/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dødsulykke i "Rally Wales" idag..)-:
Fra : Rasmus og Ditte


Dato : 19-09-05 00:29
 
 
Mogens (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-09-05 20:33

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> wrote in message
news:432dbf48$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=311917

Forleden blev co-driveren i 2 forskellige biler skadet på grund af et hop
på vejen - hvor er forskellen mellem chauffør og co-driver placering?

For mig og se er de placeret ens - og har samme sikkerhedsudstyr.
Alligevel skades de forskelligt - mystisk...


--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)



Jørgen M. Rasmussen (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 18-09-05 20:51


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Alligevel skades de forskelligt - mystisk...
>
Chaufføren når nok at "spænde op", at forberede kroppen, mens navigatøren
har øjnene fikseret i noter&kort, dvs. uforberedt på uheldet?. Men
statistisk er tre uheld nu ikke nok til at sige noget bestemt.



Tøsen (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Tøsen


Dato : 18-09-05 21:17


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:432dc4fe$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Alligevel skades de forskelligt - mystisk...
>>
> Chaufføren når nok at "spænde op", at forberede kroppen, mens navigatøren
> har øjnene fikseret i noter&kort, dvs. uforberedt på uheldet?. Men
> statistisk er tre uheld nu ikke nok til at sige noget bestemt.
>

Lige netop det der sker .. Normalt når chaufføren at advare CO driver om
sådanne .. men ikke altid de når det desværre

OZ3BTO



Mogens (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-09-05 21:28

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> wrote in message
news:432dcb45$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Lige netop det der sker .. Normalt når chaufføren at advare CO driver om
> sådanne .. men ikke altid de når det desværre

Med dén erfaring i baghovedet fatter man jo ikke, at de ikke gør noget ved
sagen!
(polstring eller andet)

--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)



Rasmus og Ditte (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus og Ditte


Dato : 19-09-05 02:08

> Med dén erfaring i baghovedet fatter man jo ikke, at de ikke gør noget
ved
> sagen!
> (polstring eller andet)

Kører de egentlig med airbag?
Det synes jeg aldrig jeg har set.
Mvh
Rasmus H



BJ (18-09-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-09-05 22:08


"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:432dd68b$0$252$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> > Med dén erfaring i baghovedet fatter man jo ikke, at de ikke gør noget
> ved
>> sagen!
>> (polstring eller andet)
>
> Kører de egentlig med airbag?
> Det synes jeg aldrig jeg har set.

Nu sidder en rallykører fastspændt *totalt* i en 4-punktsele, der er boltet
solidt fast i karrossen.

Enten er potten mast omkring ham eller også er indvoldene mast imod
ribbenene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-09-05 22:16

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:432dd74b$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu sidder en rallykører fastspændt *totalt* i en 4-punktsele, der er
> boltet solidt fast i karrossen.
> Enten er potten mast omkring ham eller også er indvoldene mast imod
> ribbenene.

Hvilket intet forklarer -> DTM-racere er eksempelvis med airbag :)

--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)



BJ (18-09-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-09-05 22:22


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:432dd90c$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Nu sidder en rallykører fastspændt *totalt* i en 4-punktsele, der er
>> boltet solidt fast i karrossen.
>> Enten er potten mast omkring ham eller også er indvoldene mast imod
>> ribbenene.
>
> Hvilket intet forklarer -> DTM-racere er eksempelvis med airbag :)

En rallybil fortsætter næsten uanset hvad, gør en DTM-racer det med udløst
airbag og helle pibetøjet..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 18-09-05 22:32

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:432dda8d$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Nu sidder en rallykører fastspændt *totalt* i en 4-punktsele, der er
>>> boltet solidt fast i karrossen.
>>> Enten er potten mast omkring ham eller også er indvoldene mast imod
>>> ribbenene.

>> Hvilket intet forklarer -> DTM-racere er eksempelvis med airbag :)

> En rallybil fortsætter næsten uanset hvad - gør en DTM-racer det med
> udløst airbag og helle pibetøjet..?


