Kan man virkelig være så tykpandet
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-05 21:47

Som vejarbejder?

Manden ser mig komme ned mod T-krydset, hvor jeg blinker til venstre. Jeg
stopper op som jeg skal(hovedvej), og da jeg kører frem, må jeg lige sikre
mig at der ikke kommer noget susende bag 'arbejdsvognen', der holder på det
værst tænkelige sted(uden grund), måske lige bortset fra at holde på tværs.
Derfor kigger jeg til højre mens jeg ruller langt nok frem til at kunne se.
Ud af øjenkrogen ser jeg så vejarbejderen stå lige midt på vejen, hvor jeg
skal køre, idet jeg sætter igang, og jeg må dreje udenom, da han står som om
han kom fra Månen. Håber han fik sig en forskrækkelse. Hvad han har ret til
behøver i ikke belære mig om, men jeg synes da at det var logik at han kom
af skinnerne, når han som det var, ikke var i færd med andet end at stå og
glo dum.

At det tynder ud i flokken kan derfor ikke undre. Hvor mange vejarbejdere er
det egentlig der kommer til skade/bliver dræbt pr.år?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 20-09-05 22:09

At det tynder ud i flokken kan derfor ikke undre. Hvor mange
vejarbejdere er
det egentlig der kommer til skade/bliver dræbt pr.år?

For få

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-05 22:32

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev....

> At det tynder ud i flokken kan derfor ikke undre.

Selv vejarbejdere kan falde i staver, komme til at tænke på noget
andet osv. De er osse mennesker. Det er bl.a. derfor man skal køre
langsomt vej vejarbejde. Godt du undgik at ramme ham.

Jeg arbejder med fly til hverdag, og for 1 års tid siden var der en
mekaniker i Moskva der skulle teste motorer på en 737'er(store
lavthængende motorer under vingerne).

Han giver selv ordre til cockpittet om at gasse motorerne op.
Alligevel vader han lige ind foran den ene motor og bliver suget ind
og dræbt. Helt uforståeligt.

Jeg har taget en kollega i at gå bagom en flyver på vej ind til
gaten. Han blev blæst 10-15 meter hen ad asfalten. Han havde ikke
ænset(!) at der var en flyver med motorerne igang.

Alt arbejde bliver rutine. Hverdag. Og så bliver det farligt.

Ryst på hovedet af de dumme vejarbejdere der bærer sig tåbeligt ad.
Men gør det mens du triller forsigtigt forbi dem.

> Hvor mange vejarbejdere er det egentlig der kommer til skade/bliver
> dræbt pr.år?

Ved jeg ikke lige, men motorerne på en 737'er koster ca. 30 dræbte om
året på verdensplan.

Fra : Peter

Dato : 21-09-05 06:53

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

[klip]

> Alt arbejde bliver rutine. Hverdag. Og så bliver det farligt.

Enig. Gælder alle jobs.

> [...]
> Men gør det mens du triller forsigtigt forbi dem.

> Ved jeg ikke lige, men motorerne på en 737'er koster ca. 30 dræbte om

Hold da op. Det var for mig et overraskende højt tal!

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 09:02

Peter wrote:

> Hold da op. Det var for mig et overraskende højt tal!

Da vel ikke kun i Danmark?

Fra : KASO

Dato : 21-09-05 10:39

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
^^^^^^^^^

> Da vel ikke kun i Danmark?

Bortset fra det: Der kan vel ikke være meget at begrave bagefter?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-05 17:18

"KASO" <a@b.dk> skrev....

> Bortset fra det: Der kan vel ikke være meget at begrave bagefter?

Den nævnte ulykke i Moskva efterlod en højresko og rødlige plamager
på asfalten.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-05 17:16

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev....

> Da vel ikke kun i Danmark?

Genlæs det citerede

SVJV har 737'eren endnu tilgode at tage danske liv.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-05 17:13

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev....

> Hold da op. Det var for mig et overraskende højt tal!

Osse for mig. Blot skal man huske at med 737'erens motorer er der
stortset ikke noget der hedder "hård såret" eller "smålæsioner". Det
er biletten lige med det samme.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 20:33

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> Alt arbejde bliver rutine. Hverdag. Og så bliver det farligt.

Al bilkørsel bliver rutine. Hver dag. Og så bliver det farligt!

