroppe ved brug af danske advokater mv..?
>
> Tyskland gider jo ikke jagte almindelige fartsyndere i andre lande..

Jeg vendte det lige med min kone, der jo er udstationeret dernede for
tiden. Et kvalificeret gæt er, at de ikke vil jagte dig her, men hvis
du nogensinde viser dig i landet igen holder de fast på dig indtil de
får deres penge.

Hun hørte en historie (3.hånd, jeg ved det) om en fyr der rejste til
Canada og tog sin Schweizisk indregistrede bil med. Han glemte at sende
pladerne tilbage, og da han 10 år senere var på forretningsrejse i
Schweiz dukkede der om natten 2 politifolk op på hotellet og spurgte
hvor de nummerplader var.

Under alle omstændigheder, de holder grundigt øje med hvem der kommer
ind i landet. Jeg er opgivet som pårørende til en residerende for at
de ikke skal begynde at spørge hvorfor jeg kommer i tide og utide.

Så hvis de sender mig en regning må jeg nok hellere betale...

Mvh

Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-09-05 21:29

> [...]
> tiden. Et kvalificeret gæt er, at de ikke vil jagte dig her, men hvis
> du nogensinde viser dig i landet igen holder de fast på dig indtil de

Det er heller intet problem - det er ikke mere end en lille tusse - hvis de
skulle kunne huske mig.

Jeg gider bare ikke have, at jeg pludselig skal betale 5.000 kroner, fordi
en eller anden lille fed advokatfuldmægtig skal have en formue for at sende
mig et brev om, at jeg skal betale pengene..

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 25-09-05 22:12

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg gider bare ikke have, at jeg pludselig skal betale 5.000 kroner,
> fordi en eller anden lille fed advokatfuldmægtig skal have en formue
> for at sende mig et brev om, at jeg skal betale pengene..

Nu gør du da Peter ked af det

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-09-05 05:59

> Nu gør du da Peter ked af det

Han er jo hverken lille eller fed......eller grisk.... )

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 26-09-05 08:00

Jan W Nielsen wrote:
> Han er jo hverken lille eller fed......eller grisk.... )

Hvad var hans kvalifikationer så?

Fra : Peter

Dato : 26-09-05 09:38

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var hans kvalifikationer så?

Nu er mine dage som fuldmægtig talte- om Justitsministeriet vil. Og så skal
jeg satme komme efter jer

Og et inkassobrev koster ikke alverden med de takster vi har i dag . Så
skulle sagen ryge til inkasso i Danmark, Jan, så vær helt rolig og betal
hvis du en dag hører fra dem.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 21:35

> Og et inkassobrev koster ikke alverden med de takster vi har i dag . Så
> skulle sagen ryge til inkasso i Danmark, Jan, så vær helt rolig og betal
> hvis du en dag hører fra dem.

Det agter jeg også..

/Jan W Nielsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 12:01

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var hans kvalifikationer så?

Han har svært ved at glemme fornærmelser :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-09-05 21:34