Førersæde fiat punto
Fra : Karsten Nilsson

Dato : 15-09-05 16:59

Hej

Er der nogen her inde der ved hvordan mekanismen til at lægge forsædet frem
i Fiat punto 1995 virker.
Lige pludselig kan det ikke vippes frem så nu er det ikke så nemt at komme
til bagsædet.

Karsten

Fra : Ivar

Dato : 15-09-05 21:04

Karsten Nilsson skrev:

> [...]
> i Fiat punto 1995 virker.
> Lige pludselig kan det ikke vippes frem så nu er det ikke så nemt at komme

Der er et bowden-kabel mellem håndtag og mekanisme. Det er
højest sandsynligt at det er knækket. Et nyt koster ca. 100 kr.
Problemet er at få betrækket af stolen så højt op, at du kan komme
til at udskifte det.

Ivar Magnusson

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 15-09-05 22:00

Hej
Hvad er et bowdenkabel, og hvordan sidder det fast.

Fra : John Sahl

Dato : 15-09-05 22:24

Karsten Nilsson wrote:
> Hej
> Hvad er et bowdenkabel, og hvordan sidder det fast.

Mon ikke du kan læse det i Haynes manualen?

--
John Sahl,
Støt op om legal streetrace. Kom til race i Køge - Lovligt!

Fra : Ivar

Dato : 15-09-05 22:48

John Sahl skrev:

> Mon ikke du kan læse det i Haynes manualen?

Nej, det kan han ikke. Haynes skriver hvorledes man kan
afmontere et sæde og montere det igen, men intet andet.

Jeg skiftede engang et sådan kabel ud. Jeg kan ikke huske
hvordan det var monteret, da det ikke var noget problem.
Men jeg kan huske, at det var et værre liv at få betrækket
af og på igen.

Ivar Magnusson

Fra : John Sahl

Dato : 16-09-05 08:39

Ivar wrote:

> Nej, det kan han ikke. Haynes skriver hvorledes man kan
> afmontere et sæde og montere det igen, men intet andet.

Ok, skodbog