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 18:34

Når jeg bevæger mig i trafikken, uanset transportmiddel, anser jeg
principelt mine medtrafikanter for at være imbecile tumper som kan finde på
hvad som helst og som man derfor ikke kan stole på overhovedet. Ikke fordi
jeg ikke respekterer mine medmennesker, men fordi folk (inkl. mig selv) kan
finde på at gøre hvad som helst ud fra en pludselig indskydelse.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-09-05 19:24

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> behøver i ikke belære mig om, men jeg synes da at det var logik at
> han kom af skinnerne, når han som det var, ikke var i færd med andet

Har du overvejet om han måske faktisk var igang med at udføre sit arbejde ?
Hvilken type vejarbejde var der tale om ?

> At det tynder ud i flokken kan derfor ikke undre.

Uanset hvor "tåbeligt" de måtte opføre sig, så fritager det ikke os andre
for tankevirksomhed.

> Hvor mange
> vejarbejdere er det egentlig der kommer til skade/bliver dræbt pr.år?

Ved det ikke, men bare én er en for meget (IMHO)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-09-05 20:13

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev
> Har du overvejet om han måske faktisk var igang med at udføre sit arbejde
?

Jeg skrev vist, at i ikke skulle belære mig om hvem der har ret til hvad.
Men de var vist netop færdige med 'noget i vejkanten'.

> Uanset hvor "tåbeligt" de måtte opføre sig, så fritager det ikke os andre
> for tankevirksomhed.

Nej, det var heller det jeg ville til at indføre.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-09-05 20:25

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jeg skrev vist, at i ikke skulle belære mig om hvem der har ret til
> hvad.

Hvis du ikke ønsker reaktioner på dit indlæg, hvorfor så bringe det ?

> Men de var vist netop færdige med 'noget i vejkanten'.

Jeg er selv tidligere vejarbejder og ved derfor, at der er flere gøremål,
som umiddelbart kan tolkes (af udefrakommende) som "han står og ser dum ud".
Jeg siger jo ikke at det er dét, som du har oplevet, men prøver bare at
forklare dig, at tingene ikke altid er som de ser ud ved første øjekast.

> Nej, det var heller det jeg ville til at indføre.

OK, jeg havde bare forstået dit indlæg sådan, at du lige havde vist ham
(vejarbejderen) "til rette".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-09-05 21:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev >
> Hvis du ikke ønsker reaktioner på dit indlæg, hvorfor så bringe det ?

Fordi jeg ønskede at komme med min mening, men uden at skulle til at
forsvare en deldebat, der ikke havde noget med sagens kerne at gøre.

For det første: færdige, for det andet: det de havde været ved, var i
vejkanten, og ikke midt på vejen. Så er det man spørger sig selv, hvorfor
han stiller sig an til aflivning, al den stund han lige havde set at jeg
kom.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 21-09-05 21:39

> [...]
er
> det egentlig der kommer til skade/bliver dræbt pr.år?

Synes godt nok at det er tegn på respektløshed fra din side. Det kan godt
være at han holdt i vejen for dig (også) men der har helt sikkert været en
grund til det. Han har måske haft en kollega i en brønd foran eller på siden
af bilen. Ham vil du så ikke kunne se, men den anden skal bare være der,
også selv om han ikke ser ud til at lave noget. Så er det meget normalt at
man parkerer bilen for at spærre af. Så kan man altid diskutere om
afmærkningen var i orden.
Dette er en tænkt situation, men ligeså sandsynlig som din version, for det
lyder som om at du ikke har fattet hvad der skete.

K.C.s (tidligere vejarbejder)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-09-05 22:00

"K.C.s DK4800" <xv920@FJERNpc.dk> skrev
> Synes godt nok at det er tegn på respektløshed fra din side.

Jeg havde en (unødvendig) vanskelig udkørselssituation. Og måtte derfor i
første omgang hytte mit eget skind. Det er vel ikke respektløst? Jeg havde
selvf. ikke overvejet at køre ham ned, hvor dumt jeg end syntes han bar sig
ad. Og han var på den anden side af krydset, så brøndhistorien kan du godt
pakke sammen. Iøvrigt vil jeg ikke besvare yderligere vdr. hvor vigtigt det
var for manden at stille sig midt på vejen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen