Mercedes W124
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 20-09-05 09:17

Når Speed controller er sat til, og man kører ned ad bakke, rykker det i
bilen. Ingen problemer, på lige vej eller stigninger. Har I en løsning?
Hilsen Vagn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-09-05 09:28

"Vagn Sørensen" <vagn@im-pro.dk> skrev i en meddelelse
> Når Speed controller er sat til, og man kører ned ad bakke, rykker det i
> bilen. Ingen problemer, på lige vej eller stigninger. Har I en løsning?

Du bevæger dig lige i det punkt hvor bilen selv kan løbe lidt foran?

Nye kardanled, så den ikke kan bevæge sig så meget i leddene?

--
Per, Esbjerg
der med 6-700.000 km+ med fartpilot aldrig har oplevet det problem ...

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 20-09-05 19:43

> [...]
> Når Speed controller er sat til, og man kører ned ad bakke, rykker det i
> bilen. Ingen problemer, på lige vej eller stigninger. Har I en løsning?

En form for påløb, vel..? Bilen triller ned af bakke, over den grænse som
tempostaten er indstillet til. Motoren bremser en lille smule, bilen triller
igen en smule mere fart på. Motoren bremser igen osv. osv. osv.

Grunden til det hakker og gungrer i bilen, tipper jeg på er pga. slidte
hardyskiver eller motorophæng. Gummiet bliver træt, og tolerancerne større,
efterhånden som kilometerne ruller på.

--
Mvh.
- Peter R. Christiansen