Dagens solstrålehistorie.
Fra : Henrik Juul

Dato : 15-09-05 19:03

På vej hjem fra arbejde ringer konen og fortæller, at hendes Fiat Uno
er knækket sammen midt i en rundkørsel.- Hmmm, hvad er det lige, som
er knækket sammen? Det venstre forhul sidder helt skævt - ahaaa,
bærearmen.
Rigtigt nok, da jeg ankommer til stedet 5 minuter senere, kan jeg
rigtigt nok se, at bærearmen er knækket helt ude ved selve hjulet og
det endda selv om bilen kun er synet for ½ år siden, men det er vist
en helt anden historie.
Gearolien siler ud ved akslen og jeg står allerede og hovedregner på,
hvad det mon kan komme til at koste og om vi nu skal tage springet og
skrotte den.
Der kommer mange bilister forbi og der er alle reaktion lige fra
fuck-fingeren og hovedrysten over, at vi absolut skal smide bilen lige
midt i rundkørslen til folk som standser op og tilbyder deres hjælp
med mobiltelefon etc.
Den allermest hjælpsomme var dog fyren, som kørte forbi, bremsede op
og bakkede tilbage for at fortælle, at det skar i hans hjerte at se en
Uno på den måde.- Han fortalte, at han havde lige netop den venstre
bærearm til sådan en Uno og jeg kunne bare få bilen bukseret op til
ham (ca. 7 km. væk) så skulle han nok ordne den.
Under 2 timer efter selve sammenbrudet var vi kørende igen

Næste weekend skifter han så den i højre side.- Hatten af for hans
hjælpsomhed.

/Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-09-05 19:33

Henrik Juul wrote:
> [...]
> Under 2 timer efter selve sammenbrudet var vi kørende igen
>
> Næste weekend skifter han så den i højre side.- Hatten af for hans

Respekt...

Hvad kostede det så?
Og du skal ikke sige, at det var gratis...

Fra : Henrik Juul

Dato : 15-09-05 19:39

>Respekt...
>
>Hvad kostede det så?
>Og du skal ikke sige, at det var gratis...

*sss* det var så godt som gratis; han vil faktisk næsten kun have
penge for reservedelene.- Mage til hjælpsom fyr skal man lede længe
efter og så dumper han endda ned som sendt fra himlen.

/Henrik

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 15-09-05 19:35

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:p1dji1pp1do7l2kld6vl4p7a7tve817cd5@4ax.com...
> [...]
> Under 2 timer efter selve sammenbrudet var vi kørende igen
>
> Næste weekend skifter han så den i højre side.- Hatten af for hans

Sådanne folk er der s.. langt mellem

Tomlen op herfra

Fra : Steen F.

Dato : 15-09-05 20:17

Henrik Juul wrote:
> [...]
> rigtigt nok se, at bærearmen er knækket helt ude ved selve hjulet og
> det endda selv om bilen kun er synet for ½ år siden, men det er vist

Ja undskyld mig, men det første jeg tænker er: Sådan noget gammel lort hun
kører rundt i.
Indrømmet, jeg har en aversion mod alle de gamle skrammelkasser der kører
rundt.

Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en rundkørsel?? Ja
det skal da nok gå godt.

MVH Steen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 20:38

On Thu, 15 Sep 2005 21:16:58 +0200, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>rundt.
>
>Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en rundkørsel?? Ja

Det er de da ikke noget forgjort i. Du må da bakke hvor det passer
dig, bare det ikke er til ulempe.

Helt nye biler kan da også gå i udu. Her er der bare som regel tale om
elektronikfejl.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Steen F.

Dato : 15-09-05 23:49

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er de da ikke noget forgjort i. Du må da bakke hvor det passer
> dig, bare det ikke er til ulempe.

