mc ulykke igen :(
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 22:22

Damnit, man bliver mere og mere harm! pas nu på jer selv derude

Fra tv2
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2917442&forside

De regionale. Alt for grove billeder. Synes det er svineri!
http://www.tv2oj.dk/nyhe_nyhed_s.asp?newsID=12144

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-09-05 22:59

S.G wrote:

> De regionale. Alt for grove billeder. Synes det er svineri!

Hvis du syntes billederne er for grove, hvorfor f*nden poster du så
link'et ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 08:09

> Hvis du syntes billederne er for grove, hvorfor f*nden poster du så
> link'et ?

Det må være op til hver enkelt af afgøre omde er for grove.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-09-05 08:17

S.G wrote:

> Det må være op til hver enkelt af afgøre omde er for grove.

Enig - men du er så selv med til at sprede dem, hvilket er lige så klamt
som dem som bragte dem i første omgang.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 08:22

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du syntes billederne er for grove, hvorfor f*nden poster du så
> link'et ?

Fordi hans kværn står nypudset og klar til opstaldning,
så får man et vist overskud og poster sådant et indlæg...

Dêt, at man har sit på det tørre, og alligevel vil rode i andres ulykke.

Jeg undredes også over at han mente, vi andre ville få noget
ud af at se sådan en ulykke...tsk tsk..

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 12:09

> Fordi hans kværn står nypudset og klar til opstaldning,
> så får man et vist overskud og poster sådant et indlæg...

Gider du lade være med at blive personling! Jeg er stadig kørende! Min cykel
holder nede i gården. Jeg har selv været i et uheld for nylig der har kostet
mig mén, og var selv tæt på at blive slået ihjel. Derfor løber det mig koldt
ned af ryggen bår jeg ser sådanne artikler. Jeg faldt over begge på nettet
og blev meget forarvet over at de regionale nyheder viser sådanne billeder.
Det at jeg poster den var ment som et oplæg til en debat, om netop det.

> Dêt, at man har sit på det tørre, og alligevel vil rode i andres ulykke.

Du må undskylde, men du dømmer lige mig som person ud fra et enkelt indlæg!?
Det siger vist en del mere om dig en det gør om mig! Hvem har pisset på din
morgenmad.. Gider du lade det går ud over en anden? fx din kone eller hund?

> Jeg undredes også over at han mente, vi andre ville få noget
> ud af at se sådan en ulykke...tsk tsk..

Nu har jeg været på denne gruppe i 7 år, og det er har i alle 7 år været
normalt at poste sådanne indlæg. Især i starten af sæsonen.
Hvis du har et problem med så lader du jo bare være med at læse de indlæg de
romhandler ulykker. Sværre er det skam ikke.

Pas nu på derude. Det er især i disse dage hvor solen står lavt og skarpt,
og hvor vejene ikke er så varne som de ser ud til, at det kan gå galt.

Og til dig Olesen.... *suk* lad være med at spilde min tid med at blive
direkte personlig! Det er hverken behageligt eller rart! mudderkastning
hører til i dk.fritid.mudderkastning
Du kan ytre din mening på denne gruppe ligesom alle andre, men stop det fis
med at blive personlig.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 12:24

> [...]

> Dêt, at man har sit på det tørre, og alligevel vil rode i andres ulykke.

> Jeg undredes også over at han mente, vi andre ville få noget

Hvad fanden bilder du dig ind at blive personling og dømme mig! Jeg er
stadig kørende og min cykel holder nede i gården. Jeg har selv været i et
uheld for nylig der har kostet
mig mén, og var selv tæt på at blive slået ihjel. Mit drømmejob lader sig
heller ikke gøre mere, og jeg må affinde mig med noget jeg ikke gider, pga
en billist der ikke kunne se sig for.
Derfor løber det mig koldt ned af ryggen når jeg ser sådanne artikler. Jeg
faldt over begge på nettet og blev meget forarvet over at de regionale
nyheder viser sådanne billeder. Jeg synes simpelthen det er for groft. Hvis
du har et problem med det, så kontakt dem der har lavet artikeln og lad være
med at lade det gå udover mig!
Det at jeg poster den var ment som et oplæg til en debat, om netop det. Så
stop det du har gang i. Det er på ingen måde rart! og da slet ikke at blive
dømt som person ud fra et enkelt indlæg!? Du kunen jo spørge mig om min
intention først inden du overfalder mig!

