Hydraulisk kobling
Fra : Christian Andreasen

Dato : 18-09-05 23:56

Hej

Hvordan er det nu man udlufter en hydraulisk kobling? Jeg har haft slangen
afmonteret og skal nu samle det hele igen og skal have luften ud af
systemet. Jeg fylder selvfølgelig væske på, men hvad så? Skal man pumpe et
par gange og holde håndtaget inde mens man løsner udluftningsskruen og
lukker igen?

Er det i øvrigt bremsevæske man påfylder sin kobling? Det drejer sig om en
suzuki gsx-r 1100w...

VH
Christian

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-05 07:33

Christian Andreasen wrote:
> [...]
> systemet. Jeg fylder selvfølgelig væske på, men hvad så? Skal man pumpe et
> par gange og holde håndtaget inde mens man løsner udluftningsskruen og

Nogenlunde - jeg bruger en kompressordrevet suger, så jeg er let over
den øvelse. Når du er færdig med pumperiet og den stadig er slasket kan
det blive nødvendigt at blokere slavecylinderen (fordi ellers driller
koblingsfjedrene måske så der ikke kommer nok tryk på) og sætte en
kraftig elastik på grebet natten over. Det formindsker luftboblerne, så
de kan stige op til håndtaget, og når du slipper elastikken ryker de op
i beholderen. Gentag efter behov.

> Er det i øvrigt bremsevæske man påfylder sin kobling? Det drejer sig om en
> suzuki gsx-r 1100w...

Højst sandsynligt alm. DOT4 bremsevædske, men check lige
instruktionsbog/beholderlåget/haynes.