Jeg sprugte jo også bare om tumpen virkeg bakkede rundt i en rundkørsel.
Nej, det er ikke forbudt, men naturligvis totalt tåbeligt at gøre det, og
ved en eventuelt ulykke, vil den bakkende bære hele ansvaret for ulykken. Og
lovgiverne havde vel ikke fantasi til at forestille sig, at folk kan finde
på at bakke i en rundkørsel.
Er det virkelig så svært at forudse følgerne af såden en manøvre? Som det
blev omtalt, så var der temmelig meget trafik i rundkørslen.

> Helt nye biler kan da også gå i udu. Her er der bare som regel tale om
> elektronikfejl.

Ikke så meget derfor. Jeg kan bare ikke li' synet af gamle biler. De minder
mig om vores latterlige afgiftssystem... nå, never mind.

/Steen

Fra : Jacob

Dato : 16-09-05 00:32

> [...]
>
> Ikke så meget derfor. Jeg kan bare ikke li' synet af gamle biler. De
> minder mig om vores latterlige afgiftssystem... nå, never mind.

Det er da vist længe siden du har fået noget ....

Fra : Steen F.

Dato : 16-09-05 22:23

Jacob wrote:
> Det er da vist længe siden du har fået noget ....

Om ikke andet kan man jo altid svine folk til med at nedgøre deres
seksualliv eller hvor grim deres mor ser ud bagfra når man knepper hende i
røven, ik'?
Trådte jeg dig over tæerne? Du ejer måske selv en af disse gamle
skrammelkasser?

Er der forbudt i dette forum at sige at man ikke kan li alle de gamle biler
der slæber sig rundt i trafikken, mere end at man ikke kan li tyske eller
koreanske biler? Man må vel ha' sin egen holdning...
Så bare drop dine latterlige kommentarer. De er iørigt fuldstændig off
topic.

/Steen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-09-05 08:14

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in

> Er der forbudt i dette forum at sige at man ikke kan li alle de gamle
> biler der slæber sig rundt i trafikken, mere end at man ikke kan li
> tyske eller koreanske biler?

Slet ikke.. men Steen... tit og ofte når jeg læser kommentarer fra dig, så
frembringer det noget negativt i mig.

Så måske det er din skrivemåde/stil som gør, at folk farer i blækhuset?

Bare et lille velmenende råd fra det mørke Jylland :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-09-05 08:11

"Jacob" <ji@mobil.dk> skrev:

>Det er da vist længe siden du har fået noget ....

.....til kaffen ? *G*

(Damn, jeg ser for mange reklamer)

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 14:48

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er de da ikke noget forgjort i. Du må da bakke hvor det passer
> dig, bare det ikke er til ulempe.

Undtagen på motorveje og motortrafikveje. Men slige steder er der vist
heller ikke mange rundkørsler.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : KASO

Dato : 19-09-05 22:13

> Det er de da ikke noget forgjort i. Du må da bakke hvor det passer
> dig, bare det ikke er til ulempe.

Nu læser jeg længere nede, at han faktisk ikke bakkede i rundkørslen - men
til det principielle:

En rundkørsel er mig bekendt ensrettet - og man må ikke køre mod
ensretningen - hverken forlæns eller baglæns - så jo: Det er faktisk
forbudt! Det samme gælder f.eks. motorveje og deres tilkørsler!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-05 20:45

> Ja undskyld mig, men det første jeg tænker er: Sådan noget gammel lort
> hun kører rundt i.

Bilen er nysynet så det er vel i en god mening?

> Indrømmet, jeg har en aversion mod alle de gamle skrammelkasser der
> kører rundt.

Også jeg, men ikke hvis de er vedligeholdte.

> Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en
> rundkørsel?? Ja det skal da nok gå godt.

Det er der vel intet forgjort i?

Fra : Brian

Dato : 15-09-05 20:50

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er der vel intet forgjort i?

Ahwa - læste du Folmer's indlæg lige inden du skrev, og blev inspireret ?

Forgjort er ikke et ord man ser tit - overhovedet ikke fra et scooterhoved
som dig

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-05 20:59

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Ahwa - læste du Folmer's indlæg lige inden du skrev, og blev
> inspireret ?

Nope.

> Forgjort er ikke et ord man ser tit

Det bruger jeg jævnligt :)

> - overhovedet ikke fra et
> scooterhoved som dig

Tsk tsk Brian :)

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 16-09-05 04:52

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt.
>
> Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en rundkørsel??

Der er nok nogen der har leget med urinslæde ud over din sukkermad ? Hvorfor
brokke sig over en sindsyg flink person ? Ved ikke lige om det kan passe,
men min sunde fornuft siger mig at du ikke kunne finde på at hjælpe andre i
nød..

Fra : Steen F.

Dato : 16-09-05 22:28

Jan Vilhelmsen wrote:

> [...]
> Hvorfor brokke sig over en sindsyg flink person ? Ved ikke lige om
> det kan passe, men min sunde fornuft siger mig at du ikke kunne finde

Har jeg ikke lov til at gi udtryk for min holdning? Jeg hader de gamle biler
der ligger og flyder alle steder i trafikken. Ligesom du muligvis har en
aversion mod tyske eller franske eller koreanske biler? Din holdning skal
jeg da heller ikke kritisere, men det er sgu for plat at begynde med
urinslæder osv. Hvad har det overhovedet med sagen at gøre?

/Steen

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 17-09-05 08:32

> [...]
> holdning skal jeg da heller ikke kritisere, men det er sgu for plat at
> begynde med urinslæder osv. Hvad har det overhovedet med sagen at gøre?

Det var ikke det med gamle biler jeg kommenterede, det var bare at du straks
skulle svine nogen til fordi der måske var blevet bakket i en rundkørsel.
Jeg mener selv at gamle biler er noget lort når det kommer til sikkerhed,
men det problem vil den danske stat jo åbenbart ikke af med.

Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-09-05 14:09

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> wrote in

> rundkørsel. Jeg mener selv at gamle biler er noget lort når det kommer
> til sikkerhed,

Mener du også dette hvis du kaster et blik på en fx. Volvo 850 eller fx.
SAAB 9000 som jo er gamle biler?

Det er nu du skal vogte dine ord ret meget, for hvis du svarer ja, så
er det helt ude af proportioner da nævnte biler er en del mere sikre end
mange nye biler på vejene i dag.

Fra : Henrik Juul

Dato : 16-09-05 06:57

> [...]
>rundt.
>
>Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en rundkørsel?? Ja

Kære Steen.

Nu har jeg nærlæst mit oprindelige indlæg flere gange og jeg kan ikke
selv med min bedste vilje se, at jeg skrev, den flinke fyr bakkede
tilbage i selve rundkørslen!?
Jeg har læst et andet af dine svar i en parallel-tråd og synes nok, at
du er lidt vel hurtig til at drage konklusioner - hører du mon også
lyde inde i dit hoved?
Lad mig gætte; du er typen i trafikken, som altid føler, at netop den
manøvre, dine medtrafikanter laver, som kan være blot lidt til gene
for dig, udelukkende er for at irritere netop dig.
Jeg priser mig lykkelig for, at det var en anden type medtrafikant,
som kom forbi...

Mht. det gamle lort, min kone kører rundt i så har vi blot antaget, at
qua bilen var synet relativt for nyligt så måtte den også være i ok
stand.- I stedet for at stille spørgsmålstegn ved selve bilen, burde
man måske stille spørgsmålstegn ved nytteværdien af synet af bilen!?

Fortsat god dag Steen

/Henrik

Fra : Steen F.

Dato : 16-09-05 22:39

Henrik Juul wrote:
> Nu har jeg nærlæst mit oprindelige indlæg flere gange og jeg kan ikke
> selv med min bedste vilje se, at jeg skrev, den flinke fyr bakkede
> tilbage i selve rundkørslen!?

Du skriver: "Den allermest hjælpsomme var dog fyren, som kørte forbi,
bremsede op
og bakkede tilbage for at fortælle, at det skar i hans hjerte... "
Og da din kones Fiat holder i rundkørslen, kan det jo nemt misforstås at han
bakker ind i rundkørslen.
Jeg går ikke ud fra at han står 50 meter nede af vejen og råber til jer.
Men fair nok, jeg spurgte jo blot om han bakkede ind i rundkørslen. Du så
vel spørgsmålstegnet? Jeg kunne ikke rigtig forstå at nogen kunne finde på
det.

> [...]
> manøvre, dine medtrafikanter laver, som kan være blot lidt til gene
> for dig, udelukkende er for at irritere netop dig.

Parallel-tråd? Ved ikke hvad du hentyder til. Eksempel?
Og du skal da vist nødigt komme for godt i gang med dine infantile
udtalelser om mit hoved og andre påstande om hvem og hvad jeg er.
Det er da typisk herinde, at så snart man kommer med sin mening - og den
ikke passer flertallet - så gribes der til udtalelser under bæltestedet. Det
kendetegner et svagt argument.

> Fortsat god dag Steen

Tak i lige måde.

/Steen

Fra : Henrik Juul

Dato : 17-09-05 08:00

Kære Steen.

Uden at dette skal ende i det rene flueknepperi, vil jeg lige svare
dette indlæg.

> [...]
>bakker ind i rundkørslen.
>Jeg går ikke ud fra at han står 50 meter nede af vejen og råber til jer.

Lad mig, selv om beskrivelsen i øvrigt er fuldstændigt ligegyldig for
selve pointen i min oprindelige fortælling, beskrive det for dig helt
præcist så du ikke kan misforstå det:
Den flinke fyr kommer kørende igennem rundkørslen, hvor min kones bil
holder mellem den vej hun (og den flinke fyr) kom ind fra og så den
første udkørsel, som i øvrigt er 180 grader rundt i rundkørslen, altså
stik modsat den vej hun (og den flinke fyr) kom ind fra.
Bilen, altså det gamle lort hun kører rundt i, men som jo altså ikke
kan køre mere, holder i rundkørslen således, at andre trafikanter,
herunder biler, motorcykler, cyklister, gående, busser, lastbiller og
kamp-tanks lige fra snildt til med besvær kan komme igennem.

Nå men der holder bilen altså, mens jeg står inde ved siden af på
fortovet og nu springer fortællingen så til det punkt, hvor den flinke
fyr netop er kørt ud af rundkørslen efter selvfølgeligt at have vist
korrekt af. Han er vel nået omkring 50 meter ud af vejen, da han
blinker til højre, trækker ind (til højre), bremser, kigger sig
tilbage, skifter til bakgear (i sin egen bil forstås) og bakker i
retning mod rundkørslen.- Han standser vel omkring 15 meter fra selve
rundkørslen, stiger ud og... nå ja, resten af fortællingen kender du
jo så i store træk.

>Men fair nok, jeg spurgte jo blot om han bakkede ind i rundkørslen. Du så
>vel spørgsmålstegnet? Jeg kunne ikke rigtig forstå at nogen kunne finde på
>det.

Jeg så skam spørgsmålstegnet og jeg så også den efterfølgende
konklusion, du drog.
Citat: "Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en
rundkørsel?? Ja det skal da nok gå godt."

>Parallel-tråd? Ved ikke hvad du hentyder til. Eksempel?

Du ved, hvad en tråd er i usenet-sammenhæng ikk?
Du ved sikkert også, hvad parallel betyder!?

Jeg vil forsøge at illustrere det for dig, hvad jeg mener:

------ tråd
|-- paralleltråd
|-- paralleltråd

/Henrik

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-09-05 16:16

> Og ham den flinke fyr der bakkede tilbage: Bakkede han i en rundkørsel??
> Ja det skal da nok gå godt.

Jeg syntes bare, at det var godt, at han bakkede tilbage, da det er
besværligt at bakke frem. :c=

Men ok, sårn er der jo så meget...

