Hul i potten
Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 08-06-01 08:46

Hejsa!

Min Arrows carbon udstødning blev i sin tid monteret forkert, hvilket har
medført at baghjulets højre møtrik har slået et hul i den på størrelse med
en 2-krone!

Vældig surt, men desværre får jeg ikke får råd til en ny foreløbig, så nu er
spørgsmålet, hvad jeg så gør? Problemet er, at det larmer en smule (og jeg
har sgu ikke brug for MERE larm fra den potte!), og det soder bagsvingeren
en del.

Jeg har overvejet bare at lappe det med Gaffa-tape (læs: *har* gjort, men
vil ikke indrømme ), er der nogen problemer forbundet med det? Og bør man
stoppe noget i hullet inden man sætter tapen på?

Takker,

Jacob Tjørnholm
Suzuki GSF600 Bandit

Fra : Henrik H. Hansen

Dato : 08-06-01 09:09

Hvad med et rep. sæt til biler, med folie og spændebånd? Tapen holder ikke
til varmen...

Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 08-06-01 09:30

> Hvad med et rep. sæt til biler, med folie og spændebånd? Tapen holder ikke
> til varmen...

Tjoh, måske. Det ser bare ikke så pænt ud at have et spændebånd omkring
potten.

Men den bliver jo aldrig ret varm udenpå, kun lidt lun. Hvordan det så
forholder sig der hvor der er hul, det ved jeg ikke.

Fra : Stig Thomsen

Dato : 08-06-01 16:39

Hej Jacob .

Hvor i landet bor du ?

Jeg har et brandtæppe (vævet af glas) som er modstandsdygtigt over for 800 º
C samt
en rustfri lap som evt. kan svejses i .

M.v.h.

Stig Thomsen

CB500/79

Fra : Pein

Dato : 08-06-01 22:30

"Jacob Tjørnholm" wrote ...

> Men den bliver jo aldrig ret varm udenpå, kun lidt lun. Hvordan det
> så forholder sig der hvor der er hul, det ved jeg ikke.

Min potte på TransAlp'en blev engang gennemtæret (efter ca. 85.000 km.) og
der var fri udblæsning gennem hullet, som ikke var specielt stort. Nok ca.
det samme som du beskriver.
Bortset fra et let forøget støjniveau mente jeg ikke det var et problem at
køre med, men jeg skulle blive klogere.

På en tur fra Ålborg til Sønderjylland blev det for varmt for den. Gennem
hullet blæste det skråt op under bagskærmen, og det blev så varmt, at der
blev smeltet et ret stort hul gennem 2 forskellige skærmdele (dyrt) og
gennem bunden af sædet (også dyrt), og en mængde skum i sædet på størrelse
med 2-3 tennisbolde var væk. Steldele der var i vejen blev stærkt
misfarvede
og afskallede.

Så gaffatape'en holder kun til turen ned til bageren, og hvis det virkelig
blæser ud på bagsvingeren, så ville jeg få gjort noget seriøst ved det hul
meget hurtigt hvis jeg var dig.

--
Pein
Honda TransAlp (nu 137.800 km.)

Fra : Peter BC

Dato : 08-06-01 10:00

"Jacob Tjørnholm" wrote:

> [...]
> har sgu ikke brug for MERE larm fra den potte!), og det soder bagsvingeren

Hvis det er original-potten er den lavet af stål, så hvad med at strikke
et lille stykke autoplade på med en co2-svejser. Det bliver nok ikke
frygteligt kønt, men det holder (indtil lappen ruster væk). De fleste
gør-det-selv værksteder lejer co2'erne ud på 1/2-times basis.

Peter
--
Bandit 600
GN 250

Fra : Peter BC

Dato : 08-06-01 10:03

Peter BC wrote:

> [...]

Undskyld, jeg fik ikke læst ordentligt...Carbon er nok ikke så godt
til svejsning ...

Fra : Fer

Dato : 08-06-01 23:30

> Min Arrows carbon udstødning blev i sin tid monteret

> spørgsmålet, hvad jeg så gør? Problemet er, at det larmer en smule (og jeg

Hmm, jeg ville skille potten ad, lappe den med noget glasfiber
indenvendigtfra. JEg ved egentligt ikke om det kan holde til temperaturenen,
men hvis der er dæmperuld i, bliver den vil ikke så varm???

mvh Tommy Fer
Yamaha TDR125 (for sale)