Tyske prøveplader - lastbiler
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-05 19:55

Må man trække en køletrailer på tyske prøveplader rundt i DK?

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-09-05 20:10

On Fri, 16 Sep 2005 20:55:04 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Må man trække en køletrailer på tyske prøveplader rundt i DK?

>--

Er du sikker på at det var prøveplader?

Der kører en del tyske lastbiler og trailer/hængere rundt med hvide
nr.plader med grøn skrift. Det er IKKE prøveplader.

Jeg tror det er nogen de bruger når køretøjet er lejet/leaset, men jeg
er bestemt ikke sikker.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 20:33

> Er du sikker på at det var prøveplader?
>
> Der kører en del tyske lastbiler og trailer/hængere rundt med hvide
> nr.plader med grøn skrift. Det er IKKE prøveplader.

Jeg kørte for Knud Pedersen for nogle år siden. Han har en hel del
trailer som udelukkende kører i Danmark på disse plader.
Dengang var forklaringen at de havde en "afdeling" i tyskland
og derfor gerne måtte bruge dem mere eller mindre permanent i Danmark.

Det var lidt anderledes med de ny trækkere som kom til landet på tyske
plader
der var reglerne ikke de samme og de blev omreg. efter en kort periode på
tyske plader - til danske.
Pladerne på trækkerne var heller ikke de samme "specielle" som på trailerne.

Der kan vel spares lidt momsforskellen.

Mvh. Allan

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-09-05 09:21

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> [...]
> tyske plader - til danske.
> Pladerne på trækkerne var heller ikke de samme "specielle" som på

De prøveplader der hen vises til må være tyskeprøveplader, jeg har set at
der trækkes køletrailere ud af DK på disse. men aldrig rundt i landet.

Mvh AJH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 02:29

Allan Hansen wrote:
> De prøveplader der hen vises til må være tyskeprøveplader, jeg har set at
> der trækkes køletrailere ud af DK på disse. men aldrig rundt i landet.

Tyske prøveplader må ikke bruges i DK.

Fulgtes med en i sidste uge der hentede nye trailere hjem fra Tyskland.
Og iflg. ham er der kun at "gå den tunge vej" og skifte pladerne nede
ved grænsen. Også selvom han kun skulle til Padborg.

Svjh skulle de tyske plader kunne bruges i alle lande, bortset fra DK. :-?

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 02:20

Allan Møller wrote:

> [...]
> Dengang var forklaringen at de havde en "afdeling" i tyskland
> og derfor gerne måtte bruge dem mere eller mindre permanent i Danmark.

Der er intet til hinder for at en dansk vognmand lejer en trailer i
Doskland for udelukkende at køre med den i Danmark.

Alt det forsikringsmæssige ligger alligevel enten på trækkeren eller de
øvrige forsikringer vognmanden skal have.

> [...]
> tyske plader - til danske.
> Pladerne på trækkerne var heller ikke de samme "specielle" som på trailerne.

Med trækkeren er det noget andet. Der er bl.a. et spørgsmål om tilladelser.

(PS. Hvornår og hvor har Kurt fået en afdeling i Tyskland?)

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 06:16

> Med trækkeren er det noget andet. Der er bl.a. et spørgsmål om
> tilladelser.
>
> (PS. Hvornår og hvor har Kurt fået en afdeling i Tyskland?)

Nu var det Knud men nok om det. Jeg ved ikke om har han har eller har haft
en afdeling
eller nogen sinde har været i Tyskland. Det var bare hvad vi fik at vide.
Desuden var der et rygte om at han var Scaniaforhandler i det nordtyske.

Men selv idag ser man jo trækker og trailer med tyske plader fra ham af.

Der er vel heller ikke noget problem hvis de også kører for Netto i Tyskland
ligesom
de kører for Netto i Sverige.

Allan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 09:21

Allan Møller wrote:
> [...]
> Desuden var der et rygte om at han var Scaniaforhandler i det nordtyske.

Sorry, min fejl.

> Men selv idag ser man jo trækker og trailer med tyske plader fra ham af.

Et sted nede i nærheden af Flensborg er der et kontor med mange
telefoner. De fungerer sådan at når man ringer til dem bliver man
automatisk stillet om til det respektive danske nummer.

> Der er vel heller ikke noget problem hvis de også kører for Netto i Tyskland
> ligesom de kører for Netto i Sverige.

Så var det måske en af dem jeg så ovre ved Kbhstrup med en
distributionstrailer fra det der discounforetagende?

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-09-05 16:52

> --
> MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
> Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.
> Og magen til kadavervælsk har jeg da aldrig hørt.

Det var hurtigt, hvad gik galt hvis man må spørge?

Frankrig er da et dejligt land at køre i.

Mvh AJH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 17:43

Allan Hansen wrote:
> Det var hurtigt, hvad gik galt hvis man må spørge?

Såmæn ikke andet end at ham der kørte bilen ellers blev rask igen. Imod
vognmandens forventning. :-/

> Frankrig er da et dejligt land at køre i.

Ja, men det længere nede er dog bedre.