De der kinesiske skodbiler...
Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-09-05 14:53

Det er muligt der er noget helt grundlæggende om indregistrering af
biler i Danmark/EU, jeg ikke helt har fanget.

Men jeg undrer mig lidt over den der Landwind der bl.a. blev nævnt i
Nyhederne i går http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2005/09/14/144459.htm
Eller den "nye" Lada der for et års tid siden også blev svinet til af FDM.

Hvis jeg nu står hjemme i kælderen og svejser et par metalplader omkring
et sæde og en motor, for derefter at prøve at få den indregistreret
(evt. som varevogn), så vil jeg jo aldrig komme i nærheden af en
typegodkendelse eller noget andet basalt krav for en indregistrering.

Hvordan kan det så være at bare fordi det bliver spyttet ud af en rigtig
fabrik, så går den lige igennem?

Fra : BJ

Dato : 15-09-05 15:20

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan kan det så være at bare fordi det bliver spyttet ud af en rigtig
> fabrik, så går den lige igennem?

Fordi de overholder typegodkendelseskravene.

Der kører i øvrigt rigtig mange ældre/gamle skodbiler rundt på de danske
veje i forvejen og de er ikke af kinesisk oprindelse.

Med et skattetryk på op imod 70% er bilens oprindelse og sikkerhedsniveau
ikke lige så vigtig som det overhovedet at have en bil for slet ikke at sige
kunne betale den.

Jeg ville også hellere køre rundt i en funklende ny lynkineser med
fabriksgaranti end en våd, gammel, udslidt europæer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : KASO

Dato : 15-09-05 20:38

> [...]
> eller noget andet basalt krav for en indregistrering.
>
> Hvordan kan det så være at bare fordi det bliver spyttet ud af en rigtig

Fordi de har sat totalvægten til 2510kg, hvilket gør den til en varevogn -
og så er kravene meget lempeligere!