Næ, men hvad mener du så med din "skrivelse" ift. mandens spørgsmål
"om racerbiler har airbags..."
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)



BJ (18-09-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-09-05 22:37


"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:432ddcca$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Næ, men hvad mener du så med din "skrivelse" ift. mandens spørgsmål
> "om racerbiler har airbags..."

Jeg vil ikke karakterisere en rallybil som lig med en baneracer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Rasmus og Ditte (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus og Ditte


Dato : 19-09-05 02:26

> Nu sidder en rallykører fastspændt *totalt* i en 4-punktsele, der er
boltet
> solidt fast i karrossen.
>
> Enten er potten mast omkring ham eller også er indvoldene mast imod
> ribbenene.
>
Det har du selfølgelig ret i,men jeg kunne bare ikke lige lade være med at
tænke tanken.
Ham der omkom idag,omkom jo pågrund af frontalt sammenstød med et træ og der
skulle man da tro at en airbag måske kunne have gjort en forskel.
Bare lige en tanke,på et tragisk grundlag..)-:
Af uvisse psykologiske årsager,berører dødsfald indenfor motorsport mig
altid mere end dem i trafikken?
Mvh
Rasmus H



BJ (18-09-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-09-05 22:27


"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:432ddaab$0$192$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Det har du selfølgelig ret i,men jeg kunne bare ikke lige lade være med at
> tænke tanken.

Det kan jeg godt følge dig i.

> Ham der omkom idag,omkom jo pågrund af frontalt sammenstød med et træ og
> der skulle man da tro at en airbag måske kunne have gjort en forskel.

En airbag skal jo bremse dig ned, men sidder du urokkeligt fast i et
rallysæde med 4-punktsele, vil jeg ikke mene du kan bremses mere ned.

> Bare lige en tanke,på et tragisk grundlag..)-:
> Af uvisse psykologiske årsager,berører dødsfald indenfor motorsport mig
> altid mere end dem i trafikken?

Det virker altid mere dramatisk med sportsfolk, da de får en bredere
mediedækning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



nkh (19-09-2005)
Kommentar
Fra : nkh


Dato : 19-09-05 20:32

Mogens skrev:

> Forleden blev co-driveren i 2 forskellige biler skadet på grund af et hop
> på vejen - hvor er forskellen mellem chauffør og co-driver placering?
>
> For mig og se er de placeret ens - og har samme sikkerhedsudstyr.
> Alligevel skades de forskelligt - mystisk...

I sagen med Michael Park var det nok svingets retning der var
udslagsgivende:

http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=47086&s=8

"Although details of the accident that killed Park remain sketchy, it
is known that the car driven by Estonian Markko Martin went off the
road at speed and hit a tree on the passenger side."
....
"(Nicky) Grist, who has had several lucky escapes with McRae over the
years including one in Corsica in 2000 when their Ford landed upside
down in a ravine, felt it was not really a question of co-driver
safety.
"It could just as easily have happened to the driver, had it been a
right rather than a left-hand bend," he said. "It's just a horrible
twist of fate."
"You could have that accident 200 times, but if you hit it in the wrong
place on the 201st time, then you will get hurt.""


Forøvrigt ser det ud til at Peugeot og FIA, allerede inden den
tragiske ulykke, havde startet et projekt der skal forbedre sikkerheden
ved side kollisioner:

http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=47084&s=8

(normalt skal man betale for at læse nyheder på Autosport-Atlas, men
lige de har artikler kan læses gratis).

MVH
Nicolai


BJ (19-09-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-09-05 20:51


"nkh" <nicolaiSletDette@nk-h.dk> skrev i en meddelelse
news:1127158329.476203.170800@g14g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP


> I sagen med Michael Park var det nok svingets retning der var
> udslagsgivende:

> http://www.autosport-atlas.com/news.aspx?id=47086&s=8

Det kan man måske sige med lidt god vilje.

Ellers er det helt klart at bilen har ramt et træ sideværts i bilens
passagerside.

Her er den svagest og hverken en sideairbag eller en 4-punktsele yder nogen
beskyttelse.

Den må så og sige være trukket rundt om træet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408615
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste