/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor mange km er der i "VW Golf
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 09:29

Hejsa,
   Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???

   Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin
udgaven, rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk
som 1,8 v8 ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
Michael Kirkegaard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 21-09-05 09:40


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:433119b3$0$254$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???
>
> Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin udgaven,
> rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk som 1,8 v8
> ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????
>
>
> --
Ved passende vedligehold klarer den nemt 4-500000 km.
Vælg diesel, du kører omkring 17-20 km på literen



Klaus D. Mikkelsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-09-05 10:18

Moller skriver:
>
> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???

Slider, hvis den ikke får tæsk. ½mille kilometer er slet ikke
utænkeligt.


> Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin
> udgaven, rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk
> som 1,8 v8 ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????

"Eenotteren" har 90 hk, rimeligt med moment går 14km/l og er slet ikke
så "bovlam" som 1,6TD.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 10:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Moller skriver:
>> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???
>
> Slider, hvis den ikke får tæsk. ½mille kilometer er slet ikke
> utænkeligt.

   Altså lige som Benzin Golf2'erne :) lyder herligt, så er jeg mere
rolig, så skal jeg bare finde en gammelkonebil :) som ikke har fået tæv.

>> Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin
>> udgaven, rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk
>> som 1,8 v8 ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????
>
> "Eenotteren" har 90 hk, rimeligt med moment går 14km/l og er slet ikke
> så "bovlam" som 1,6TD.

   hmmm, svært valg ikke... øko, eller speedo ;) hmmmm, jeg købte bil for
at være økonomisk, hastigheden kan en bil i de prislejder aldrig kunne
konkurere med min GSF da 280 ægte nok ik lige er noget man ser i sådan
nogen biler. Sååå... nå, må ud og prøve en Golf2 1,6TD og bedømme, men
at gå fra 12-14km/L til 17-20km/L, samt spare 1-3Kr. pr. liter brændstof
løber jo hurtigt op når man køre ca. 180km dagligt.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Klaus D. Mikkelsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-09-05 10:54

Moller skriver:
>
> Altså lige som Benzin Golf2'erne :) lyder herligt, så er jeg mere
> rolig, så skal jeg bare finde en gammelkonebil :) som ikke har fået tæv.

Fra "Dyskland" ?


> hmmm, svært valg ikke... øko, eller speedo ;) hmmmm, jeg købte bil for
> at være økonomisk, hastigheden kan en bil i de prislejder aldrig kunne
> konkurere med min GSF da 280 ægte nok ik lige er noget man ser i sådan
> nogen biler. Sååå... nå, må ud og prøve en Golf2 1,6TD og bedømme, men
> at gå fra 12-14km/L til 17-20km/L, samt spare 1-3Kr. pr. liter brændstof
> løber jo hurtigt op når man køre ca. 180km dagligt.

Jeg er ikke sikker på at jeg ville bytte min "eenotter" væk. Men prøv nu
en TD'er og se om du kan leve med 0-100 på målt med
afrivningskalender....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 11:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Moller skriver:
>> Altså lige som Benzin Golf2'erne :) lyder herligt, så er jeg mere
>> rolig, så skal jeg bare finde en gammelkonebil :) som ikke har fået tæv.
>
> Fra "Dyskland" ?

   uha, det har jeg ikke tænkt på ? kan det betale sig mon ? ud over der
er mindre rust på biler dernede fra.

>> hmmm, svært valg ikke... øko, eller speedo ;) hmmmm, jeg købte bil for
>> at være økonomisk, hastigheden kan en bil i de prislejder aldrig kunne
>> konkurere med min GSF da 280 ægte nok ik lige er noget man ser i sådan
>> nogen biler. Sååå... nå, må ud og prøve en Golf2 1,6TD og bedømme, men
>> at gå fra 12-14km/L til 17-20km/L, samt spare 1-3Kr. pr. liter brændstof
>> løber jo hurtigt op når man køre ca. 180km dagligt.
>
> Jeg er ikke sikker på at jeg ville bytte min "eenotter" væk. Men prøv nu
> en TD'er og se om du kan leve med 0-100 på målt med
> afrivningskalender....

   Jeg vil ha 1500Kr. mere mellem hænderne med en Diesel, end benzin,
sådan ca... hmmmm, må ud og prøve om den nu er så slem.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Klaus D. Mikkelsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-09-05 11:14

Moller skriver:
>
> uha, det har jeg ikke tænkt på ? kan det betale sig mon ? ud over der
> er mindre rust på biler dernede fra.

Netop derfor...

> Jeg vil ha 1500Kr. mere mellem hænderne med en Diesel, end benzin,
> sådan ca... hmmmm, må ud og prøve om den nu er så slem.

Der er ikke andet at gøre..


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 11:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Moller skriver:
>> uha, det har jeg ikke tænkt på ? kan det betale sig mon ? ud over der
>> er mindre rust på biler dernede fra.
>
> Netop derfor...

   hmmm, en tysker i ok udsendet ca. 700€ = ca. 5300Kr.

   afgift vuderinger via told og skat... ca. 12000Kr. i afgift..

   tjaaaa.... det er nu ik helt galt.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jakob Skovgaard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 21-09-05 12:02

Hvis du nu ofre lidt mere, og så finder en Golf3 med en 90 hk TDI motor, så
får du en maskine der overgår den gamle TD langt, på alle områder, og den er
mindst lige så økonmisk, og de holder også til rigtig rigtig meget.

Kig evt syd for grænsen, og find en der ikke har gået alt for meget.
Bliver lidt dyere i indkøb, men hvis du skal køre 180 km om dagen, så er et
ordenlig værktøj jo heller ikke at forglemme


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:43313567$0$254$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Moller skriver:
>>> uha, det har jeg ikke tænkt på ? kan det betale sig mon ? ud
>>> over der
>>> er mindre rust på biler dernede fra.
>>
>> Netop derfor...
>
> hmmm, en tysker i ok udsendet ca. 700€ = ca. 5300Kr.
>
> afgift vuderinger via told og skat... ca. 12000Kr. i afgift..
>
> tjaaaa.... det er nu ik helt galt.
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> Golf2 1,8 8v
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit



Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 12:45

Jakob Skovgaard wrote:
> Hvis du nu ofre lidt mere, og så finder en Golf3 med en 90 hk TDI motor, så
> får du en maskine der overgår den gamle TD langt, på alle områder, og den er
> mindst lige så økonmisk, og de holder også til rigtig rigtig meget.

   Nopes, selvfølgelig kan jeg købe en støre og bla bla osv... Men, jeg er
så træt af at hver gang man kigger på et køretøj, så skal folk liige
minde om at en model støre igen og man for det mere osv. og tit ender
det med man blir bitter, fordi man får købt noget der ik er lige det man
ville, og for give de flere penge end planlagt :) det er ikke ment som
en sviner til dig, men jeg går ud fra du godt kan se pointen ;) man kan
jo altid skifte hvis man vil ha lidt mere magelighed osv. og igen vil
jeg da gøre opmærksom på at heste, top osv.. ikke siger mig noget,meget
fp biler kan følge med min GSF aligevel, og dem som kan, har de fleste
af os ikke råd til. så skal jeg ud og ha fart på, så køre jeg rundt på
den i stedet.

