Vento `93, 1,8 GL
Fra : Dennis [9440]

Dato : 15-09-05 21:26

Skal muligvis have sådan en svend, den har rundet 220000km, men er ellers
rigitg velholdt og seriøst flot.

- Jeg dog et par spørgsmål jeg håber nogen her inde kan hjælpe med.

- En GL model har El ruder, men hvad med el ruder i bag, er det standard?

- Har en GL model nogen andre specielle finesser ?

- Hvad skal jeg være særlig opmærksom på, ud over rust selvfølgelig...?

- Nogen meninger om vento generelt er velkommen...

Håber på hurtigt svar, da jeg skal ud og kigge på den i morgen aften

Fra : Mogens Larsen

Dato : 15-09-05 21:31

Du skal være opmærksom på om bilen er af den nye type. Du skal kigge efter
om sideblinkene er ovale eller firkantede. Hvis de er firkantede er det den
gamle model og de er meget slemme til at ruste.

Mvh
Mogens Larsen

Fra : Dennis [9440]

Dato : 16-09-05 06:32

> [...]
> den
> gamle model og de er meget slemme til at ruste.

- Okay, nu tænker jeg blot, kan man ikke bare have skiftet dem ud... ???
altså fra ovale til firkantede... ???

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 06:46

Elektroniks varmeapparat = Thermotronic.
Centrallåse system - tjek det virker på alle døre - det kan være dyrt at
fikse.
Tjek også alle elruder og komfortlukke.

Ikke særlig populær. Derfor lave priser.

> [...]
> den
> gamle model og de er meget slemme til at ruste.

Det er en 93' altså en af de første, ovale blinkere kom først på 96
modellen.
Og ja den kan være lidt af en rustfælde.
Hver opmærksom på at den skal være billig en Vento er ikke i høj kurs.
Svigerforældrene solgte deres for knap 35.000, 94 GL med knap 200.000 på
klokken.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Dennis [9440]

Dato : 16-09-05 06:58

> Elektroniks varmeapparat = Thermotronic.

- Er ikke helt sikker på hvad du mener... ?

> Tjek også alle elruder og komfortlukke.

- Er der på en GL, 4x elruder, og hvad menes der med komfortlukke i vw
sprog... ?

> Ikke særlig populær. Derfor lave priser.

Tjae, men den er faktisk rigtig pæn, og velholdt.

> [...]
> Hver opmærksom på at den skal være billig en Vento er ikke i høj kurs.
> Svigerforældrene solgte deres for knap 35.000, 94 GL med knap 200.000 på

- Det skal jeg have i baghovedet, dog er det lidt noget byt jeg har gang i.
(toyota corolla gsi `94 210k km-> Vento 220k km`93) - Har stiftet familie og
skal derfro have noget der er større....

På forhånd tak
Dennis

Fra : Claus Petersen

Dato : 16-09-05 15:40

"Dennis [9440]" <Denner[REMOVE]@webspeed.dk> wrote in message

> - Er ikke helt sikker på hvad du mener... ?

Der er en temperatur skala på varmeknappen.
En thermostatstyret motoriseret spjæld i varmeapparattet forsøger så at
holde temperaturen.
Den kan selvfølgelig ikke holde en temperatur der er lavere end udendørs
temperaturen.

> - Er der på en GL, 4x elruder, og hvad menes der med komfortlukke i vw
> sprog... ?

Drej nøglen til åbne (og hold) pos. i føredøren = alle ruder + soltag åbner.
Drej nøglen til lukke (og hold) pos. i føredøren = alle ruder + soltag
lukker.

> Tjae, men den er faktisk rigtig pæn, og velholdt.

Det har jo ikke noget med hindnanden at gøre :)
Bare sørg for ikke at betale for meget bare fordi den er pæn.

Kig bag alle gumilisterne i døråbninger (altså løft dem op) og i kanten
omkring gummibælgene i dørene.
De første modeller havde problemer med for tyndt lag maling på kanterne som
dermed hurtigt slides af, så starter rusten. Bagsmækken kan også være slem.

> - Det skal jeg have i baghovedet, dog er det lidt noget byt jeg har gang
> i. (toyota corolla gsi `94 210k km-> Vento 220k km`93) - Har stiftet
> familie og skal derfro have noget der er større....

Go' fornøjelse, bortset fra lidt rustproblemer er det en fin vogn.

--
Claus.

www.vwfanatic.dk

Fra : Dennis [9440]

Dato : 16-09-05 16:07

Hej Claus...

Det lyder som om du har styr på de der Vw`er...

- Kan jeg lokke dig til at sende mig dit nummer på min mail, hvis du altså
har 5 min til lidt teknisk assistance ???

tager lige min hotmail, da jeg ikke gider spam i min "private"...
Denner78@hotmail.com

på forhånd tak

Dennis

Fra : Dennis [9440]

Dato : 16-09-05 16:10

øv... min hotmail virker ikke...

prøv denner@webspeed.dk

Fra : Dennis [9440]

Dato : 16-09-05 07:02

> [...]
> Hver opmærksom på at den skal være billig en Vento er ikke i høj kurs.
> Svigerforældrene solgte deres for knap 35.000, 94 GL med knap 200.000 på

- Hov lige en ting mere, hvis de ruster, hvor er det værste sted... ?

Dennis

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 16-09-05 09:07

Dennis [9440] skrev:

> - Hov lige en ting mere, hvis de ruster, hvor er det værste sted... ?

- Vognbund under PVC belægningen og særligt rundt om propperne
- Paneler, igen særligt rundt om propperne
- Rundt om tankstudsen
- Skærmkanter
- Bremserør, særligt de bageste

Mvh
Claus

Fra : Dennis [9440]

Dato : 17-09-05 09:02

Hej til jer alle...

Ja så var jeg ude og kigge... - og godt jeg lige havde forberedt mig lidt...

Den var rusten, jamen virkelig på alle felter... nye paneler skulle der til,
dørene var medtaget, bagklappen havde allerede så meget den burde udskiftes,
den ene dør var bulet, og uheldigvis forsøgt udrettet med meget dårligt
resultat. Den forreste kofanger var meget krakkeleret i lakken, forruden var
smadret, elruderne virkede ikk i bag, thermotronicen kørte på fuld knald
hele tiden, jamen generelt var den meget brugt og slidt over alt, og
bremserne og styringen var ikke noget at råbe hurra for...

- opsummering rigtig brian-kørt bil umiddelbart, så jeg valgte at holde
fingrene lange, langt væk...

-Jeg takker for alle råd jeg har fået, de har virkelig hjulpet...

Dennis