Info omkring Jante 14
Fra : Paulsen

Dato : 24-09-05 18:49

Hej

Jeg er ved at købe en Jante 14, der er pt en 6HK påhængsmotor med, jeg har
prøvet den og den sejler ok dog graver den bagdelen ned . men man vil jo
gerne have mere så.

Jeg skal bruge den til kystnært fiskeri.

Hvor stor en motor er den godkendt til, (skiltet er iret til ukendelighed) ?

Kunne der fås nogen form for vindspej / fordæk til denne model ?

Ellers nogen erfaringer / ideer ??

Vh
Carsten

Fra : Spangkuk

Dato : 24-09-05 19:43

"Paulsen" <c.d.paulsen@mail.dk> skrev i

> Jeg er ved at købe en Jante 14, der er pt en 6HK påhængsmotor med, jeg har
> prøvet den og den sejler ok dog graver den bagdelen ned . men man vil jo
> gerne have mere så.

Man kan "kippe" en påhængsmotor, dvs. justere skruebenets
vinkel i vandet og dermed hvor meget den vil grave sig ned.

Du finder hurtigt ud af, hvornår motoren er blevet for stor....
så slutter turen på bunden af havet i samme øjeblik du giver
fuld gas

Spang