> Kig evt syd for grænsen, og find en der ikke har gået alt for meget.
> Bliver lidt dyere i indkøb, men hvis du skal køre 180 km om dagen, så er et
> ordenlig værktøj jo heller ikke at forglemme

   Kigger nok syd for grænsen, men nok på det jeg går efter :) jeg kan
godt lide Golf2's former, og det var en bil som var populær dengang man
ik var gammel nok til kørekort, og drømte at sådan en sku man ha når man
bliver stor nok :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin Johansen [600~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-09-05 13:31

Moller <news@molnit.com> wrote in
news:433147b2$0$257$14726298@news.sunsite.dk:

> Nopes, selvfølgelig kan jeg købe en støre og bla bla osv... Men,
> jeg er
> så træt af at hver gang man kigger på et køretøj, så skal folk liige
> minde om at en model støre igen og man for det mere osv. og tit ender
> det med man blir bitter, fordi man får købt noget der ik er lige det
> man ville, og for give de flere penge end planlagt :) det er ikke ment
> som en sviner til dig, men jeg går ud fra du godt kan se pointen ;)

Bare du er afklaret med at du for "få" penge ekstra kan få noget som måske
er et bedre køb.

> man kan jo altid skifte hvis man vil ha lidt mere magelighed osv. og
> igen vil jeg da gøre opmærksom på at heste, top osv.. ikke siger mig
> noget,meget fp biler kan følge med min GSF aligevel, og dem som kan,
> har de fleste af os ikke råd til. så skal jeg ud og ha fart på, så
> køre jeg rundt på den i stedet.

Ja, men for fedt er det?

Jeg skulle ikke nyde noget af at "cruise" på 2 hjul i den fart.. nej tak.

Og ja det er en stor provokation til dig, for jeg ved du anser biler som
madkasser og MC's som guds gave til manden.. men det' gas' - du ka' ta'
det!! :))

Det er jo en smagssag hvad man "tænder" på - personligt er jeg vild i 1 uge
efter jeg har prøvet en fed MC. Drejer det sig om en bil så er jeg vild 2
måneder efter.. gæt selv på hvad jeg tænder på i det lange løb :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus D. Mikkelsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-09-05 13:41

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Det er jo en smagssag hvad man "tænder" på - personligt er jeg vild i 1 uge
> efter jeg har prøvet en fed MC. Drejer det sig om en bil så er jeg vild 2
> måneder efter.. gæt selv på hvad jeg tænder på i det lange løb :)

Lastbiler, tog og færger......

En "lidelsesfælle" var med mig på udstilling i Randers, hvor han var med
til at starte en MX (latterlige 1900Hk), gashåndtaget er en lille
metalstang på knapt 20 cm. Aftsanden mellem tomgang og fuld skrald er
vel en vandring på omkring 15 cm. Hele lokomotivet kunne vippe, når den
tog omdrejningermed "manuel gas"......

Det ville nok kunne have gjort dig vild i et års tid

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-09-05 19:38

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:433154DC.AF43EC37@du.kan.finde.den:

> Lastbiler, tog og færger......

Tænder mig minus :(

Dog gad jeg godt have et færgehorn på bilen.. :))

> Det ville nok kunne have gjort dig vild i et års tid

Hehe :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus D. Mikkelsen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-09-05 21:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Tænder mig minus :(

Jeg regnede bare videre opad i transportklassen....

> Hehe :)

Når man er på vej ned/ud af sådan et monster og den lige vipper lidt -
ja, så smiler man....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 13:41

Martin Johansen [6000] wrote:
> Moller <news@molnit.com> wrote in
> news:433147b2$0$257$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Nopes, selvfølgelig kan jeg købe en støre og bla bla osv... Men,
>> jeg er
>> så træt af at hver gang man kigger på et køretøj, så skal folk liige
>> minde om at en model støre igen og man for det mere osv. og tit ender
>> det med man blir bitter, fordi man får købt noget der ik er lige det
>> man ville, og for give de flere penge end planlagt :) det er ikke ment
>> som en sviner til dig, men jeg går ud fra du godt kan se pointen ;)
>
> Bare du er afklaret med at du for "få" penge ekstra kan få noget som måske
> er et bedre køb.

