Service på en Astra Classic '04
Fra : Gunnar007

Dato : 18-09-05 15:02

Er der nogen som fornyeligt har haft deres Astra Classic 1.6 til det første
service. (30.000 km)

Så vil jeg da gerne høre om prisen, da jeg gerne vil køre lidt, for at spare
lidt.

Bor 2640, men hører gerne fra hele landet.
Og her i området er det jo Andersen & Martini der regerer,
det betyder jo nok at man kan spare ved at køre ud af deres kongedømme.

Hilsen G
Opel Astra Classic wagon 1.6 twinport
1 års fødselsdag om 1 mdr.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 15:19

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in

> Er der nogen som fornyeligt har haft deres Astra Classic 1.6 til det
> første service. (30.000 km)

Undskyld jeg bryder ind, men betyder det at den spritnye bil har kørt
30000km på samme olie+filter? Gys...

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Ole Axelsen

Dato : 18-09-05 17:27

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in

> Undskyld jeg bryder ind, men betyder det at den spritnye bil har kørt
> 30000km på samme olie+filter? Gys...

Sådan er "reglerne" i vore dage. Vores Polo TDI har lige været på værksted
for første gang, til service ved 34.000 km. Den har serviceindikator, så den
"bestemmer selv" hvornår det er tiden.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 17:34

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> wrote in

> Sådan er "reglerne" i vore dage.

I så fald ville jeg omgå disse med fortsæt og god samvittighed.

> Vores Polo TDI har lige været på
> værksted for første gang, til service ved 34.000 km. Den har
> serviceindikator, så den "bestemmer selv" hvornår det er tiden.

I know, men jeg gjorde det ikke... Max 10kkm uanset hvad en lille lampe,
programmeret af marketingsfolk, fortæller mig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-05 17:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Undskyld jeg bryder ind, men betyder det at den spritnye bil har kørt
> 30000km på samme olie+filter? Gys...

Tudekiks !

Martin, vi har i dag noget der hedder longliife service, det indbefatter
op til 50kkm mellem hver service. Olie og filter er dimensioneret til
det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 18:00

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Tudekiks !

Sulten?

> Martin, vi har i dag noget der hedder longliife service, det indbefatter
> op til 50kkm mellem hver service.

Ja det ved jeg der reklameres meget med.

> Olie og filter er dimensioneret til
> det.

Javel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-05 19:14

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ja det ved jeg der reklameres meget med.

Næppe for en ældre SÅB.

> Javel.

Og serviceindikatoren tager højde for kørestil og motorbrug.

Derfor er det "maximalt 50kkm mellem hver service".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 19:24

> Næppe for en ældre SÅB.

Har jeg nævnt det? Næh men alligevel skal det liiiiiige bringes på banen :)

> Og serviceindikatoren tager højde for kørestil og motorbrug.
>
> Derfor er det "maximalt 50kkm mellem hver service".

Du stoler fuldt og fast på den indikator - jeg ikke. Jeg siger ikke jeg har
ret, kun at det efter min overbevisning er forkert.

Du derimod prøver at få din mening frem som den hellige sandhed - hvilket
det tvivlsomt er. Hvis jeg tager fejl så ret mig endelig, men det skinner
igennem som en anden stjernes kraft, at kun du har ret.

Lad os bare stoppe diskutionen inden den løber heeeelt af sporet :D

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-05 20:02

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Har jeg nævnt det? Næh men alligevel skal det liiiiiige bringes på banen :)

Jeps

> Du stoler fuldt og fast på den indikator - jeg ikke. Jeg siger ikke jeg har
> ret, kun at det efter min overbevisning er forkert.

Jeg stoler også fuldt og fast på min ABS og indikatoren for defekt
airbag..

> Du derimod prøver at få din mening frem som den hellige sandhed - hvilket
> det tvivlsomt er. Hvis jeg tager fejl så ret mig endelig, men det skinner
> igennem som en anden stjernes kraft, at kun du har ret.

Næppe, jeg formoder at VW har ret, på samme vis som de har ret med ABS
bremserne og airbaggen.

> Lad os bare stoppe diskutionen inden den løber heeeelt af sporet :D

Næh, nej. Jeg er først lige blevet ansporet, så skal du ikke skifte mig
ud på et blindspor, tænk om jeg rammer en stopbom !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 20:40

> Jeg stoler også fuldt og fast på min ABS og indikatoren for defekt
> airbag..

Hvis jeg stolede på min airbag indikator så fik jeg en lang næse .. den
husker nemlig tingene forevigt til den er nulstillet så selvom den måske
lyser så kan systemet virke 100% som det skal.

> Næppe,

OK.

> jeg formoder at VW har ret, på samme vis som de har ret med ABS
> bremserne og airbaggen.

Jeg har set defekte indikatore på klods-slid som slet ikke var en slidt
klods.

> Næh, nej. Jeg er først lige blevet ansporet, så skal du ikke skifte
> mig ud på et blindspor, tænk om jeg rammer en stopbom !

Jeg skifter dig ikke ud på et sidespor, men jeg forudser at det ikke ender
i noget positivt/konstruktivt så mest derfor :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-05 20:46

> [...]
> husker nemlig tingene forevigt til den er nulstillet så selvom den måske
> lyser så kan systemet virke 100% som det skal.

Men hvad så med omvendt ?

Det kan være at systemet er i stykker men lampen ikke lyser ???

> Jeg har set defekte indikatore på klods-slid som slet ikke var en slidt
> klods.

Sikkert, det trode en af minne venner også. Mekanikeren kunne ikke finde
fejl (på skiverne foran), før 500 km efter da en bagbremse begyndte at
pibe så underligt......

Jeg stoler også fuldt og fast på at mit ABS system virker, selvom det
sjældent er i brug.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 20:58

> Det kan være at systemet er i stykker men lampen ikke lyser ???

Det kan vel også ske.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-05 21:22

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det kan vel også ske.

Men tjekker man det ?

Næh - man stoler på sin airbag og styringen.

Fra : Gunnar007

Dato : 18-09-05 18:39

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld jeg bryder ind, men betyder det at den spritnye bil har kørt
> 30000km på samme olie+filter? Gys...

Ja..
Skulle dog også lige selv spørge to gange om intervallet da vi byttede den
med den "gamle" astra G..
Den havde 15.000 km interval.

Men den er god nok.
De må vel for fanden vide hvad de laver..

Hilsen G

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-05 19:03

> Ja..

OK.

> Men den er god nok.
> De må vel for fanden vide hvad de laver..

Det må man gå ud fra, men desværre er serviceintervaller gået hen og blevet
et konkurrence parameter og citronen presses til det yderste.

Personligt ville jeg ikke køre så langt på en olie. Dette afhænger meget af
kørestil samt hvad kørsel man har, om det er by eller motorvej.

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-09-05 18:03

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og her i området er det jo Andersen & Martini der regerer,
> det betyder jo nok at man kan spare ved at køre ud af deres kongedømme.

Hej G

Jeg har, synes jeg, fået utrolig god service hos Opel i Kirke Hyllinge i
Bramsnæs. Jeg ved godt at det er et stykke vej at køre, men det gør jeg
gerne selv for at få god service.
Igennem en del år har jeg haft benyttet mig af Opel i Taastrup, men et par
gange i træk lavede de fejl som jeg ikke brød mig om. Det resulterede i at
jeg skiftede til Opel i Kirke Hyllinge og det har jeg virkelig ikke
fortrudt.
De overholder de aftaler man indgår når man afleverer bilen, og når de det
ikke ringer de i god tid og aftaler noget nyt. Helt kanon service og
topkarakter fra min side.
Deres hjemmeside er www.autovaerk.dk, og nej! Jeg har intet at gøre med dem
ellers.

MVH
Lars Hansen

Fra : Gunnar007

Dato : 18-09-05 18:43

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
Klip en smule
> [...]
> gange i træk lavede de fejl som jeg ikke brød mig om. Det resulterede i at
> jeg skiftede til Opel i Kirke Hyllinge og det har jeg virkelig ikke

Nu er det jo første service, vi købte bilen hos Opel i HIllerød, de er nu
flinke nok,
men har netop lavet noget juks, over nogle ting vi reklamerede over, og skal
jeg køre 50 km
alligevel, kan jeg lige så godt køre syd eller vest på.
Opel i Taastrup prøvede vi at købe bilen hos, men de ville ikke handle..
Dog ved jeg at sælger og værksted ikke er det samme.
Jeg ringer og får priser en af dagene.
Jeg håbede dog at der var en i landet som havde netop dette service,
og prisen på dette.

Hilsen G

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-09-05 19:01

> [...]
> Jeg ringer og får priser en af dagene.
> Jeg håbede dog at der var en i landet som havde netop dette service,

Hej igen G

Samme oplevelse var en af dem jeg havde hos Opel i Taastup. En anden
oplevelse var en EGR-ventil de havde skiftet som ikke var den der passede
til min Astra. Det er fand... trist at opdage på en mørk landevej i
vestjylland klokken 20.00 en lørdag aften!!!
Opel i Kirke Hyllinge gav mig sidste gang en pris på mit første service på
min Zafira 2.0 DTI telefonisk, og den holdt på kroner og ører da jeg hentede
bilen.
Med hensyn til de 30.000 imellem service. Jeg kørte 34.000 inden første
besøg, og har nu næsten kørt til andet besøg (60.000 kilometer) og bilen har
aldrig slået en forkert skid.......
Prøv dem og få en god oplevelse.

MVH
Lars Hansen

Fra : Mogens

Dato : 18-09-05 19:03

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message

> Bor 2640, men hører gerne fra hele landet.
> Og her i området er det jo Andersen & Martini der regerer,
> det betyder jo nok at man kan spare ved at køre ud af deres kongedømme.

Ja, Andersen & Martini kan jeg varmt anbefale at holde sig _langt_væk_ fra !
Min Opel var der een gang - så var det slu. Ublu regning, som jeg
"heldigvis"
kunne handle ned i pris (tyder jo på, at de er for dyre og ér klar over
dette).

Prøv at vende blikket med Helsingborg - jeg ved at nogle af de aut. værk-
steder dér har shuttleservice til og fra færgen uden beregning. Og så er den
aut. service til en noget reduceret pris...

--
Mvh Mogens
Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 uden anmærkninger !

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)