Octavia Longlifeservice
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-09-05 09:48

Hej,

Jeg har googlet lidt uden det store held.
Jeg har haft min Octavia 1,9 TDi 90 hk (6/2002) siden maj, og den må
formodes snart at skulle til service (150.000). Hvad er prisen for alm.
Longlifeservice hos autoriseret Skoda-værksted, hvis der ikke er noget
"Ekstra", men bare olie, smøring, pollenfilter m.m.?
Jeg har fundet en pris på 2.400,- hos Hornbæk auto
http://213.173.245.227/websites/autoonsite.asp?a=v&f=4692 ,som er et
uautoriseret værksted (Såvidt jeg kan vurdere), har nogen erfaringer med
autoriseret kontra uautoriseret, både hvad angår pris og kvalitet?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-09-05 11:10

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse > Jeg
har haft min Octavia 1,9 TDi 90 hk (6/2002) siden maj, og den må
> formodes snart at skulle til service (150.000).

Hvis den hidtil har kørt "longlife", er der varierende interval. Kørslen
bliver løbende vurderet, og når det er "tid" ifht til den, beder den selv om
"oil" el. "insp".

men bare olie, smøring, pollenfilter m.m.?
> Jeg har fundet en pris på 2.400,- hos Hornbæk auto
Det lyder som prisen på et komplet service mit dasganzemollevitten,
bremseeftersyn etc. etc., div. reservedele, filtre kommer "oven i". Hvis du
kan nøjes med olieskift, er det billigere hos en drivin-geschäft som
Quickpot ellerhaddenuhedder. Jeg bruger dem ikke selv, men der er mange som
reklamere med PnP olieskift, og forsk. priser, alt efter hvor god olie man
vil "ofre". Hvad det angår skal du ikke gå på kompromis, og tage en
fuldsyntetisk 5W40, den er sikkert den dyreste- men bilen er det værd. Og
når arbejdslønnen er billig, er der nok råd til den :).

Fra : HOLM

Dato : 18-09-05 14:20

Hej Carsten
Har din Skoda altid kørt med longlife service ( 30.000 km.) ?????
se i din servicebog. Longlife ll og lll motorolier fra Shell og Castrol
sælges "kun" fra VW-Audi og Skoda forhandlere. Hvis din Skoda har
kørt som alm service ( 15.000 km. ) har der været påfyldt alm
syntetisk diesel motorolie. Hvad med din tandrem ?? Hvis din bil har
fået autoriseret service kan Skoda altid oplyse om den har fået
service og hvad der er lavet på bilen.

mvh

Jan

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 18-09-05 15:49

> [...]
>syntetisk diesel motorolie. Hvad med din tandrem ?? Hvis din bil har
>fået autoriseret service kan Skoda altid oplyse om den har fået

Ja, den har fået longlifeservice hver 50.000 iflg. servicebogen.

Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-09-05 21:00

"HOLM" <goldwing@c.dk> skrev i en meddelelse

Longlife ll og lll motorolier fra Shell og Castrol
sælges "kun" fra VW-Audi og Skoda forhandlere.

Jeg er sikker på at fx. T.Hansen sælger en Castrol "longlife" billigere end
den fås hos VW.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 21:50

> Longlife ll og lll motorolier fra Shell og Castrol
> sælges "kun" fra VW-Audi og Skoda forhandlere.

Hmm - hvad mon jeg så købte af longlife på tanken forleden ....

Allan

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 19-09-05 13:39

Allan Møller <nosmap> skrev:

>Hmm - hvad mon jeg så købte af longlife på tanken forleden ....
>

>Allan

Det er meget vigtig at du køber rigtig longlife olie, mener det
koster i nærheden af 140 kr/l hos Skoda. Hvis du påregner at kører
op mod de 50000 km meller hver service, vil jeg nok heller ikke
bruge andet olie end den der er forskrevet.
Mener at jeg gav i omegnen af 4200 kr for et 50000 km service, det
var incl bremseeftersyn, som normalt ikke er inkl i et service.

Dette mener jeg ikke er galt for at køre omkring 44000 km, som gik
inden min octavia meldte service.

Fra : Lars [6710]

Dato : 19-09-05 22:04

Jakob Skovgaard wrote:

> Mener at jeg gav i omegnen af 4200 kr for et 50000 km service, det
> var incl bremseeftersyn, som normalt ikke er inkl i et service.

Jeg fik udført tilsvarende på min Octavia... kostede ca 4400 hos Skoda,
Vejle.
(synes også det er for længe at vente til 100k eftersynet med første
check af bremser, så derfor bad jeg dem om at kigge dem efter)

Min kørte 48.000 inden den kaldte på service. 95% af mine køreture er på
minimum 80 km.

/Lars