   "få" er jo et definitions spørgsmål, og mange gange syntes jeg ikke at
få kan begrunde til det blir dobbelt og tredobbelte pris for det ekstra
folk snakker om. "få" for mig er måske 10-15% mere i pris, maaaks 20%
ekstra. og når vi snakker Golf2 GTD 1,6 så blir ekstra prisen ik mere
end vi snakker omkring 17-20.000Kr. prislejdet for "få" ekstra penge vil
svare til.

>> man kan jo altid skifte hvis man vil ha lidt mere magelighed osv. og
>> igen vil jeg da gøre opmærksom på at heste, top osv.. ikke siger mig
>> noget,meget fp biler kan følge med min GSF aligevel, og dem som kan,
>> har de fleste af os ikke råd til. så skal jeg ud og ha fart på, så
>> køre jeg rundt på den i stedet.
>
> Ja, men for fedt er det?
>
> Jeg skulle ikke nyde noget af at "cruise" på 2 hjul i den fart.. nej tak.

   Banedage ;) at cruise var noget man gjorde dengang man var singel og
desperat :)

> Og ja det er en stor provokation til dig, for jeg ved du anser biler som
> madkasser og MC's som guds gave til manden.. men det' gas' - du ka' ta'
> det!! :))

   Yepsen ;) og selv kan man tage det.

> Det er jo en smagssag hvad man "tænder" på - personligt er jeg vild i 1 uge
> efter jeg har prøvet en fed MC. Drejer det sig om en bil så er jeg vild 2
> måneder efter.. gæt selv på hvad jeg tænder på i det lange løb :)

   hæ... har ikke været i en bil endnu, som fik mig til at ville ha mere.
en af de underlige ting med mig og biler er at når jeg sætter mig i dem,
går første tanke på... "Hvor langt kan jeg få den til at køre på
Literen", og det næste er... MORFAR mode, altså inden for
hastighedsgrænserne med +-10% og så er jeg glad, hvis altså ikke vejret
er perfect til MC kørsel, for så ærges der over man køre i bilen.

   Men vi ændre os med tiden, måske en dag vågner jeg op og sælger alle
MC'er og køber en kæmpe slæde, eller måske for en helt ny interesse ala
45'knallerter... aaarrrggg :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin Johansen [600~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-09-05 19:40

Moller <news@molnit.com> wrote in
news:433154e2$0$257$14726298@news.sunsite.dk:

> Banedage ;) at cruise var noget man gjorde dengang man var singel
> og
> desperat :)

Hmm jeg er hverken desperat eller single og jeg elsker at cruise.. :))

> hæ... har ikke været i en bil endnu, som fik mig til at ville ha
> mere.
> en af de underlige ting med mig og biler er at når jeg sætter mig i
> dem, går første tanke på... "Hvor langt kan jeg få den til at køre på
> Literen", og det næste er... MORFAR mode, altså inden for
> hastighedsgrænserne med +-10% og så er jeg glad, hvis altså ikke
> vejret er perfect til MC kørsel, for så ærges der over man køre i
> bilen.

Hæ.

Hvor I andre hiver MC'en frem og sveder tran i tykt læder, så hiver jeg
bilen frem, evt lige vasker den så den skinner og så på med solbriller og
en fed CD og så ud og cruise :)

> Men vi ændre os med tiden, måske en dag vågner jeg op og sælger
> alle
> MC'er og køber en kæmpe slæde, eller måske for en helt ny interesse
> ala 45'knallerter... aaarrrggg :)

LOL

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jakob Skovgaard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 21-09-05 13:46

Moller <news@molnit.com> skrev:
>Jakob Skovgaard wrote:
>> Hvis du nu ofre lidt mere, og så
>>finder en Golf3 med en 90 hk TDI motor, så
>> får du en maskine der overgår den
>>gamle TD langt, på alle områder, og den er
>> mindst lige så økonmisk, og de holder
>>også til rigtig rigtig meget.
>
>   Nopes, selvfølgelig kan jeg købe en
>støre og bla bla osv... Men, jeg er
>så træt af at hver gang man kigger på
>et køretøj, så skal folk liige
>minde om at en model støre igen og man
>for det mere osv. og tit ender
>det med man blir bitter, fordi man får
>købt noget der ik er lige det man
>ville, og for give de flere penge end
>planlagt :) det er ikke ment som
>en sviner til dig, men jeg går ud fra
>du godt kan se pointen ;) man kan
>jo altid skifte hvis man vil ha lidt
>mere magelighed osv. og igen vil
>jeg da gøre opmærksom på at heste, top
>osv.. ikke siger mig noget,meget
>fp biler kan følge med min GSF
>aligevel, og dem som kan, har de fleste
>af os ikke råd til. så skal jeg ud og
>ha fart på, så køre jeg rundt på
>den i stedet.
>
>> Kig evt syd for grænsen, og find en
>>der ikke har gået alt for meget.
>> Bliver lidt dyere i indkøb, men hvis
>>du skal køre 180 km om dagen, så er et
>> ordenlig værktøj jo heller ikke at forglemme
>
>   Kigger nok syd for grænsen, men nok på
>det jeg går efter :) jeg kan
>godt lide Golf2's former, og det var en
>bil som var populær dengang man
>ik var gammel nok til kørekort, og
>drømte at sådan en sku man ha når man
>bliver stor nok :)
>
>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
>Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
>Golf2 1,8 8v
>www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Det var da ikke for at få en smøre i hovedet, jeg gad bruge tid på
svare på dit indlæg. Men køb du nu endelig hvad du vil, for i bund
og grund er jeg jo sådan set ligeglad.
Din passion for motorcykler er helt i orden for mig. Nu bliver en
gammel dielsel bandit nu heller aldrig nogen fartbombe, men synes
da blot du måske skulle kigge lidt på, hvad en andre muligheder.
Blot min mening


Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 12:36

Moller wrote:
> Hejsa,
> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???
>
> Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin
> udgaven, rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk
> som 1,8 v8 ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????

   Hvad er ejer/grønafgifter for sådan en dyt ? er der ik noget med
Diesel blir straffet på afgifterne ? eller noget ????


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

p.jarnbak (21-09-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 21-09-05 13:25


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:433119b3$0$254$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???
>
> Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin udgaven,
> rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk som 1,8 v8
> ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????

Prøv også at se efter en seat ibiza 90hk tdi eller bare en diesel(sdi,td) i
tyskland.Den er vel ca. lige så
stor som en golf 2 i kabinen.
Hej Palle.



Moller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-09-05 13:30

p.jarnbak wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:433119b3$0$254$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hejsa,
>> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???
>>
>> Lure lidt på om den kunne være en bedre løsning, end 1,8 benzin udgaven,
>> rent brændstofs økonomisk.... men er motoren lige så slidstærk som 1,8 v8
>> ??? eller skal jeg holde mig til benzinen ????
>
> Prøv også at se efter en seat ibiza 90hk tdi eller bare en diesel(sdi,td) i
> tyskland.Den er vel ca. lige så
> stor som en golf 2 i kabinen.

   Hvorfor ikke bare sige et eller andet Mega Cruiser 4X4 Disel med V10
lastbilsmotor og diverse også det er jo meget smart at ha.... jeg spørg
om Golf 1.6 GTD ikke om hvad for en bil jeg skal vælge ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Per Henneberg Kriste~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-09-05 16:23


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:433119b3$0$254$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Sådan en VW Golf 1.6 GTD , er det en slider, eller et mandagsbarn ???

Min havde kørt 415.000 da jeg solgte den, jeg havde ikke haft den åbnet og
den brugte hverken olie eller vand. Den var tunet til 100 HK vha intercooler
og småjusteringer i pumpe og wastgate.

Altså en slider :)


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408615
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste