Billigste ansv. forsikring for ny bilejer ~
Fra : Anders Christiansen

Dato : 17-09-05 15:37

Hej!

Jeg har lige i går ehvervet mig en brugt bil - en toyota corolla 1,3 fra
1986 og skal nu, som ny bilejer, have ansvarsforsikring. Men det er jo en
jungle at finde rundt i - ved I hvilket selskab der er billigst?

GF-forsikring sagde at det ville koste mig 8000 kr. om året for at forsikre
denne model hos dem. (Jeg har aldrig før haft bil)

Håber på nogle svar, da jeg skal vælge forsikring indenfor de næste 2 uger!

Venlig hilsen Anders Christiansen

Fredericia

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-09-05 17:28

Anders Christiansen wrote:
> [...]
> denne model hos dem. (Jeg har aldrig før haft bil)
>
> Håber på nogle svar, da jeg skal vælge forsikring indenfor de næste 2 uger!

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men prisen lyder ikke urimelig hvis
du er omkring de 18-25 år gammel.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Christiansen

Dato : 18-09-05 12:08

Hej Anders!

Jeg er 22 år... Ja hvis jeg ikke skulle få et tip om noget billigere
selskab, så tar jeg nok GF til de 8000 kr. årligt..

Tak for svaret!

Er der andre der har forslag til en billigere forsikring?

Vh. Anders Christiansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-09-05 12:18

Anders Christiansen wrote:
> [...]
> selskab, så tar jeg nok GF til de 8000 kr. årligt..
>
> Tak for svaret!
>
> Er der andre der har forslag til en billigere forsikring?

Der findes et par måder at få billigere forsikring på.

- Er du ingeniør/ingeniørstuderende og medlem af IDA kan man få billig
forsikring den vej igennem (Tryg)

- Mener at FDM har forholdsvis billige forsikring (men er ikke helt
sikker)

- Nogle foreninger tilbyder billige forsikringsaftaler. En af dem der
vist ikke har nogle "krav" er diabetikerforeningen, hvor det ikke koster
ret meget at blive og være medlem, men du kan få rimelig fordelagtige
forskringer (også Tryg).

- Hvis du er medlem af et andet forbund kan det være de har
forsikringsaftaler, der er også nogle firmaer der giver fornuftige
priser hvis du bor et bestemt sted (Sønderjylland er vist en af stederne).

- Det kan være du kan få en klækkelig rabat ved at deltage på et
fartkursus, ved jeg der er nogle selskaber der kører med. Alka har bla.
en sådan aftale. Der kan være penge at sparer ved at samle samtlige
forsikringer i et selskab.

Håber det gav nogle tips... desværre ser alle selskaber rødt når de
hører om en ung mand der køber sin første bil :-/

Thomas

Fra : Anders Christiansen

Dato : 19-09-05 19:40

Tusind tak for svarene Thomas!