Dertil vil jeg sige, at nu har jeg været på denne gruppe i 7 år, og det er
har i alle 7 år været
normalt at poste sådanne indlæg. Efterfølgende har der været fx været
diskussioner om artiklens rigitghed, samt om hvordan lignende uheld kunne
undgåes. Dette især i starten af sæsone, når vi mcister er mest sårbare. Men
hvis du har et problem med sådane artikler, lader du jo bare være med at
læse de indlæg. Overskriften alene fortæller dig hvad posten handler om!

Pas nu på derude. Det er især i disse dage hvor solen står lavt og skarpt,
og hvor vejene ikke er så varme som de ser ud til, at det kan gå galt. Detil
kommer der snart visne blade på vejen. De er heller ej rare

Og det er vist snart tid til den årlige reminder med sikkerhed! Hvem er det
nu de rplejer at poste den. Dvs de ting man skal være EKSTRA opmærksomme på
her i efteråret!

Fra : N/A

Dato : 24-09-05 15:52

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 15:52

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forarvet over at de regionale nyheder viser sådanne billeder. Det at jeg
> poster den var ment som et oplæg til en debat, om netop det.

Jeg syntes at sådanne billeder er helt i orden, det kunne jo faktisk anspore
folk til at tænke sig lidt mere om !
IMHO burde der "køre" mange flere "skræmme" pampagner, med netop denne type
billeder,
F.eks i TV spots osv.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 16:02

> [...]
> anspore
> folk til at tænke sig lidt mere om !
> IMHO burde der "køre" mange flere "skræmme" pampagner, med netop denne

Ja, og dermed også bevist at der er forskellige meninger om den slags! Og
det er netop det denne gruppe giver plads til! synes simpelthen det Olesen
skriver er for groft! Jeg bliver så arrig over sådanne udtalelser. Men det
han skriver siger vist mere om ham end det gør om mig!

Mht din mening. Jeg tror faktisk også det er lidt derfor det bliver
debatteret herinde. Især i starten af sæsonen bliver der dræbt flere mcister
om ugen. Jeg mindes i år, hvilket var helt slemt.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 16:07

Og hvorfor virker slet knappen ikke? Den post du svarede på slettede jeg 2
sek efter den var sendt, da jeg fik byttet om på olesen og Henriks navne!

Det samme gælder indlæg nummer.

Det er faktisk opst nummer 3, der skulel være den der skulle ligge som
repli! Hvorfor dælen ligger de der alle 3? eller gør de? øhhh

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-09-05 19:24

Henrik Aarfeldt wrote:

> Hvis du syntes billederne er for grove, hvorfor f*nden poster du så
> link'et ?

Jeg synes det er gjort på en sober måde - der advares om billederne før
linket - og er man enig i kritikken kan man _måske_ blive enige om at
klage i fællesskab (så der er en pointe med at linke). Når der ukritisk
linkes til videoer med lemlæstelse o.l. uden advarsel er jeg helt med
dig - det bør ikke ske.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 21:07

> [...]
> klage i fællesskab (så der er en pointe med at linke). Når der ukritisk
> linkes til videoer med lemlæstelse o.l. uden advarsel er jeg helt med

Uanset hvad man synes, så retfærdiggør det ikke at dømme en anden person
ligesom olesen gør!

Men hvad skyldes det at der pludselig er kæmpe problemer med at poste når en
mcist har været indvolveret i et uheld? Vi poster da også gode ting med
mcister osv osv.?!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-09-05 22:16

S.G wrote:

> Men hvad skyldes det at der pludselig er kæmpe problemer med at poste når en
> mcist har været indvolveret i et uheld?

Det der imho var galt med din post, var at du sendte et link, hvor du
selv er imod indholdet.

Hvis jeg f.eks syntes at et-eller-andet-emne ikke bør udbredes, så ville
jeg da aldrig finde et link om emnet og poste det offentligt med ordene:
'det her syntes jeg sørme ikke om'.
Vel vidende at hvis andre skal dømme indholdet og tage stilling så skal
de dermed kigge på billederne - så er skaden jo allerede sket - igen.
Kan du ikke selv se, at du har startet en 'ond cirkel' ?
Men på den anden side - vi elsker jo at blive forarget.

Så hvis der er noget du selv er imod, så lad være med at sætte link med
- men start f.eks en diskussion om emnet uden link.
Teksten kunne f.eks være noget med: 'jeg så lige en artikel med nogle
billeder fra en mc-ulykke - hvad syntes I om de billleder der generelt
vises - er de for grove eller ej ?'

Men det er jo så bare min mening :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 24-09-05 22:21

> [...]
en
> mcist har været indvolveret i et uheld? Vi poster da også gode ting med
xxxxxxxxxxxxxx

Hej SG..

Tror de nye herinde er lidt sarte... Jeg synes det er i orden med dit
indlæg, da du på fortrinligvis advare mod stærke billeder... Det er sq
Henrik og Olesen der bare ikke KAN styre deres nysgerrighed og alligevel
skal ind og kigge på trods af advarslen..

Henrik og Olesen, hvis I læser på en flaske med kemikalie at den er
giftig... SKAL i så lige smage på den for at være sikker, og så bagefter
brokke jer over at der står det er giftigt ????

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-09-05 22:43

Jon & Ann-Rikka wrote:

> Tror de nye herinde er lidt sarte.

Ikke det fjerneste.
Mit indlæg gik på, at jeg syntes det er fjollet at distribuere noget man
selv er imod.

--
Mvh Henrik.

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 25-09-05 14:40

> Ikke det fjerneste.
> Mit indlæg gik på, at jeg syntes det er fjollet at distribuere noget man
> selv er imod.
>
> --
> Mvh Henrik.
xxxxxxxxxxxxxxx

Det kunne jo være andre synse det var, om ikke interessant, så en reminder
om at man altid slår sig når man er på 2 hjul, hvis ikke man passer på.
Og igen, det står en helt frit for om man vil kigge på billeder, hvor der er
advaret om deres ubehalige natur.. ligegyldigt om skribenten er for eller i
mod..

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 16:07

de nye herinde er lidt sarte.

> Ikke det fjerneste.
> Mit indlæg gik på, at jeg syntes det er fjollet at distribuere noget man
> selv er imod.

Det er også helt fair. Jeg fik byttet om på jeres navne i farten. Så intet
rettet mod dig.
Men Olesen skal lige tage sig sammen!

Fra : Perminator

Dato : 23-09-05 23:20

Al respekt og medfølelse for den tragiske ulykke. Færdselsloven gælder alle
steder, også på Århus Havn og dens gennemgående rute, populært kaldet
Samleskinnen, hvor ulykken skete.
Jeg kører dagligt gennem Århus, hvor der kan vælges mellem "Kystvejen" og
"Samleskinnen" Min kommentar er generel:
Havneruten "Samleskinnen" er "Truckerland", og iøvrigt befængt med
jernbanespor, brosten, glatkørt asfalt, tæt truckeetrafik, mega-gaffeltrucks
med containere osv. Men da der ofte er kø på Kystvejen bruges den som
genvej af letbenede biler og MCer.
Når man passer på sig selv derude, som du har som budskab, så er det måske
smart at følge trafikken på Kystvejen, eller også være meget ydmyg i
trafikbilledet på erhvervshavnen.
forsigtig hilsen Perminator

Fra : Peter Sindrup

Dato : 26-09-05 11:14

> [...]

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2917442&forside
>
> De regionale. Alt for grove billeder. Synes det er svineri!

Hvis du ikke selv kan lide billederne, hvad får dig så til at
tro at vi andre kan? Siden vi også skal (have mulighed) for
at se dem?

Peter