Michael

Fra : Steen F.

Dato : 16-09-05 22:41

Michael Kirkegaard wrote:
> Jeg syntes bare, at det var godt, at han bakkede tilbage, da det er
> besværligt at bakke frem. :c=
>
> Men ok, sårn er der jo så meget...

Så skal jeg prøve at ændre tegnsætningen lidt, så du måske også forstår det.
"Og ham den flinke fyr der bakkede, tilbage ind i rundkørslen hvor han netop
var kørt ud fra: Bakkede han i en rundkørsel??"

Var det bedre?

/Steen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-09-05 16:38

> [...]
> "Og ham den flinke fyr der bakkede, tilbage ind i rundkørslen hvor han
> netop var kørt ud fra: Bakkede han i en rundkørsel??"

Nå nå, bevares..
Prøvede såmænd ikke at pisse på din sukkermad.

Men skru lige 60 grader ned for reaktoren...

Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 16-09-05 00:10

> Næste weekend skifter han så den i højre side.- Hatten af for hans
> hjælpsomhed.

Jeg var også engang strandet på motorvejen ligefør lillebæltsbroen, på vej
mod jylland klokken lort om natten. Havde en kammerat med, som havde hentet
noget olie på en tank(kørte i sin egen bil), men vi kunne ikke lige
gennemskue hvor olien skulle hældes på. Bilen var en pug205 1.9GTi. Folk der
har set ældrere pug's ved man skal hive noget, der kan minde om en prop, med
2-3slager af, og så hælde olien derned... Anyway, mens man står der i shorts
og T-Shirt(sommer, og havde ikke drømt om at strande kl lort jo), så
standser der sq en bil. Manden stiger ud, mens lillemor bliver i bilen. Han
spørger hvad der er sket, og om han kan hjælpe. Forklarede ham situationen.
Han kiggede lidt i motorrummet, og kom frem til det var den prop der skulle
hives af, og sørme ja :)

Noget helt andet var så, at der var flækket et stempel(derfor al olien blev
skudt ud gennem målepinden med 150km/t), så vi kom ikke længere end til
næste rasteplads...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-09-05 08:38

Henrik Juul (fjern tallene) wrote:

> *sss* det var så godt som gratis; han vil faktisk næsten kun have
> penge for reservedelene.- Mage til hjælpsom fyr skal man lede længe
> efter og så dumper han endda ned som sendt fra himlen.

Et par flasker god rødvin sendt i hans retning må da være minimum.

Ebbe

Fra : Henrik Juul

Dato : 16-09-05 13:08

>Et par flasker god rødvin sendt i hans retning må da være minimum.
>
>Ebbe

God idé; dem tager jeg med, når han alligevel skal skifte i venstre
side

/Henrik

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-09-05 16:50

> [...]
> fuck-fingeren og hovedrysten over, at vi absolut skal smide bilen lige
> midt i rundkørslen til folk som standser op og tilbyder deres hjælp

Hávde en lign. oplevelse, bare med en 12 meter lang turistbus i et villa
kvarter i Holte.
Var ude og prøvekøre den, da gearkassen tilsyneladende lavede numre.
Kort fortalt er gearet et elektrisk et, med en mekanisk kontakt som nogle
gange sætter sig fast.
Dermed tror bussen den er i gear og kan derfor hverken køre eller starte før
kontakten er repareret.

Kontakten opgav midt et sving..
Så jeg stoppede med næsen indover én vej og røveren udover en anden vej.
(Egebækvej-Malmbergsvej for de stedkendte)
Kun Falck kunne få den videre derfra.

De gode borgere fra Holte og opland på vej til bageren på denne lørdag
morgen flippede helt ud og dyttede og viftede med langemand og fægtede
åndssvagt med hænderne. Én enkelt hundelufter kom og tilbød mig en kop
kaffe, mens jeg ventede. Det var sgu super.

Michael