Casper R wrote:
> Hej
>
>> Jeg er spritny herinde, men håber I gider ofre lidt tid på at
>> fortælle mig lidt om subj.? Jeg læste engang i et svensk bilblad
>> (Bilsport) at der findes en 2,4L R4 motor, der visnok blev brugt i
>> Ford Sierra Cosworth rallybilerne i starten af 90´erne. Er der
>> nogen hér der kan fortælle noget om den motor? Hvad er forskellen
>> fra en alm DOHC 2,0L, både boring & slaglængde, eller er det en helt
>> anden motorblok?
>
> Kan huske at et engelsk firma der hed "brooklyn" lavede en 2,4
> konversion men det var til 2,0 dohc 16v turbo motoren. I england kan
> du dog købe en 2,4 pinto
> Prøv at kikke lidt på denne her side om info om pinto'n
>
https://www.burtonpower.com/
>
>> Hvis nogen ligefrem ved hvor der ligger sådan en fætter & flyder i et
>> hjørne, er jeg helt klart interesseret i at investere lidt tid &
>> penge i at få lidt mere moment i den gamle ´92 GT
>
> Tror jeg ikke du skal regne med at finde da mange af de gamle mk1
> escorter og de få mk2'ere der er tilbage er kommet ud og køre race og
> manøvre kørsel, så disse motorer er ret eftersete.
>
> Hvis du vil have nogle flere heste, skal du måske prøve at se efter et
> turbosæt til den motor du selv har da der svjv ikke er gjort det
> store i tuning til den. Men jeg mener faktisk at din blok kan bruges
> med et cossie topstykke og så bliver det jo straks mere spændene
> Prøv også at høre på
www.powerpage.dk hvis du tænker på hva
> muligheder du har for at få mere moment ud af din bil, da der sikkert
> er nogle derinde der har gjort det før.
Hej Casper, tak for et par brugbare link.. Jeg har gemt dem til senere
gennemtygning
Min plan er at undgå turbo, da det vist ikke ligefrem er
særlig nemt at få igennem syn mere :-/