privat bilhandel
Fra : Carsten

Dato : 17-09-05 10:15

Hej med jer.
Jeg er ved at sælge min bil privat (altså uden om forhandler).
Hvad skal der til for at handlen er godkendt, og jeg er sikret (hvis han
eksempelvis kører galt i den på vej hjem fra mig (så det ikke er mig der
længere hænger på skaden).
Er der specielle ting at tage højde for når man handler privat?
på forhånd tak.
Carsten

Fra : Ole Axelsen

Dato : 17-09-05 10:33

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad skal der til for at handlen er godkendt, og jeg er sikret (hvis han
> eksempelvis kører galt i den på vej hjem fra mig (så det ikke er mig der

Det hedder sig, at køber må køre i 3 uger på din forsikring, og jeg har ikke
hørt om problemer i den forbindelse, men der er sikkert forskel på, hvordan
de enkelte selskaber vil håndtere en evt. skade.
Mon ikke det sikreste er, at du og køber sammen omregistrerer bilen ved
overtagelsen. Så er du også sikret mod ubehagelige overraskelser i form af,
at køber "glemmer at omregistrere" Jeg har selv masser af gange handlet både
bil og MC uden der har været problemer, men hele to gange har jeg prøvet ved
salg af campingvogn, at køber ikke omregistrerede. Begge gange måtte jeg
have fat i politiet, som sørgede for at inddrage pladerne, men det skaffer
jo ikke den indbetalte vægtafgift/forsikring tilbage.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : ct

Dato : 20-09-05 07:56

hvis du er medlem af fdm, kan du udskrive en slutseddel for private fra
deres hjemmeside

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 08:39

> [...]

> Hvad skal der til for at handlen er godkendt, og jeg er sikret (hvis han
> eksempelvis kører galt i den på vej hjem fra mig

Det er det mindste prob., din forsik. dækker ham i 21 arb.dage, uden du
hæfter for noget. Men du skal alligevel sørge for den bliver omregistreret,
ellers kan køber køre videre i dit navn, på din regning i "tid&evighed". Det
kan køres ved at du&køber sammen tager på motorkontoret, og han medbringer
et "forsik.bevis" fra hans forsik.selskab. Eller du henter, han skriver
under, og du returnere sammen med beviset.