Som lovet : billeder af V70'eren
Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 14:02

De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : hanzen

Dato : 17-09-05 14:04

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale

Jeg kender V4-V6-V8-V10-V12 og har vist også hørt om V16, men V70. Er det
ikke lidt rigeligt?
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-09-05 14:18

> Volvo V70 2,5T Aut.

Lækker vogn, Brian..

Tillykke med den..!!

/Jan W Nielsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 14:20

> Lækker vogn, Brian..
>
> Tillykke med den..!!

thanx :)
det sværeste er at vænne sig til at holde 20cm fra kantstenen - sådan
nogle orig. 17" Volvo "R"-fælge er ikke gratis.........

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-09-05 14:28

> det sværeste er at vænne sig til at holde 20cm fra kantstenen - sådan
> nogle orig. 17" Volvo "R"-fælge er ikke gratis.........

Neeej, det kunne jeg godt forestille mig..

Køb derfor næste gang nogle dæk med en "beskyttende læbe" på dæksiden. Læben
redder fælgen de fleste gange, hvor man skraber langs kantstenen.

Jeg har for eksmempel ikke fået flere ridser (på trods af mange påkøsler),
siden jeg skiftede til sådan et dæk.

Eksempel: Goodyear Eagle F1 GS D3.

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 17:20

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> redder fælgen de fleste gange, hvor man skraber langs kantstenen.
> Jeg har for eksmempel ikke fået flere ridser (på trods af mange påkøsler),

Mon det er samme system som jeg har set på lastbildæk?

I såfald tror jeg ikke de er ment som en beskyttelse, men mere for at
give regnvand en anden "vandring" væk fra dækket.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Brian

Dato : 17-09-05 17:27

Finn Guldmann wrote:

> I såfald tror jeg ikke de er ment som en beskyttelse, men mere for at
> give regnvand en anden "vandring" væk fra dækket.

Det er begge dele ifølge det BMW værksted jeg spurgte, efter chefen
havde bundet mig historien på ærmet. Det skal både fungere som beskyttelse
af fælgkanten, og modvirke at der render helt så meget skidt op af siden på
bilen - stænklapper har jo ikke været moderne i mange år

/Brian

Fra : Brian

Dato : 17-09-05 14:37

Brian Sørup wrote:
> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Flot vogn, så er der sgu noget ved sådan en familieslæde

/Brian

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 16:07

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Nu er der billeder på Finn's server :
http://62.66.134.70/dfbil/Volvo.html

Fra : Klaus A

Dato : 17-09-05 16:31

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Total iorden slæder dér.

Den film der sidder i de bagerste ruder.. Er det noget du har sat i selv?
evt. pris..

Klaus A
--
940T stc.

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 16:34

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Total iorden slæder dér.
>
> Den film der sidder i de bagerste ruder.. Er det noget du har sat i

Det er skam originale mørke ruder....

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-09-05 16:44

> selv?
>
> Det er skam originale mørke ruder....
> --

Er du sikker på der ikke er film på?
Har aldrig set så mørke glasruder på en bil fra fabrikken, det er da helt
vildt hvis man kan få det.

Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 16:51

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på der ikke er film på?
> Har aldrig set så mørke glasruder på en bil fra fabrikken, det er da
helt
> vildt hvis man kan få det.

Man kan ihvertfald få tonede ruder bagi V70N som orig. ekstraudstyr.
Jeg kan ikke finde en ekstraudstyrsliste for V70 - kun udstyrspakker :
<http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/96DD86B6-BA27-4756-B8EB-D81AFAE509
7A/217342/Beg04_SV70tom00.pdf>

Fra : Mogens

Dato : 17-09-05 17:07

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message

> Man kan ihvertfald få tonede ruder bagi V70N som orig. ekstraudstyr.
> Jeg kan ikke finde en ekstraudstyrsliste for V70 - kun udstyrspakker :
> [...]

Det er jo meget normalt, at amerikanske biler har så mørke ruder.
Især når det handler om Californien eller lignende. Jeg ka' se at
han har et Neil Pryde skilt på - altså en sejlmager/-sælger? :)
--
Mvh Mogens
Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 uden anmærkninger !

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 18:35

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Især når det handler om Californien eller lignende. Jeg ka' se at
> han har et Neil Pryde skilt på - altså en sejlmager/-sælger? :)

Det jeg veder at den har kørt som Company-car de første 3 år, derefter
købte Frank* den.
Det er meget tænkeligt den har været sælgerbil for Neil Pryde, Frank er
nemlig ivrig Windsurfer og kunne nemt have haft kontakt den vej rundt.

*Frank er ham jeg købte bilen af.

Fra : JS

Dato : 18-09-05 09:58

> [...]
> Det er meget tænkeligt den har været sælgerbil for Neil Pryde, Frank er
> nemlig ivrig Windsurfer og kunne nemt have haft kontakt den vej rundt.

Enhver windsurfer med respekt for sig selv har vel et Neilpryde, Billabong
eller lign. skilt bagpå bilen. De plejer bare at sidde på udrangerede
varevogne. I ævrigt lidt underligt at skilte med at der ligger for 100.000
kr grej inde i bilen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 12:31

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller lign. skilt bagpå bilen. De plejer bare at sidde på udrangerede
> varevogne. I ævrigt lidt underligt at skilte med at der ligger for 100.000

F2 om jeg må be' !

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-09-05 17:42

Hey Brian,

On Sat, 17 Sep 2005 15:01:48 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Orv.. Tillykke med den... Den ser altså lækker ud, selv om jeg altså
ikke lige kan forliges med den dér spoiler-sag bagpå Men det er jo
smag og behag.

** Lars / BMW 530dA tourng e39

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-09-05 18:41

Brian Sørup wrote:
> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Jamen endnu engang tillykke med den, den ser sq okay ud (af en traktor at
være )

PS: Nu har du husket at spænde hjulene på den, ik' ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-09-05 19:18

> Jamen endnu engang tillykke med den, den ser sq okay ud (af en traktor
at
> være )

Hov-hov...

> PS: Nu har du husket at spænde hjulene på den, ik' ?

HOV_HOV.......

Shit - jeg troede ikke der var nogen der kunne huske det ....

.....da vi var til GoKart & (MEGA)Grill i Sdr.Jylland måtte jeg ud og
efterspænde højre baghjul på 626'eren (R.I.P)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - uden løse hjul

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-09-05 16:17

Brian Sørup wrote:

> HOV_HOV.......
>
> Shit - jeg troede ikke der var nogen der kunne huske det ....

He he, jeg husker som en giraf, eller var det en elefant, nå det kan jeg
ikke lige huske

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-09-05 21:25

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message

> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Lækkert - hva' siger brændstoføkonomien?
(selvom vi nu har fået normale tilstande igen -> 9 kr/l for oktan 95 idag)
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-09-05 07:44

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message

> Lækkert - hva' siger brændstoføkonomien?
> (selvom vi nu har fået normale tilstande igen -> 9 kr/l for oktan 95
idag)

Ved jeg faktisk ikke - men på turen hjem fra Hamborg gik den omkring
11Km/l med A/C tændt, og 120-140Km/t.
Min vurdering er at den går lidt længere end Scorpio'en, men vores
kørselsmønster er meget til småture <20Km, så den kommer nok ikke over
10Km/l i gennemsnit.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-05 12:36

Brian Sørup wrote:
> De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

Tillykke...

Det er jo en fin model...
Men hva. Den har jo ikke engang tåge lygter...
Dine el-sæder vil jeg dog gerne bytte med...

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-09-05 15:33

meddelelse news:432ea160$0$247$14726298@news.sunsite.dk...

> Tillykke...
>
> Det er jo en fin model...

Jadda....

> Men hva. Den har jo ikke engang tåge lygter...

Nope - den mangler hele pakken med tågelygter, tagrails, infocenter og
et par andre ting jeg ikke lige kan komme på

> Dine el-sæder vil jeg dog gerne bytte med...

Du får dem *ikke* ...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-05 15:36

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:432ecc0d$0
$251$14726298@news.sunsite.dk:

> Nope - den mangler hele pakken med tågelygter, tagrails, infocenter og
> et par andre ting jeg ikke lige kan komme på

Så kan du ikke engang køre med "Brian"-lys :)

Hvad koster det mon at få eftermonteret?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-09-05 15:41

> $251$14726298@news.sunsite.dk:

> Så kan du ikke engang køre med "Brian"-lys :)

Bare vent og se - jeg kan mange tricks....

Et komplet sæt koster knap 1600,- hos www.spare-parts.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-05 17:34

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:432ecdf8$0
$254$14726298@news.sunsite.dk:

> Bare vent og se - jeg kan mange tricks....

Hehe :)

> Et komplet sæt koster knap 1600,- hos www.spare-parts.dk

Kun tågelygter? eller hele kittet som du snakker om?

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-09-05 17:47

> $254$14726298@news.sunsite.dk:

> Hehe :)

> Kun tågelygter? eller hele kittet som du snakker om?

Kun tågelygter - tagrails koster omkring 4500,- infocenter aner jeg ikke
hvad koster, og om det i det hele taget kan eftermonteres uden at skille
hele kareten ad.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-05 18:32

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:432eeb63$0
$246$14726298@news.sunsite.dk:

> Kun tågelygter

OK - ja det koster hvis det skal være originalt. Men det er også meget
bedre end thansen-style tågelygter :D

Fra : Arne Keller

Dato : 19-09-05 18:49

Brian Sørup wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

Jeg betalte 1200 for at få bytet 1 lygte så det er sikkert en ret OK pris.

> Kun tågelygter - tagrails koster omkring 4500,- infocenter aner jeg ikke
> hvad koster, og om det i det hele taget kan eftermonteres uden at skille
> hele kareten ad.....

Man bestiller det hele når man køber

--
Arne Keller
Volvo V70 D5 Automatic 2005

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-09-05 19:19

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> Brian Sørup wrote:
..

> Man bestiller det hele når man køber

Blæremås ......

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Arne Keller

Dato : 19-09-05 19:37

Brian Sørup wrote:
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> .

> Blæremås ......

Ikke ret meget, der er ikke meget blære effekt i den når alle andre også
har en.
Det er den mest solgte familiebil her hvor jeg bor og den koster ikke
mere her i Volvo land end en Opel Astra koster i DK.

Min D5 bussines med: triptronic Aut, integreret disel drevet
motorvarmer, læder, køre computer, niveau regulering, stereo, osv koster
333.000 SEK

Og så er den forholdsvis billig at køre i, sidst jeg kørte lidt længere
og pænt kørte den 100 Km på 5,5 liter disel.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Mogens

Dato : 19-09-05 19:42

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> [...]
> Min D5 bussines med: triptronic Aut, integreret disel drevet motorvarmer,
> læder, køre computer, niveau regulering, stereo, osv koster 333.000 SEK

Hvad ligger "vægtafgift" og forsikringspræmien på?
(inkl. navnet på forsikringsselskabet?)

> Og så er den forholdsvis billig at køre i, sidst jeg kørte lidt længere og
> pænt kørte den 100 Km på 5,5 liter disel.

Det var dælme billigt...

Fra : Arne Keller

Dato : 19-09-05 19:58

Mogens wrote:
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Hvad ligger "vægtafgift" og forsikringspræmien på?
> (inkl. navnet på forsikringsselskabet?)

"Vægtafgift" er på 6000-8000 SEK
Jeg ved ikke hvad forsikringen koster da det er en firmabil, men jeg vil
gætte på 30-50% af prisen i Danmark.

Men jeg betaler ca 50% skat af 4.400 SEK pr måned for at have den, + mit
private brændstof.

> Det var dælme billigt...

Når jeg kører mindre pænt ligger den på 7,3 liter.

Fra : Mogens

Dato : 19-09-05 20:04

> "Vægtafgift" er på 6000-8000 SEK

Det vil sige, at en T5 ville være væsentligt billigere?

> Jeg ved ikke hvad forsikringen koster da det er en firmabil, men jeg vil
> gætte på 30-50% af prisen i Danmark.

OK...

> Når jeg kører mindre pænt ligger den på 7,3 liter.

Det er vel også okay...

Fra : Arne Keller

Dato : 19-09-05 20:12

Mogens wrote:
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Det vil sige, at en T5 ville være væsentligt billigere?

Under halv pris tror jeg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-05 20:20

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-05 19:09

Brian Sørup wrote:
> Nope - den mangler hele pakken med tågelygter, tagrails, infocenter og
> et par andre ting jeg ikke lige kan komme på

Nå, så det er fattigmandsudgaven...
Med den turbo er det vist også godt at du ikke kan se, hvad den bruger...

Jeg er sgu begyndt at køre helt pænt...

> Du får dem *ikke* ...

Hm. Hvem har sagt at jeg vil betale _lidt_?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-05 19:21

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Med den turbo er det vist også godt at du ikke kan se, hvad den
> bruger...
>
> Jeg er sgu begyndt at køre helt pænt...

Hehe ja. Min kørestil, efter jeg har fået forbrugsmåler, er ændret
dramatisk.

Det kan gøre noget ved folk... :)

Fra : Brian

Dato : 19-09-05 19:43

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hehe ja. Min kørestil, efter jeg har fået forbrugsmåler, er ændret
> dramatisk.
>
> Det kan gøre noget ved folk... :)

Kun når der står 10.xx på benzinstanderen. Når man, som imorges, kunne tanke
til 8.78, skal der bare svines med det

Men udover det gik jeg også fra den gale side af 10km/l til 11km literen,
efter boardcomputeren (som den hedder på Opel'sk) blev installeret. Efter
fartpiloten også blev monteret, har den lagt fast på 12-12,2km/l

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-05 20:29

Brian wrote:

> Kun når der står 10.xx på benzinstanderen. Når man, som imorges,
> kunne tanke til 8.78, skal der bare svines med det

Det var da dyrt. Jeg tankede til 7,27 kr/l...
(Diesel... )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-05 04:57

> Det var da dyrt. Jeg tankede til 7,27 kr/l...

Så kan du godt styre dig :) hehe.

> (Diesel... )

Er du kørende i Völlen til værkstedet? Skal da se den :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-05 05:25

Morten Fruergaard skriver:

> Det var da dyrt. Jeg tankede til 7,27 kr/l...
> (Diesel... )

Damn, måtte betale 7,39/l

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-09-05 04:57

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Kun når der står 10.xx på benzinstanderen.

Nope :)

> Når man, som imorges, kunne
> tanke til 8.78, skal der bare svines med det

Er du da gal mand? :)

> [...]
> literen, efter boardcomputeren (som den hedder på Opel'sk) blev
> installeret. Efter fartpiloten også blev monteret, har den lagt fast

Lækkert!

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 18:13

> Hehe ja. Min kørestil, efter jeg har fået forbrugsmåler, er ændret
> dramatisk.
>
> Det kan gøre noget ved folk... :)

Det er da fordi din ikke kan køre anderledes. ))

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-05 20:36

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:4342b830$0$1825
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er da fordi din ikke kan køre anderledes. ))

En eller anden dag når det kommer allermest bag på dig, så får du så meget
røv, at du føler din højttrykker står stille.. LOL

Chip chip.. og chap

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 21:43

> En eller anden dag når det kommer allermest bag på dig, så får du så meget
> røv, at du føler din højttrykker står stille.. LOL

*ROFLMAO*

> Chip chip.. og chap

Indtil videre er du en hel del isenkram bagefter...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-05 21:45

> Indtil videre er du en hel del isenkram bagefter...

Yes, og det skal der heller ikke lægges skjul på! :)

Men.. nu måler jeg heller ikke længden på min ud fra hvem der har den
største/bedste/hurtigste bil .. LOL :)))

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 21:49

> Yes, og det skal der heller ikke lægges skjul på! :)
>
> Men.. nu måler jeg heller ikke længden på min ud fra hvem der har den
> største/bedste/hurtigste bil .. LOL :)))

Det er ikke størrelsen, men gørelsen! Jeg er frugtbar, hvad er du??? ))

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-05 22:00

> Det er ikke størrelsen, men gørelsen! Jeg er frugtbar, hvad er du???
> ))

Det ved jeg ikke - mit liv er endnu for kort til børn

Fra : KASO

Dato : 21-09-05 10:48

> [...]
>
> Nope - den mangler hele pakken med tågelygter, tagrails, infocenter og
> et par andre ting jeg ikke lige kan komme på

Plov?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-09-05 09:54

On Sat, 17 Sep 2005 15:01:48 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>De ligger i d.b.m og (måske) på Finn Guldmann's server.

>--

Tillykke med den "nye" dyt. Det er da en fed bil.

Meget passende at du har fået billederne lagt op på Finn's side. .o))

Når jeg kigger på stilken til tempostaten/blinker osv. kan jeg
konstatere at den er helt identisk med den der sidder i FH 12'eren.

Altså ikke som en anden skrev, en traktor, men en opgradering til
lastbil. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-05 14:23

Folmer Rasmussen wrote:
> Tillykke med den "nye" dyt. Det er da en fed bil.
> Meget passende at du har fået billederne lagt op på Finn's side. .o))

Og hvad mener han så lige med det?

> [...]
> konstatere at den er helt identisk med den der sidder i FH 12'eren.
>
> Altså ikke som en anden skrev, en traktor, men en opgradering til

Gu've' hvordan den vil gå med en 13.60 trailer efter sig?

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/